Vraag

Netwerk traag zowel bedraad als via wifi

  • 12 August 2023
  • 14 reacties
  • 49 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een paar dagen GB internet. Ik haal echter bij lange na de performance niet. Ik verwacht geen 1000Mbit maar mijn Ookla-meting, diverse keren gedaan, geeft geen spectaculaire cijfers:

Draadloos gemeten: iPad 2018 (6e gen): 102.02 down/36.75 up.

Situatieschets:

Bedraad netwerk: bekabeling Cat.6a. GB Unifi Switch. 

Wireless netwerk: 3 x Unifi AC-Pro bedraad. 

Gedaan: reset van modem/check parameters Unifi omgeving/directe kabel naar laptop.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

@Juan de la Calle je zou met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem rond de 930 moeten halen.  Heb je het op die manier gemeten?

Waarom zoveel topics openen over in feite hetzelfde onderwerp? Is verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels @Juan de la Calle 

Waarom zoveel topics openen over in feite hetzelfde onderwerp? Is verwarrend, je wordt er niet sneller mee geholpen en is tegen de huisregels @Juan de la Calle 

Jan er zit blijkbaar iets fout in het platform.

Zie dit bericht.

Reputatie 3
Badge +1

ik ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem

Reputatie 1

Ik heb getest met een nieuwe Cat5e kabel direct vanaf het V10 modem. Ook hier haal ik niet de verwachte performance (288 up/694 down). Minder zelfs dus. 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u misschien een ethernet naar usb adapter? Of heeft uw laptop zelf een ethernetpoort?

Reputatie 1

Een directe netwerkaansluiting.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook al eens getest met een andere pc of laptop? (liefst pc...)

Reputatie 1

Gedaan. Een laptop via een docking (geen eigen netwerkaansluiting). Dit was vooralsnog de snelste test. De tweede, zoals boven beschreven. Ik heb geen PC helaas.
Ik heb op fora ook gekeken of ik iets zou moeten met mijn GB switch maar daar kan ik ook weinig mee. Ik ben bang dat de opties uitgeput zijn en een melding bij KPN resteert.

Deze problemen had ik ook met de standaard Unifi instellingen. Zorg dat voor de wifi gateways de maximale bandbreedte ondersteunen (160mhz voor 5ghz en 40mhz voor 2.4ghz). Er wordt hier over gepraat: https://community.ui.com/questions/Which-channel-channel-width-and-transmit-power-to-setup/41ebde93-b45b-473c-b823-857d92a31def

Ik heb 600mbit gezien op 5ghz. Het kan dus wel!

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben bang dat de opties uitgeput zijn en een melding bij KPN resteert.

U kunt een monteur laten komen. Die sluit zijn eigen meetapparatuur aan. De kans is aanwezig dat die gewoon ruim 900 mbit haalt...

Reputatie 1

Bedankt Camprrr, de eerste aandacht gaat uit naar de bedrade omgeving. Performt deze dan ga ik zeker met je tip aan de slag!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Juan de la Calle

Ik ben bang dat de opties uitgeput zijn en een melding bij KPN resteert.

U kunt een monteur laten komen. Die sluit zijn eigen meetapparatuur aan. De kans is aanwezig dat die gewoon ruim 900 mbit haalt...

Wat @Nick83 hier zegt klopt. Ik wil je daarom verzoeken grondig uit te sluiten of eigen apparatuur de oorzaak is van de lage snelheden. In je bericht van 13 augustus gaf je aan “dit was vooralsnog de snelste test”. Welke snelheid meette je hier?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Juan de la Calle, zullen we in je andere topic verdergaan? Het gaat om precies dezelfde vraag en ook precies hetzelfde verzoek. Namelijk het aansluiten van je laptopc/pc rechtstreeks op de KPN modem zonder andere hardware ertussen.