Beantwoord

Naam wifinetwerk aangepast, nu blijft echter de oude netwerknaam ook zichtbaar

  • 29 November 2021
  • 10 reacties
  • 1065 keer bekeken

Gisteren de naam en wachtwoord van mijn wifi gewijzigd. Dat is voorspoedig gegaan en functioneert ook naar wens. Echter de oude naam blijft aanwezig in de netwerklijst en lijkt ook gekoppeld te blijven.
Ook lijkt het erop dat de bestaande naam een betere verbinding heeft.
Hoe en waar kan ik dit aanpassen?
 

icon

Beste antwoord door Tom Sp 30 November 2021, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Gebruik je wifi versterkers?

Ik gebruik een wifi versterker op de eerste verdieping.
Op de begane grond bevindt zich een modem, experiabox. Op de verdieping staat een PC die bekabeld is.
De wifi versterker is van het merk tp-link,AC 1200 Wi-Fi Range Extender, welke in het stopcontact geplaatst wordt.
Voordat ik de naam van de wifi veranderde functioneerde alles naar behoren en brandde er op de versterker continue 4 blauwe lichtjes. Nu zijn dat er 3, die van 2.4GHz brandt niet meer. De andere
power, signal en 5GHz lichten wel op.

Reputatie 7
Badge +24

En waarop heeft u het WiFi netwerk aangepast? Op de Experiabox of op de extender? Want u zult het op beide apart moeten doen.

Reputatie 7
Badge +10

Dan heb je ingelogd in de Experiabox en daar de wifigegevens veranderd? Is dat een v10?

Wellicht enkel de 2,4ghz aangepast en niet beide? (5ghz ook)

 

Die tplink ziet nu dat 2,4ghz signaal niet meer omdat die veranderd is, denk ik

Ik heb het WiFi netwerk alleen op de Experiabox aangepast.
Het Is een Experiabox V10. Ik denk dat ik een nieuw poging moet wagen.
Weet alleen niet hoe ik bij de tp-link extender kom. (Ben niet zo thuis in dit soort zaken zoals jullie wel gemerkt moeten hebben).

Reputatie 7
Badge +24

Is de TP-Link bekabeld aangesloten? U zegt dat u een computer boven heeft staan die bekabeld aangesloten is? Er loopt dus een kabel van de Experiabox beneden naar de computer boven? En daar is de TP-Link misschien ook op aangesloten?

De TP-Link Extender is nooit via een kabel aangesloten. Ik had hem zo in het stopcontact gestoken.
Ja er loop een kabel vanaf de Experia box beneden naar boven waar de PC staat.

Reputatie 7
Badge +24

De TP-Link Extender is nooit via een kabel aangesloten. Ik had hem zo in het stopcontact gestoken.
Ja er loop een kabel vanaf de Experia box beneden naar boven waar de PC staat.

Als je dan op de Experiabox de naam van het WiFi netwerk wijzigt, dan zou de TP-Link niet meer werken. Immers die kan dan geen verbinding meer maken. U moet hem dan opnieuw koppelen. Misschien kan dat via WPS. 

Ik denk dat Dennis gelijk heeft. U zal misschien op de Experiabox alleen 2,4 Ghz of alleen 5 Ghz aangepast hebben. Niet beide.

Wellicht enkel de 2,4ghz aangepast en niet beide? (5ghz ook)

 

Ik heb de Experiabox gereset en zie mijn vorige wifi naam niet meer in de lijst staan.
Dat was de bedoeling. Verder heb ik de tp-link extender uit het stopcontakt verwijderd, deze gebruik ik niet meer. Ook zonder de extender hebben we een goede verbinding gehad. Deze was slechts tijdelijk nodig ivm mijn vrouw haar werk.
Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de adviezen en ook het snelle reageren op mijn vragen.
Dit was de eerste keer voor mij dat ik een vraag neerlegde op een forum, het was een heel positieve ervaring. Ik zal dat zeker vaker doen.
Nogmaals dank.

Reputatie 2
Badge

Welkom hier @Tom Sp ! Goed dat je je vraag hier hebt gesteld. Mooi om te lezen dat je vraag is opgelost met de hulp van @Nick83 en @DennisA78. Bedankt ook voor het terugkoppelen van het resultaat en tot de volgende vraag dan maar!