Beantwoord

nieuwe aansluiting op bestaande glasvezel

  • 21 February 2021
  • 3 reacties
  • 135 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8
  • Wijsgeer
  • 476 reacties

Op mijn adres is reeds een glasvezel aansluiting.

Ik heb mijn aansluiting opgezegd maar er wordt een nieuwe aangevraagd.

Het glasvezelkastje zit er en blijft er zitten. Is er toch een monteur nodig? Deze wordt nl standaard ingepland.....

icon

Beste antwoord door Ward_ 22 February 2021, 14:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Niemand enig idee?

 

Vermoedelijk komt de monteur voor niks. Er staat trouwens twee(!) uur voor het opklikken van een glasvezelkastje. Doe mij ook zo'n baas.

Ik wacht het af.

Topic kan gesloten worden.

Reputatie 7
Badge +10

Ik wil wel even reageren hoor. Ik neem aan dat je bedoelt dat er al een zogenaamde NT op de aansluiting zit (het glasvezelkastje).

Dit wordt niet centraal bijgehouden omdat dit zou vereisen dat providers onderling die informatie uitwisselen en dat doen ze nog niet. Het is/was namelijk de provider die zorgt voor dat glasvezelkastje. Daaronder zit de eigenlijke aansluiting maar die blijft altijd zitten. Daar zit de glasvezelkabel in afgewerkt.

Omdat het niet wordt bijgehouden wordt er automatisch een monteur ingepland. Overigens niet voor 2 uren, dat is de marge die er in het totale bezoek zit. Het eigenlijk bezoek staat voor drie kwartier gepland en is voor de monteur vooral bedoeld voor: 

  • Internet aansluiten en een wifiverbetering in je hele huis.
  • De installatie van 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon.
  • Bij installatie: kabels wegwerken op een veilige manier én zoveel mogelijk uit het zicht.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/monteur/voorbereiding.htm

 

In jouw geval zal alles al wel zijn aangesloten en hoef jij alleen maar over te stappen op de nieuwe router van KPN (de Experiabox of iets anders) en is het een kwestie van inpluggen en klaar. Maar dat is niet vooraf te checken. Bovendien: mocht er die dag blijken dat er in de wijkcentrale iets mis is gegaan bij het omzetten, dan ben je blij dat er een monteur is die er heen kan rijden om het te controleren.

Reputatie 6
Badge +8

Duidelijk. Dank je.