Beantwoord

Na modemwissel KPN Box 12 geen verbinding met Yamaha Musiccast app naar Soundbar

  • 15 November 2021
  • 9 reacties
  • 623 keer bekeken

Experiabox omgeruild voor KPN Box 12.

Kan nu geen verbinding meer maken met Yamaha Musiccast app naar Soundbar en draadloze box.

Bij de V8 werkte het perfect.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Oplossing probleem 24 November 2021, 20:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Oplossing probleem, welkom hier. 

Je kan geen verbinding meer maken dus, dat is niet zo fijn. Allereerst, heb je de Box 12 een reset gegeven? En verder waar loop je tegenaan? Heb je alle apparatuur weer verbonden met dezelfde wifi? Krijg je foutmeldingen of dergelijke? Waar loop je precies tegenaan?

Box 12 heb ik gereset en ook teruggezet naar fabrieksinstelling.

Alle apparatuur is weer verbonden wifi.

Alles werkt perfect ook thermostaat verwarming met wifi.

Probleem met Yamaha MusicCast app nog niet opgelost.

Installatie uitgevoerd zoals vele malen eerder.

Ik zie wifi  met MusicCast in mijn netwerken en moet die dan verbinden .

Als ik dat doe wordt aangegeven dat wifi is verbroken maar gaat weer terug KPN netwerk wifi.

Klantenservice KPN gebeld en Yamaha service maar geen oplossing.

Groetjes Henk 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog even gaan zoeken. Ik kwam op het internet het volgende tegen: Disconnect your Android device and Yamaha TSR-7810 from your Wi-Fi network. Turn off your Yamaha TSR-7810 for 1-2 minutes. Turn it back on. Connect your Android device and your Yamaha TSR-7810 to the same Wifi.

Heb je het zo gedaan? En wat zei Yamaha precies?

Wifi verbinding verbreken kan niet daar ik eerst moet verbinden en dat wil niet.

Yamaha adviseert : herstel netwerkinstellingen.  Maar dat levert ook niets op.

Kpn zei : je kan ook weer terug naar de Box V8. Mogelijk is de Box V12 met de nieuwste techniek niet compatible met de Yamaha MusicCast app. Maar dat is weer terug in de tijd.

Ik ben er een beetje klaar mee. Dan maar zonder App. 

De soundbar doet het met vaste verbinding met de TV, afspelen van Spotify en Internet Radio met Bluetooth.

 

 

Wifi verbinding verbreken kan niet daar ik eerst moet verbinden en dat wil niet.

Yamaha adviseert : herstel netwerkinstellingen.  Maar dat levert ook niets op.

Kpn zei : je kan ook weer terug naar de Box V8. Mogelijk is de Box V12 met de nieuwste techniek niet compatible met de Yamaha MusicCast app. Maar dat is weer terug in de tijd.

Ik ben er een beetje klaar mee. Dan maar zonder App. 

De soundbar doet het met vaste verbinding met de TV, afspelen van Spotify en Internet Radio met Bluetooth.

 

 

hoe ze een v8 voor je terug willen regelen is een raadsel.misschien helpt 5ghz tijdelijk uitzetten of wifi6 uitzetten wel.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is erg balen, ik heb dan zo geen oplossing. Kan je enkel nog adviseren om een eigen router dan te gaan gebruiken of eigen acces points achter de wifi.

Reputatie 4
Badge +2

De oorzaak van deze problemen is de niet goed functionerende bandsteering van de v12
Deze kan niet uit.

de oplossing is om een eigen wifi achter de kpn box te plaatsen en de wifi van de box uit te zetten, of wachten of er ooit een firmware update komt die dit fixt.

Ik heb oude IPad mini met MusicCast App weer gepakt en hiermee verbinding kunnen maken tussen 

Wifi en MusicCast wat met nieuwe IPad en IPhone niet wilde lukken maar nu direct ook verbonden zijn.

Daarna is het verbinden met de App op de IPad en IPhone eenvoudig volgens de instructie.

Eindgoed al goed. Probleem opgelost.

Allemaal bedankt voor de ondersteuning.

Reputatie 7
Badge +20

Super, dank ook voor het delen van de oplossing. :)