Beantwoord

NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID bij eigen site en mail

  • 28 September 2020
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

ik gebruik eigen site en mail, een KPN pakket. Ik host mijn website hier. Ik krijg nu de mededeling dat mijn website onveilig is ongeacht in welke browser. De oorzaak is dat KPN geen of een verkeerd certificaat meestuurt. Ik ga van het bekende kastje naar de muur zeer onbevredigend

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door huistijger 3 October 2020, 19:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID dit is de melding die ik krijg

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @cultuurvogel 
Dit komt omdat de KPN geen PHP ondersteund voor particulieren waardoor je geen SSL certificaat kunt installeren.
De oplossing is of naar een provider gaan die dit wel ondersteund -er zijn een hoop-, de meesten ondersteunen het wel, of een KPN zakelijk abonnement nemen dan kun je wel PHP gebruiken en een SSL certificaat installeren,
Meer info:
 

Update:

Let wel er zijn providers die geld vragen voor dit certificaat.
Mijn provider doet het gratis.

Reputatie 7
Badge +15

@cultuurvogel Welkom op het forum. Ik zie dat @huistijger je al van het juiste antwoord heeft voorzien. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag! 

Ja, ik heb zeker nog een vervolgvraag. Nadat kpn planet heeft overgenomen, is eigen site en mail ondergebracht bij kpn zakelijk. Ik krijg ook een rekening van iCloud diensten. Dan zou het verkrijgen van een certificaat dus deel uit moeten maken van de service van kpn zakelijk cq iCloud 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @cultuurvogel 
Dan kun je het beste contact opnemen met het Zakelijk forum, dit is het consumentenforum en hebben geen inzicht in de zakelijke kant.
Dat kun je doen door bovenstaande link aan te klikken, maar je kunt ook bellen met 0800 0403

Reputatie 7
Badge +24

Https ondersteuning heeft niets met PHP te maken hoor. Ook op een webserver waar geen PHP aanwezig is kan een SSL certificaat geïnstalleerd worden.