Beantwoord

Nieuwbouw met 500Mbit, nieuw abonnement maar 200Mbit

  • 18 February 2022
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Sinds de oplevering van dit appartementencomplex (in een nieuwbouwwijk) zou ik in eerste instantie geforceerd zijn om van mijn Gigabit aansluiting in Eindhoven terug te moeten gaan naar een 200Mbit abonnement in Best.

 

Ik heb het kunnen beperken door de verhuisservice te gebruiken, maar hiermee is het alsnog gehalveerd tot een 500Mbit connectie. ik vraag mij echter af waarom dit (nog) geen Gigabit connectie is, zoals wel het geval is bij mijn ouderlijk huis in Zeeland, waar glasvezel recent is aangelegd en hun direct vanaf aanleg meteen voor Gigabit kunnen kiezen…

 

Is dit iets wat niet goed is gegaan bij het inschakelen van dit blok in de wijk ?

 

Alvast dank voor het meedenken !

icon

Beste antwoord door Ward_ 18 February 2022, 09:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zie dit wel vaker bij nieuwbouwprojecten, Vaak komt het doordat de aangeleverde Uplink naar verdeelstation nog beperkt is, Je ziet wel dat er vaak vrij snel word bijgeschakeld hierin, Maar hierdoor is het vaak in het begin nog wel eens dat de maximale snelheid beperkt is om Overload op deze Uplink te voorkomen.

Dit hangt samen vaak met ( Oh KPN netwerk er komen daar ook nog 10 woningen, oh en deze ene worden er toch 2 onder 1 kap en zulk soort zaken ) 

vaak een kwestie van tijd voordat er bijgeschakeld word waarmee je het vervolgens wel kan als dit gebeurt is, Gewoon postcode check af en toe controleren.

Reputatie 7
Badge +10

@LaurensZalm Niet helemaal. Sinds 2020/2021 wordt elke Point to Point PoP Dslam met 10Gbit uitgerust om zo een 1000/1000 profiel te kunnen aanbieden. Bestaande PoPs werden uiteraard ook opgewaardeerd maar dat is nog niet klaar. De kleinste PoPs (straatkasten en VDSL combikasten) zijn als laatste gepland omdat die (en daar komt jouw verklaring om de hoek) reelatief weinig aansluitingen hebben.

Ik vermoed dat dit in het noordwesten van Best is waar meerdere nieuwbouwprojecten lopen. Daar staan twee kleine PoPs (straatkasten) en eentje daarvan is inderdaad al actief sinds voordat die upgrade naar 1 Gbit bestond. Dus die zal waarschijnlijk nog gedaan moeten worden.

Dit zou wel in 2022 moeten worden afgerond als het goed is.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor deze mooie uitleg @Ward_!

Vanmorgen een hoopgevend berichtje van KPN gekregen, voor komende week staat er een nieuwe gepland onderhoud aangegeven in ons postcode gebied. voor netwerk en TV.

 

Wie weet !