Beantwoord

Niets bij KPN besteld, wel een doos ontvangen met installatieapparatuur

  • 5 May 2024
  • 8 reacties
  • 233 keer bekeken

Ik heb een doos gekregen van KPN, daarin ws apparatuur om internet aan te sluiten. Ik heb echter niets besteld noch een wisseling van abonnement aangevraagd. Iemand aan de lijn krijgen lukt niet. Ik ben al een half uur aan het proberen een mens te spreken. In het verleden vaker grote problemen gehad met kpn. Vandaar dat ik nooit en te nimmer een internetabonnement bij ze zou afsluiten. En nu weer dit. Dit is mijn laatste poging. Krijg ik hier geen zinnig antwoord dan gaat de doos de prullenbak in. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2024, 11:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Royle ,

Voor dit soort vragen is KPN morgen vanaf 8.00 beschikbaar via 0800-0402. Mijn advies: Spreek in “opzeggen”. Dan krijg je iemand aan de lijn. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Royle, welkom hier. 

Is het inmiddels gelukt om contact met ons te krijgen? Was het pakket ook aan jou persoonlijk geadresseerd? 

Dat lukt dus weer niet, krijg weer een robot aan de lijn!

Reputatie 7
Badge +28

@Royle

Vandaag is een feestdag, probeer het morgen weer vanaf 8.00 via 0800-0402. Spreek in “opzeggen”.

Reputatie 4
Badge +4

Afzender retour met de doos. 

Staat er retouradres op de doos van KPN? 

En is de doos van KPN aan jou geadresseerd of niet? 

Want als je niks heb afgesloten bij KPN. Gewoon die doos terugsturen naar KPN. 

Want als je de doos met installatiemateriaal van KPN in de prullenbak gooit. Dan gaat KPN een herinnering sturen naar jou. Dus afzender retour of afgeven bij een KPN winkel bij jouw in de buurt. 

Veel succes met het terugsturen met het KPN installatiepakket doos. 

 

Reputatie 5
Badge +1

Het is eigenlijk van de zotte dat een niet abonnee erg veel moeite moet doen om van dingen af te komen die ze niet besteld hebben. Ik ben daar dan heel snel “klaar” mee. Normaliter terug sturen zou moeten helpen maar de praktijk wijst vaak anders uit, omdat je nu eenmaal in het systeem van de kpn zit en daar dan weer errrrggg moeilijk uit komt of dat gegevens gecorrigeerd worden.

Och, het zijn voor mij heel herkenbare dingen van de kpn.

Toen een klant ip-telefonie nam stond er in het systeeem van de kpn dat de klant een geschikt modem voor ip-telefonie heeft. Telefoneren met de kpn had geen enkele zin, want de klant had een geschikt modem volgens hun systeem.
Maar in werkelijkheid had de klant nog een modem (ik weet het type niet meer) uit het jaar nul. Ik met de klant naar de primafoon winkel en het personeel laten zien dat op het modem helemaal geen ip-telefonie aansluiting zat. Het “oude” modem omgeruild en toen was het probleem opgelost maar niet door de kpn maar door mij……...

En wanneer de kpn er ooit achter komt dat ze iemand iets toegestuurd hebben dat diegene helemaal niet besteld heeft en wanneer diegene na veel moeite gedaan te hebben de hele handel in de kliko gooit gaat de kpn meteen steigeren. wanneer ze de onbestelde spullen niet terug krijgen……..

Reputatie 7
Badge +24

Ligt ook iets genuanceerder, een installatiepakket krijg je niet zomaar en staat op je naam. Die gegevens zijn wel ergens doorgegeven of ingevoerd, Die gokken we niet zomaar. Vandaar de belangrijke vraag in deze, stond het bezorgde pakket op zijn naar, want daar is dus ook een afvraag ergens en dat moet ook opgelost worden. 

Reputatie 5
Badge +1

> Ligt ook iets genuanceerder, een installatiepakket krijg je niet zomaar…...

Een installatiepakket krijg je “zomaar”……… zonder het besteld te hebben. Ik ken zat mensen die een installatiepakket kregen zonderdat ze dat besteld hadden en daar bericht van hebben gehad. Pats boem “zomaar"’ een installatiepakket ontvangen en de klant weet van niets.

> en staat op je naam.

Wat is nu een naam? Diegene geeft al aan in het verleden een abonnement gehad te hebben bij de kpn. Nu heeft die man/vrouw helemaal geen abonnement meer bij de kpn maar staat daar dan nog wel geregistreerd met vermoedelijk wel weer een abonnement. Hoe dat komt dat diegene nu weer plotsklaps een abonnement heeft is al “verdacht". Abonnement omdat hij of zij bij de kpn ooit een abonnement heeft gehad. Nu dus niet meer en de kpn is niet bij machte om die gegevens te corrigeren. Die staan zo in hun systeem en worden dus nooit gecorrigeerd/veranderd in de juiste gegevens……..

Het gaat er in juridische zin om of iemand wat besteld heeft en dan maakt het niet uit of dat op diegene zijn of haar naam geadresseerd is. Als een ontvanger geen pakket verwacht moet die zo allert zijn om bij het afleveren van een pakket naar de afzender te vragen om het op die manier gewoon te weigeren. Er komt genoeg rotzooi in de ouderwetse brievenbus dat op naam staat en dat je dus nooit wilt. Dat gaat bij mij regelrecht de oudpapierbak maar je wordt hier nooit meer goed van bevrijd, want met name die postcode en vriendenlotterij sturen je steevast van die rotzooi. Zulke papieren staan niet eens op naam; alleen een adres.

Reageer