Beantwoord

Nieuwe afdekplaat oude PTT aansluiting, hoe kom ik daar aan?

  • 25 January 2022
  • 23 reacties
  • 6425 keer bekeken

Ik ben opzoek naar een afdekplaatje voor de oude PTT frame.  Beneneden in de huiskamer is door de kpn  monteur een nieuwe duo aansluiting gemonteerd. daar loopt nu de internet kabel door (vanaf de router) naar de slaapkamer boven. Nu we deze kamer aan het opknappen zijn, ben ik op zoek naar een duo plaatje zodat de kabel netjes uit de muur kan richting de pc. Wie weet waar te verkrijgen?

Huidige situatie
Ben op zoek naar dit afdeksysteem

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 25 January 2022, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

https://www.kpnwebshop.com/isra-pb-b-(dubbele-uitvoering)-10-stuksper-doos/2

Hier kan je die kopen,Alleen kan dat alleen per 10 stuks.

Misschien een monteur die er eentje voor je wil opsturen?

@LaurensZalm , @NHendriks , @Ik_Hussel , @Pauwerful , @DennisA78 

@martijn197108 Dank voor je reactie, die bedoel ik idd.

Jammer dat voor zakelijke markt is, wordt een beetje duur zo per 10 stuks. 😉

Iemand een ander idee?

@martijn197108

Iemand een ander idee?

Mogelijk wil een monteur wel wel eentje opsturen,Alleen zij hebben die namelijk.

Even wachten op hun reactie.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de @tag, kan hier helaas niet mee helpen. Hoewel het misschien ook aan de prijzige kant is heeft KPN gewoon een officiële weg om dit te regelen. En dat is via een servicemonteur aan huis. 

Reputatie 7
Badge +11

Zo'n inbouw-ISRA heeft @HannadD niets aan, daar zitten immers RJ11-aansluitingen op en geen RJ45 die nodig zijn voor een PC. Ik zou hier een enkel RJ45-wandcontactdoosje in combinatie met een blindplaatje+afdekraam plaatsen zoals je ook wel eens ziet met stopcontacten. Busch Jaeger heeft dat soort producten. 

 

Het nadeel is wel met dergelijke lasdozen dat er enkel boven en onder iets vastgezet kan worden in plaats van de reguliere lasdozen waar je op vier punten een wandcontactdoos kan bevestigen. Ook hier bestaan raamwerkjes voor, PTT had die er ook in zitten voor de telefoonstekkers maar of die nog ergens te krijgen zijn zou ik zo niet weten.

Zo'n plaatje heeft @HannadD niets aan, daar zitten immers RJ11-aansluitingen op en geen RJ45 die nodig zijn voor een PC. 

Je kan de RJ11 module weglaten en de RJ45 stekker direct door het gat steken.

Zo heeft een monteur dat destijds ook bij mijn moeder gedaan.

Reputatie 7
Badge +11

Zo'n plaatje heeft @HannadD niets aan, daar zitten immers RJ11-aansluitingen op en geen RJ45 die nodig zijn voor een PC. 

Je kan de RJ11 module weglaten en de RJ45 stekker direct door het gat steken.

Zo heeft een monteur dat destijds ook bij mijn moeder gedaan.

Dat is inderdaad een optie maar mooi is het niet. Ik ga er eigenlijk van uit dat als iemand de kamer aan het opknappen is dit gelijk netjes wilt hebben.

Het gaat mij alleen om het afdekken van de muur,  de bestaande kabel moet er door heen zodat er A, geen gat in mn muur zit en B, de kabel netjes loopt. De aansluiting zelf zit dus met een lange kabel direct op mn router in de huiskamer

Alle nieuwe plaatjes hebben de schroefgaten aan de zijkant en niet boven/onder. 

Dat is inderdaad een optie maar mooi is het niet. Ik ga er eigenlijk van uit dat als iemand de kamer aan het opknappen is dit gelijk netjes wilt hebben.

Meningen verschillen natuurlijk maar het zal wel een stuk mooier worden dan het nu is:wink:

Zo'n plaatje heeft @HannadD niets aan, daar zitten immers RJ11-aansluitingen op en geen RJ45 die nodig zijn voor een PC. 

Je kan de RJ11 module weglaten en de RJ45 stekker direct door het gat steken.

Zo heeft een monteur dat destijds ook bij mijn moeder gedaan.

Juist  zo zit het beneden ook en werkt prima

Reputatie 7
Badge +11

Eigenlijk zou er zo'n dergelijk frame ingezet moeten worden, dan kan je daar alle soorten inbouw-aansluitdozen op plaatsen. Helaas kan ik ze zo niet vinden op internet maar misschien met wat goed zoeken kan die nog ergens vandaan gehaald worden. Deze zit standaard in zo'n dubbel uitgevoerde PTT-wandcontactdoos. Misschien nog iemand in de straat die de aansluiting achter een kast of iets heeft zitten en er wel afscheid van wilt doen.

 

Als deze erin zit kan je gewoon reguliere schakelmaterialen plaatsen met bijvoorbeeld dit als eindresultaat:

 

Ik kom ze helaas te weinig tegen, anders had ik het graag op willen sturen.

Eigenlijk zou er zo'n dergelijk frame ingezet moeten worden, dan kan je daar alle soorten inbouw-aansluitdozen op plaatsen. Helaas kan ik ze zo niet vinden op internet maar misschien met wat goed zoeken kan die nog ergens vandaan gehaald worden. Deze zit standaard in zo'n dubbel uitgevoerde PTT-wandcontactdoos. Misschien nog iemand in de straat die de aansluiting achter een kast of iets heeft zitten en er wel afscheid van wilt doen.

 

Als deze erin zit kan je gewoon reguliere schakelmaterialen plaatsen met bijvoorbeeld dit als eindresultaat:

 

Ik kom ze helaas te weinig tegen, anders had ik het graag op willen sturen.

Ik heb er vgm nog wel eentje,Zal even zoeken!

Reputatie 7
Badge +9

Als monteur kunnen we als ook zoiets maken.

Maar inderdaad dubbele ISRA betreft RJ11 @NHendriks geeft al aan dat er inderdaad standaard niet een normaal inbouwframe in past.

Ik zal me ogen openhouden naar dat ijzeren raamwerk mocht ik deze ergens weghalen. 

En anders kan bovenstaande situatie met zoeen opbouw isra en een keystone gerealiseerd worden.

 

Wij zijn redelijk vindingrijk...

Reputatie 7
Badge +9

Je kan er ook nog voor kiezen 2 inbouwdoosjes wat bij de schuren etc.

Waardoor die erin past en met kitt/Knauf vastgezet word en dan kan je alles erop aansluiten zonder problemen.

Reputatie 6
Badge +9

koophuis? Ik neem aan dat je dan die “oude” doos er ook uit mag breken (toch? monteurs?), een "Moderne” doos (of 2) plaatsen (netjes waterpas ;)) alles netjes dichtsmeren met de eerder genoemde knauf/ of een andere grote gatenvuller, even een paar dagen laten drogen. recht schuren, renovlies over de hele muur, schilderen en daarna dat ene (of de 2 doosjes) netjes afwerken met nieuw schakelmateriaal.

Reputatie 7
Badge +11

@Vulpen alles achter het ISRA is binnengeleiding en hiermee mag de klant doen wat ie wilt :) 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @HannadD, ik zie dat onze community je te hulp is geschoten en een aantal goede ideeën heeft geopperd, top :blush: Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt om het voor elkaar te krijgen!

Hoi @HannadD ,

Ik heb dat frame helaas niet gevonden,Maar misschien dat de monteurs nog een keer wat tegen komen.r

Reputatie 1

Het is al een wat ouder draadje, heb wat gevonden waarmee je zonder bevestiging toch nieuwe schakelmaterialen kan vast zetten in een oude ptt doos. Succes allemaal met de uitvoering.

https://www.livolo.nl/a-50552330/livolo-accessoires/livolo-klem-bevestiging-set-geschikt-voor-inbouwdoos-zonder-schroef-bevestiging/#description

Reputatie 7
Badge +20

Ah super, bedankt voor het delen @MausRoc 

Reputatie 1

Het is al een wat ouder draadje, heb wat gevonden waarmee je zonder bevestiging toch nieuwe schakelmaterialen kan vast zetten in een oude ptt doos. Succes allemaal met de uitvoering. 8-5-2023 : ik heb nieuwe afbeeldingen toegevoegd met een mooi succesvolle uitvoering 

https://www.livolo.nl/a-50552330/livolo-accessoires/livolo-klem-bevestiging-set-geschikt-voor-inbouwdoos-zonder-schroef-bevestiging/#description

 

Reputatie 6
Badge +5

@MausRoc ziet er netjes uit :D

Reputatie 1

@MausRoc ziet er netjes uit :D

Ja ben er blij mee, met 3 weken komt stukadoor alles weer netjes :-) en geen netwerk kabels meer in het zicht!  Er komen 2 kabels uit de meter kast, en 2 kabels naar de 1e etage.