Beantwoord

Na switch naar glasvezel 2 a 3 keer per dag voor 5 min geen internet.

  • 9 April 2024
  • 12 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik heb dagelijks dat mijn internet 2 a 3 keer wegvalt. Dit is ontstaan na de overstap naar glasvezel. Er zijn geen nieuwe of andere apparaten in de tussentijd geinstalleerd. Wanneer het internet wegvalt kan ik ook niet mijn model via local network benaderen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 April 2024, 08:23

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @PimUtrecht , je geeft aan dat er geen apparatuur is toegevoegd of weggehaald. Is er wel apparatuur verplaatst?

En als de storing zoch voordoet, is dat dan over de wifi of bekabeld? Het zou goed kunnen dat je wifi signaal is verzwakt na verplaatsen van je apparatuur, en bij een herstart kan zelfs het wifi-kanaal veranderd zijn. Dat kan resulteren in een slechter bereik.

Nee niets verplaatst.

De storing is zowel wifi als bekabeld. Alles ligt eruit. Wat dus vreemd is is dat op de Sagemcom F5359 alle lampjes groen zijn. Maaaaaar als ik vervolgens  192.168.2.254 probeer te pingen krijg ik niets terug. Andere apparaten op mijn local network, zoals mijn raspberry pi, geven netjes een response. Vervolgens als er weer internet is geeft 192.168.2.254 wel een ping response. 

Er lijkt dus iets te gebeuren met de Sagemcom F5359 maar hij start volgens mij niet opnieuw op. Helaas heeft de box geen logs en kan ik enkel zien dat hij meerdere dagen actief is en dus niet opnieuw opstart.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PimUtrecht, welkom op ons forum!
Als de héle verbinding wegvalt kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402 op het moment dat je de storing ervaart of kort daarna. Mijn collega's kunnen dan meteen de lijn uitlezen!

Wil je laten weten wat de uitkomst is?

Voor nu alleen een standaard reset van glasvezelbox en van de KPN box. Notities van laten maken bij account en ik houd het komende dagen even in de gaten. Indien het weer gebeurd kunnen we het verder escaleren.

De problemen zijn wel specifiek op 5 maart 2024 begonnen. Is er toen een bepaalde update oid geweest aan jullie kant?

Reputatie 7
Badge +20

De problemen zijn wel specifiek op 5 maart 2024 begonnen. Is er toen een bepaalde update oid geweest aan jullie kant?

daar heb ik helaas geen specifieke informatie over maar geen slecht idee even te noemen als er een ticket aangemaakt wordt!

Hi,

 

Lag er weer uit. Ik ga weer bellen.

 

Hieronder is te zien dat, wanneer het internet eruit ligt en ik ping de KPN box ik niks terug krijg. Als het internet terug is kan ik hem wel weer gewoon pingen. In de tussentijd zijn mijn server en raspberry pi gewoon bereikbaar. Er gebeurd iets vreemds in de KPN box. Helaas is de box beperkt waardoor er geen logs zijn, of ik moet die over het hoofd zien?

 

 

Niemand een idee wat dit kan veroorzaken? Het is enorm frustrerend en belemmerend momenteel mijn werk dagelijks.

Reputatie 7
Badge +9

@PimUtrecht Een router hoort zo stil mogelijk te zijn en dus reageert niet op ping of portscans. Anders zet je een opendeur voor een DDOS aanval tegen jou.

 

Hij reageert local wel op pings zoals te zien is in de terminal onderaan? 

 

Maar dit is irrelevant voor het probleem, wat er nog steeds is. Ik kan ook nergens in de KPN box logs vinden dus meer details kan ik er ook niet uithalen. Iemand nog een idee?

Reageer