Vraag

Na montage glasvezelkastje in meterkast geen tv en slecht internet.

  • 31 May 2021
  • 14 reacties
  • 239 keer bekeken

30 maart heeft een KPN monteur het glasvezelkastje geïnstalleerd. Wij bewonen de verdieping boven de meterkast (de meterkast bevindt zich in een gang die uitkomt op een trap naar ons woondeel. Wij wonen namelijk boven een onderdoorgang. Het was niet mogelijk de glasvezelkast elders te plaatsen. Wel worden de signalen naar boven gestuurd. Wij hebben daarvoor van de monteur drie zendertjes gekregen (dik 250 euro). Resultaat: geen tv meer (beeld blijft om de haverklap stilstaan). Slecht internet. Skypen? Vergeet het maar. Het beeld fragmenteert. Streamen? Hetzelfde verhaal. Gelukkig lezen we veel, maar het contact met familie in het buitenland begint hieronder te lijden. Langzaam maar zeker worden we wanhopig, De huistelefoon kan ook niet meer boven staan, maar in de meterkast. Die hebben we nu ook maar losgelaten. De beperktheid van keuzes als je een KPN nummer belt, het probleem is ook moeilijk samen te vatten of in een rubriek te douwen. Het stemt verdrietig.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er moet gewoon een kabel naar boven gelegen worden. Zo simpel is dat.

U had voorheen internet via de telefoonlijn? Toen werkte alles goed? Waar loopt die telefoonlijn heen?

Dank u wel voor de tip! Ik heb een lange ethernetkabel gekocht bij de KPN winkel en die ga ik nu uitproberen. De kabel ziet er overigens iets anders uit dan degene die nu het modem met de zender in de meterkast verbindt (die heeft gele contactjes en de kabelis plat), maar past verder wel.

Via de kabel is één wifipunt is verbonden, Een ander wifipunt staat op rood. Een derde is uitgevallen. Daar was ik vanmiddag mee naar de KPN winkel voor een reset. Maar nu is die geresette op rood, en een ander wifipunt is uitgevallen. Er is bijna geen internet meer. Het duurt heel lang voordat ik hier iets op kan gaan schrijven. Waar kan ik hulp krijgen? Ik heb mijn probleem bij twee KPN winkels voorgelegd. Ik doe wat er gezegd wordt: opnieuw opstarten, via een 0800 nummer modem opnieuw laten opstarten. Even naar TV kastje gekeken: geen signaal. Wat moet ik doen? Gelukkig kan ik via mijn mobiel via 4g op dit forum, maar voor het doormeten moet ik toch verbonden zijn. Dat ben ik dus nu: ik zit gehurkt in de gang bij de meterkast. Met mijn laptop. Ik ga nu op ‘verstuur’ drukken en hoop dat een KPN medewerker dit oppikt. Bedenk: dit duurt nu al twee maanden. Maar zo erg als de afgelopen week is het nog niet geweest.

Okay, verder op 4g. Internet helemaal weg. Het telefoonnummer was niet 0800 zie ik net, maar 1883. Zou het modem stuk zijn? Het begon met vastlopendbeeld op tv en stilvallen van Skype, en nu, na iets meer dan twee maanden, dus helemaal niets meer. Een troost: erger kan het niet worden. 

Klantenservice, lezen jullie dit? Zeg of schrijf nou wat ik moet doen!!! Ik heb net de hele help cyclus van meting, constatering van 1mb en 0mb doorlopen. 'Ervaar je nog steeds slechte Wi-Fi? We helpen je graag. Onze medewerkers staan voor je klaar. Neem contact op.' Dat heb ik gedaan en vervolgens ben ik weer terug bij af! Ik wil zo graag weer kunnen skypen met dochter in Canada,  ik wil weer digitale archieven kunnen raadplegen,  kom op! Twee maanden ellende, dat kan toch niet?

 

 

Badge +19

Even alles op een rijtje.  U heeft in de meterkast het glasvezelkastje en het modem staan. Nu heeft u een kabel aangesloten op het modem en die loopt naar de woonkamer.  En aan die kabel is een zwarte Wi-Fi versterker van kpn geplaatst. Klopt dat zo?

Ze kunnen geen glasvezelkabelaansluiting bij je aanleggen? Je hebt zeker ook geen electra, geen gas, geen waterleiding, geen afvoerleidingen, geen Ziggo kabelaansluiting zoals in bijna alle woningen in Nederland en nooit een vaste telefoonaansluiting van KPN gehad).

Dit valt wederom in de kategorie “Hoe bestaat het dat KPN’ers dit mensen mogen wijsmaken”. 

Reputatie 7
Badge +8

Klantenservice, lezen jullie dit? Zeg of schrijf nou wat ik moet doen!!! 

 

 

Dit is geen Chat reactie volgt van mede klanten of na 24/48 uur van een moderator 

Let op bel met het gratis nummer ipv een doorschakel service die veel geld kost!

Grote kans dat je 1 euro per minuut heb betaald daarvoor 

08000402 Is het klanten service nummer van KPN en gratis!

Reputatie 4
Badge +3

volgens mij ben je van koper naar glasvezel gegaan. de koper staat op de goede plek in het huis maar glasvezel niet. en de monteur heeft je wifi versterkers aangeboden 250 euro.. 

 

dat gaat dus niet goed werken.. de monteur had je zo niet mogen aansluiten.

het is een hele lastige situatie omdat terug gaan naar koper door kpn heel moeilijk gemaakt wordt.. 

Wij wonen boven een onderdoorgang. Begane grond betreft voordeur, gang (met meterkast en de zwarte kast van KPN dus) en vervolgens trap op naar boven. Daar wonen wij. Met daarboven nog twee lagen. Er loopt nu een kabel van het modem naar een wifipunt boven aan de trap. Dat is tevens het enige wifipunt dat het nog doet. Een ander is rood en weer een ander geeft helemaal geen kleur. Ik neem aan dat die gereset moet worden. 

En inderdaad heeft de monteur die het glasvezelkastje met modem heeft aangesloten ons wifipunten voor 250 euro voorgesteld. 

Ik ga nu eerst het voorgestelde gratis nummer bellen (de andere nummers die ik eerder probeerde waren idd niet gratis).  

Bedankt voor de reacties, ik kan ervan leren en hopelijk tot een oplossing komen!

Badge +19

Heeft u niet iemand met wat telecomkennis in uw omgeving die u kan helpen? Want ik vraag me af of dit simpel telefonisch op te lossen is.

Reputatie 7
Badge +12

Verder zit er twee jaar garantie op de werkzaamheden en aangeschafte apparatuur bij de monteur. Je kan een monteur bestellen via de klantenservice (0800-0402) en deze kan het kosteloos voor u oplossen. Let wel op dat je akkoord moet gaan met eventuele kosten. Dit zijn kosten als het probleem komt door iets wat u zelf heeft gedaan, bij u dus waarschijnlijk niet van toepassing.

Hoi, sinds glasvezelaansluiting problemen met internet en tv. Internetprobleem opgelost door kabelaansluiting naar eerste wifipunt. Bij TV lijkt de tv ontvanger stuk. Beeld TV staat op stil na iedere tien of vijftien minuten. We zetten modem uit en na een tijdje wachten doet-ie het weer. We kijken niet veel TV, dus nemen we er een beetje afstand van. Ondertussen heb ik begrepen dat de ontvanger stuk is. Nou zit er al sinds jaar en dag een tweede ontvanger in een doos. Die heb ik aangesloten. Maar nu krijg ik foutcode 36. Is deze ontvanger dan ook stuk? Ik heb de tips gebruikt die ik aangaande dit onderwerp heb zien staan, maar de foutcode blijft steeds terugkomen.

 

Admin: naar je eigen bestaande topic verplaatst

Reputatie 6
Badge +8

Bezopen verhaal.

Je hebt nu een ethernet kabel van je modem naar een superwifi.

Leg nou gewoon die ethernet kabel van de glasvezel punt naar je modem, zodat je modem alvast in je huis staat. Van daar uit naar superwifi en apart naar je itv kast. Dat moet 100x beter zijn.