Beantwoord

Nest Thermostat maakt geen verbinding meer met WiFi

  • 31 January 2020
  • 18 reacties
  • 2002 keer bekeken

Krijg geen netwerk op mijn nest thermostaat. Zie geen 1 netwerk te zien Wi-Fi werkt wel gewoon op laptop en telefoon


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door 2703 21 February 2020, 15:28

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Op welk kanaal staat jouw 2.4GHz wifi?

Als dit kanaal 12 of 13 is, kies dan voor een ander kanaal.

Welke Experia Box heb je?

Gebruik je ook nog wifi accesspoints?

Kanaal weet ik niet gebruik de v10

Heb onder tussen gevonden dat Wi-Fi op kanaal 1 staat

Reputatie 7

Ben je ooit al wel eens ingelogd op de V10 op http://192.168.2.254?

Daar kan je het kanaal instellen.

Ja was inmiddels al ingelogd Wi-Fi staat op kanaal 1

Reputatie 7

Dat is goed, dan zou de Nest gewoon verbinding moeten kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +11

Misschien helpt https://support.google.com/googlenest/answer/9249211?hl=nl

nog steeds geen resultaat alles weer opnieuw opgestart maar nest ziet geen netwerk terwijl hij toch 3 maanden zonder problemen heeft gewerkt .

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @2703. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je Nest Thermostat plotseling geen verbinding meer maakt met WiFi. Dat is lastig. Heb je de nieuwste versie van de Nest-app? Wil je dat eens controleren? Zou je daarnaast ook eens het batterijniveau willen controleren via Overzicht Instellingen   Technische informatie  Voeding. Wat zie je daar staan? Als het batterijniveau onder de 3,6 V komt, verbreekt de Nest Thermostat de verbinding met WiFi. Verder ben ik nog benieuwd of er wellicht iets in huis is veranderd. Heb je bijvoorbeeld nieuwe apparatuur aangeschaft die internet gebruikt? Maak je ook gebruik van een WiFi-versterker?

Hoi

 

Accu is oké,ik heb sinds 2 mnd een nieuw modem de v10 en gebruik 2 Wi-Fi versterkers van kpn

Reputatie 6
Badge +9

Duidelijk, @2703! Wil je die versterkers eens loskoppelen en je modem een reset geven? Probeer daarna nog eens of je Nest Thermostat dan wel het netwerk ziet. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Hoi alles uitgezet modem gereset ,ziet nog steeds geen één Wi-Fi signaal zelfs dat van de buren ziet hij niet

Reputatie 6
Badge +9

Had je ook die WiFi-versterkers nog losgekoppeld, @2703? Je Nest Thermostat ziet je WiFi-netwerk nog steeds niet na het veranderen van het kanaal, het resetten van je modem en het loskoppelen van randapparatuur.  Ik zou je daarom toch willen vragen om eens contact op te nemen met de leverancier van je thermostaat. Zeker gezien je aangeeft dat andere apparaten wel verbinding maken met je netwerk. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @2703. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Heb je wellicht al contact gehad met de leverancier van je Nest Thermostat?

Hoi contact gehad en kan hem omwisselen voor een andere moet nog gebeuren dus ben benieuwd of het dan opgelost is

Reputatie 6
Badge +9

Oké, duidelijk, @2703. Fijn dat je de Nest Thermostat kunt laten omwisselen. Ik ben benieuwd of het daarmee is opgelost. Houd je me op de hoogte? :slight_smile:

Alles omgewisseld inmiddels en het werkt weer 

Reputatie 6
Badge +9

Dat is goed om te lezen, @2703. Mocht je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer