Vraag

Nieuw modem

  • 25 March 2021
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Goedendag, 

Net een monteur geweest van jullie omdat we buiten een kabelbreuk hadden. 

Deze is inmiddels verholpen. Wel kwam nog ter sprake dat onze wifi boven erg slecht is. 

Hij zag ons modem en zei dat deze ondertussen toe was aan vernieuwing en dat dat onze problemen al voor n groot deel zal oplossen  Hoe komen wij in aanmerking voor een nieuwe modem? Na het nieuwe modem zouden we dan wel de super wifi willen aanschaffen zodat echt alles op en top is. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u nu dan?

Experia box V8

Reputatie 6
Badge +8

Gezien het grote aantal klachten mbt die v8 lijkt het mij een goed idee om al die brakke apparaten te vervangen.

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @ClaudiavanSantbergen! In principe als een modem nog goed is hoeft deze niet vervangen te worden. Je geeft aan dat de monteur dit verteld zou hebben vanwege slechte wifi. Graag wil ik je verwijzen naar ons groot wifi topic. Deze kun je hier vinden.
Mocht je wel overgaan tot de aanschaf van Superwifi dan is het eigenlijk niet meer belangrijk welk modem je hebt staan, de Superwifi neemt het wifi signaal van het modem namelijk geheel over. Maar zoals ik dit lees vermoed ik dat de tips en trucs van ons wifi topic je zeker gaat verder helpen om de wifi te optimaliseren.

Wifi proberen te verbeteren.. Eerste meting van 8mb en erna 20mb lijkt me niet best.. 

Maar als ik dan voor super wifi kies.. .ik heb boven slechte wifi en de andere kant van het huis redt hij helemaal niet. .Aangezien er 1 punt bij de modem moet zijn en de andere op n plek met slecht wifi kom ik er dus al 1 tekort.

 

Mijn schoonouders hadden het zelfde probleem en ervaren al veel betering met het nieuwste modem. Deze hebben sinds 'n week de nieuwe en heeft de experia V8 vervangen. 

Badge +19

Maar ook de wifi van het nieuwe modem moet uit!! Even uitgaande van een redelijk standaard huis plaats je één super wifi bekabeld in de gang en de andere op de eerste overloop. Dan heb je overal goed wifi.

Wij hebben geen redelijk standaard huis. Heel lang achterhuis.. 

Reputatie 6

Maar als ik dan voor super wifi kies.. .ik heb boven slechte wifi en de andere kant van het huis redt hij helemaal niet. .Aangezien er 1 punt bij de modem moet zijn en de andere op n plek met slecht wifi kom ik er dus al 1 tekort.

 

Mijn schoonouders hadden het zelfde probleem en ervaren al veel betering met het nieuwste modem. Deze hebben sinds 'n week de nieuwe en heeft de experia V8 vervangen. 

Hoi @ClaudiavanSantbergen u kunt altijd nog een derde super wifi punt erbij doen zodat deze met de andere kan overbruggen. Heb je UTP/Netwerk kabels lopen naar delen van u huis is het nog veel beter om dit dan hierop aan te sluiten!