Beantwoord

Naam oud modem nog steeds zichtbaar

  • 24 May 2020
  • 3 reacties
  • 772 keer bekeken

Goedendag. Ik heb een nieuw modem ontvangen omdat het wifi gedeelte in mijn oude  modem slecht werkte.  Nieuw modem geïnstalleerd. De wifi versterkers gereset en gekoppeld aan het nieuwe modem. Echter het oude netwerk blijft op alle devices in beeld. Het stoort op het nieuwe modem waardoor op telefoons en laptops de wifi verbinding steeds wegvalt en ik weer niet kan verbinden met het nieuwe modem. Hoe krijg ik het oude modem (dat inmiddels als in een doos zit) uit mijn netwerk? Ik heb deze vraag al zo vaak voorgelegd aan kpn en krijg geen antwoord. Het is heel vervelend dat de wifi verbinding op gekoppelde devices telkens wegvalt. De enige oplossing is de stekker uit het modem trekken en weer opnieuw opstarten. Dit is heel onhandig. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 1 June 2020, 11:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Nille24, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Je hebt juist een nieuw modem ontvangen vanwege de WiFi begrijp ik.. Ik zou allereerst willen aanraden om op alle toestellen het netwerk te vergeten. Dit doe je door naar WiFi te gaan op het apparaat, het netwerk aan te klikken (ingedrukt houden of rechter muisknop) en kiezen voor 'netwerk vergeten'. Start daarna het apparaat even opnieuw op. Hij zou dan niet meer met dat netwerk moeten verbinden. Daarnaast moet je eenmalig even verbinden met je nieuwe netwerknaam. Is deze wel zichtbaar tussen de beschikbare netwerken? 

Heb je daarnaast nog andere apparaten aangesloten op de Experia Box? Denk hierbij aan een WiFi versterker of Experia WiFi. Deze nemen vaak de naam over van het WiFi netwerk. Koppel deze even los en sluit ze opnieuw aan om dit ook uit te sluiten!

Reputatie 7
Badge +24

In principe is het de bedoeling dat de oude netwerkwerknaam van het vorige modem gehandhaafd blijft. Zo hoeft u niet al uw apparaten aan te melden op een nieuw netwerk. Nu is het bij u zo dat het nieuwe modem niet automatisch het oude netwerk over neemt en een nieuw netwerk uitzend?

Reputatie 7
Badge +21

@Nille24 heb je ook al de WiFi manager geprobeerd? 

Reageer