Beantwoord

Morgenmiddag monteur afspraak maar nog geen installatiepakket

  • 12 July 2020
  • 20 reacties
  • 286 keer bekeken

Goedenavond,

Morgen komt er tussen 12.00 en 14.00 een monteur om glasvezel aan te sluiten.
In de email staat dat de monteur bij de installatie de spullen uit het installatiepakket gebruikt.

Alleen heb ik geen installatiepakket ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat de monteur dat pakket bij zich heeft?

Als tv ontvanger heb ik nu een Arris VIP2952, maar die schijnt niet geschikt te zijn voor 4k televisie. Dus de monteur zal hier ook een vervangend model voor bij zich hebben?
 

Heb ik dit zo goed begrepen of klopt hier iets niet?

icon

Beste antwoord door Chris_kpnForum 26 July 2020, 22:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Ik begrijp dat je al KPN DSL hebt en over gaat naar glasvezel van KPN? Als je een 4K abonnement hebt besteld had je een daarvoor geschikte ontvanger moeten ontvangen, dit installatiepakket wordt nooit meegenomen door de monteur. Hierover zou je dan ook een mail van KPN met trackinggegevens hebben moeten ontvangen. Ik zou ook verwachten dat je een FTU (glasvezelkastje) zou hebben ontvangen in je installatiepakket. Als het mis is gegaan met het ontvangen van het pakket is het nu te laat om deze opnieuw te laten versturen. Je kunt de FTU ook niet ophalen bij een KPN winkel want die hebben dit niet op voorraad. Je kunt beter de monteur afwachten, waarschijnlijk heeft hij extra materiaal bij zich om defecte apparatuur te vervangen etc. en komt het wel goed als de monteur er is.

Glasvezel is hier in het buitengebied aangelegd en ik heb  het nu 6 keer opnieuw moeten bestellen. Elke keer werd de aanvraag na 2 dagen afgewezen ,omdat de verbinding al in gebruik zou zijn.  Dit bleek de dsl verbinding te zijn en de glasvezelkabel werd niet gevonden door de netbeheerder.

Na heel veel bellen is dit nu de 6 x keer dat ik een abonnement probeer te krijgen. Elke keer gaat er wel weer iets mis.

De eerste monteur zou eind mei al komen, maar om technische redenen is de aanvraag gestopt. De 2e monteur op 10 juni en de 3e monteur op 26 juni. Die aanvragen zijn ook automatisch geannuleerd om technische redenen. 

Dus ik hoop dat de monteur die morgen zou moeten komen genoeg tijd heeft, want hij mag niet eerder weg of het moet werken.

Hier is fiber to the home opgeleverd in de eerste week van de maand mei. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een abonnement te krijgen ? Er is hier technisch 1gb upload en 1gb download mogelijk. Dat heb ik dus ook besteld,. Op het bevestiging email bericht en de covid-19 sms-jes en emailtjes na heb ik niks ontvangen.

Dus daarom mijn vraag over het installatiepakket en of de monteur dat bij zich heeft, want ik heb het niet ontvangen.

Ik zal morgen wel zien wat de monteur voor mij kan doen.

Anders kan hij of zij beter contact opnemen met kpn om het geregeld te krijgen, want mij lukt het niet.

Ik was nog te zeggen dat we hier inderdaad al een dsl verbinding van kpn hebben. Er is hier niks anders te krijgen dan iets via het kpn netwerk.

Reputatie 3
Badge +2

Ik denk dat je dan geen installatiepakket hebt gekregen omdat je al modem en tv-ontvangers hebt staan. Die apparatuur werkt ook op glasvezel. Klinkt alsof het straks met de monteur helemaal goed komt!

Dank je wel.

Daar ga ik op dit moment ook gewoon van uit. Ik heb nu een experiabox v8. Die zou ook gewoon 1gb glasvezel en 4k aan moeten kunnen volgens de servicedesk site van kpn. Alleen de wifi is een probleem. Daar heb je in het huis helemaal geen bereik mee. Als de monteur alles aan kan sluiten en als de wifi een probleem blijkt te zijn dan is dat niet het ergst. Daar is ook wel een oplossing voor zag ik op de website van kpn.

Het belangrijkste is voor mij dat het glasvezel signaal (en daarmee het internet) zal gaan werken.

Als de monteur de reeds aanwezige dingen gaat gebruiken is het ook goed. 

Alleen blijft dan nog de vraag over hoe er 4k tv uit de Arris VIP2952 gaat komen ?

Reputatie 3
Badge +2

Als je het 4K pakket hebt besteld kan de monteur kijken of hij hem opnde bus heeft en omruilen, anders kan je bellen om hem om te laten ruilen of bijneen KPN (XL) winkel in de buurt omruilen. Als je geen 4K pakket hebt besteld houd je de Arris 2952.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Chris_kpnForum, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is dat ik het topic nu even tussendoor zie, maar voor dit soort korte-termijn vragen is het Forum niet heel erg ideaal. Het kan 2 werkdagen of meer duren om een antwoord te krijgen namelijk. Maar fijn dat Matthias je hier al van wat informatie heeft voorzien. Laat je even weten of je mij nog nodig hebt nadat de monteur is geweest omtrent de tv-ontvanger(s)? :smile: Zo ja, vul dan ook je Forum profiel meteen in met gegevens zoals naam, postcode + huisnummer en klantnummer!

De monteur heeft de glasvezel verbinding aangesloten met de reeds aanwezige experia box V8.  Het internet en tv werken.

Alleen de snelheid van het abonnement haal ik bij lange na niet.  Dus ik zal wel gaan bellen met de klantenservice.

Hallo @Chris_kpnForum , wat is je abo-snelheid via glasvezel?

En wat haal je in werkelijkheid, bekabeld gemeten met 1 computer en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum fijn dat het aangesloten is! De snelheid, daar moeten we dus nog even naar kijken. Wil je daarvoor jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? 

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik hier nog bij helpen door bijvoorbeeld een lijnmeting uit te voeren om de snelheid te controleren?

Goedenavond Susan,

Het schijnt nog geen eenvoudige opgave te zijn voor kpn om de snelheid omhoog te krijgen.

 

Vorige week maandag is de monteur geweest om alles aan te sluiten. Woensdag is er een monteur geweest om te kijken waarom de snelheid niet gehaald wordt. Van de 1000 mbit haal ik maar 335 mbit. 

Er is donderdag een andere monteur geweest om met een speciaal apparaat een lijn meting te doen. De lijn is technisch tot en met de Minipop helemaal in orde. (minipop: zo noemde die monteur het kastje wat een par kilometer verderop bij de rotonde staat en waar de aansluitingen inzitten).

 

Nu vermoedt iemand van een technische afdeling die deze monteur aan de lijn had dat de snelheid van de minipop niet hoog genoeg is. KPN had niet verwacht dat er zoveel mensen in dit buitengebied een supersnelle glasvezel verbinding zou bestellen.

 

Vandaag stond er ook een monteur ingepland tussen 1200 en 1400, maar die heeft de afspraak doorgeschoven naar morgen middag tussen 1400 n 1600.

 

Maar niet iedereen hier in het buitengebied heeft de glasvezelverbinding opgeleverd gekregen. Dus als die minipop ook hun van glasvezel moet voorzien dan zal de snelheid nog wel verder naar benedne gaan.

 

Dus ik hoop dat de monteur die morgen komt zijn metingen kan afronden en kpn ertoe kan bewegen de snelheid naar die minipop te verhogen.

 

Dit is zoals het er nu voor staat.

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum duidelijk, bedankt voor de update. Als ik het zo lees dan is de monteur ook alweer geweest, klopt dat? Heeft dit nog wat verbetert? Ik ben heel benieuwd, en mocht ik nog iets kunnen nakijken wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met gegevens?

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum ik heb geen reactie meer gehad. Is de monteur nog langs geweest en heeft hij het kunnen aansluiten / verbeteren? Indien ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag.

@Susan_  De monteur is inderdaad geweest. Deze komt na verschillende metingen op verschillende snelheden uit. Er zijn verschillende testservers waar zijn apparaat “Argus” verbinding mee kan maken.

De hoogste snelheid is rond de 800mbs. Dus met de verbinding zou alles goed moeten zijn. Hij wijt het probleem aan een switch of server ergens op het internet waar het verkeer overheen gaat. Deze zal dan een maximale doorvoersnelheid hebben en daardoor vertraagt het de meting bij de testserver.

kpn schijnt zelf bezig te zijn of ze een testserver kunnen inrichten waar klanten verbinding mee kunnen maken om hun snelheid te testen.

Voor nu kon hij dus niks meer doen. Hij heeft het ticket ook afgemeld in het systeem.

Het verschil in snelheid is wel goed te merken. Glasvezel heeft ook geen constante snelheid. Het is overdag veel trager dan bijvoorbeeld 's nachts.

Ik heb op een ander adres upc,/ziggo zakelijk. Daar deel je de snelheid met een aantal andere gebruikers. Daar werk de verbinding overdag ook langzamer dan in de nacht. Dat verschil, tussen dag en nacht, is redelijk hoog. Ziggo geeft dit zelf ook aan. DE verbinding wordt door 10 aansluitingen gedeeld.

Ik had alleen niet verwacht dat het met een glasvezel verbinding ook zo zou zijn. Zeker niet tussen 2 servers die van jezelf zijn. Tussen die 2 locaties kan 's nachts heel snel gekopieerd worden en overdag is dit 3x tot 4x zo langzaam.

Verbinding maken met een server ergens op internet kan altijd langzaam of snel zijn. Afhankelijk van hoeveel gebruikers er mee verbonden zijn. Maar met 2 servers van jezelf had ik niet zo een groot verschil in snelheid verwacht via glasvezel. Wel via een ziggo verbinding.

Dus ik moet er rekening mee houden dat mijn verbinding overdag rond de 335 mbit ligt en 's nachts rond de 700 tot 800 mbit is. En dat schijnt iets te zijn waar kpn niks aan kan doen.

Een gigabit verbinding is alleen interessant als bijna heel het internet gigabit snelheid heeft. Anders kan je gewoon volstaan met een 500 mbt verbinding. Dit is namelijk op internet nog grotendeels de standaard snelheid.

Voor mij maakt het niks uit welke verbinding ik nu heb. In dit abonnement zijn alle snelheden de eerste 6 maanden voor dezelfde prijs. De 1000 mbit verbinding heeft dezelfde prijs van de 50 mbit verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum bedankt voor jouw terugkoppeling! De snelheid is heel erg afhankelijk van de apparatuur die je aangesloten hebt. Je zou overdag rechtstreeks op de FTU, met een apparaat die de gigabitsnelheid ook aan kan, de snelheid kunnen meten met de speedtest.net app. Zonder iets anders aangesloten op dat moment, alleen waarmee je de snelheid meet op de FTU aansluiten en meten. Ik ben heel benieuwd wat daar dan uitkomt.

Reputatie 7
Badge +21

@Chris_kpnForum heb je de snelheid nog gemeten direct op de FTU overdag en/of in de avond? En wat is daar uitgekomen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!

Reputatie 3
Badge +2

Ik verwacht dat het wel in het KPN deel van het internet zit. En bijvoorbeeld met de capaciteit voor jouw wijk te maken heeft. Denk niet dat het aan de verbinding naar Ookla ligt aangezien ze bij een test in Vathorst 8Gbps via PON hebben kunnen testen met Ookla...