Beantwoord

Nieuwe firmware

  • 6 January 2021
  • 21 reacties
  • 727 keer bekeken

Van de helpdesk kreeg ik het advies om hier aan een van de moderators te vragen mij te helpen. Vanuit de centrale lijkt alles goed ingesteld maar toch heb ik geen internet. Ze hopen dat het te verhelpen is met een firmware update. Ik heb de experiabox v10, nog via telfort, maar sinds gisteren een (niet werkend) KPN abonnoment. firmware versie thans V1.01.01T01.9

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 7 January 2021, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Zorg dat het modem correct is aangesloten. Zet het modem uit. Op de achterzijde van het modem zit een gaatje waar achter een resetknop zit, deze kan je met een puntig voorwerp indrukken. Hou deze ingedrukt en zet met ingedrukte resetknop je modem aan. Hou de resetknop nog circa 30 seconden ingedrukt. Het modem wordt nu geforceerd opgestart en zal direct naar de laatste update zoeken en deze installeren.

Hoi Speedmaster, bedankt voor het meedenken! Alle gebruikelijke pogingen zijn gedaan. Hij is gereset naar de fabrieksinstellingen, de stroom is er >30 seconde afgeweest, ook van de glasvezelmodem voor de experiabox. Dat alles leidt tot niets. Het Internet lampje blijft rood branden. Op de glasvezelmodem branden wel 3 groene lampjes. Alles lijkt goed te staan. De enige optie lijkt een monteur langs te sturen, maar het vreemde is dat het tot zondag gewoon werkte.

Mijn vorige abonnement is verhuisd naar mijn nieuwe woning, op 4 januari, en per 5 januari heb ik een nieuw abonnement op mijn huidige “oude” adres, waar voorheen alles goed werkte.

Reputatie 7
Badge +10

Het gaat er niet om of de stroom eraf is geweest of dat er al een reset is gedaan. Het gaat hier specifiek om middels de door mij omschreven methode een directe update van het modem te forceren.

 

Mocht dit niet helpen, controleer dan zeker nog even extra je netwerkkabels, aangezien groene lampjes op het glasvezelkastje suggereren dat het probleem in je bekabeling of apparatuur zit.

Reputatie 7
Badge +24

U had dus een Telfort abonnement en nu een KPN abonnement? Dan moet u wel een ander modem / router krijgen van KPN. Die heeft u niet gekregen? 

Reputatie 7
Badge +10

U had dus een Telfort abonnement en nu een KPN abonnement? Dan moet u wel een ander modem / router krijgen van KPN. Die heeft u niet gekregen? 

Is niet nodig als er een reset wordt uitgevoerd zoals door mij beschreven.

Reputatie 7
Badge +24

U had dus een Telfort abonnement en nu een KPN abonnement? Dan moet u wel een ander modem / router krijgen van KPN. Die heeft u niet gekregen? 

Is niet nodig als er een reset wordt uitgevoerd zoals door mij beschreven.

Dat is een soort reset waarvan het niet nodig zou moeten zijn dat een klant die zelf uit moet voeren.

@Sebastiaan Franken hoort gewoon een andere router te krijgen.

Het gaat er niet om of de stroom eraf is geweest of dat er al een reset is gedaan. Het gaat hier specifiek om middels de door mij omschreven methode een directe update van het modem te forceren.

 

Mocht dit niet helpen, controleer dan zeker nog even extra je netwerkkabels, aangezien groene lampjes op het glasvezelkastje suggereren dat het probleem in je bekabeling of apparatuur zit.


Ik heb dit meteen geprobeerd. Nu blijft het power lampje oranje branden en de rest blijft uit. Hoe lang zou dit proces mogen duren?

 

De groene lampjes waar ik het over had zitten op de aan de muur gemonteerde glasvezel-unit, niet de experiabox.

Overigens is het zo dat als ik nu naar 192.168.2.254/ ga ik de volgende melding krijg:

 

http://192.168.2.254 vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: ‘CFE’

Na 20 minuten te hebben gewacht nu opnieuw opgestart zonder de reset knop. Er is niets veranderd. V1.01.01T01.9

Helaas nog geen antwoord van een moderator. Moet ik dan toch de monteur maar in laten plannen?

Badge +19

De wachttijd is momenteel 5 dagen. Maar als ik het goed begrijp ben je zelf overgestapt naar kpn?

Ik zat altijd bij Telfort. Dat is enkele maanden geleden probleemloos overgegaan naar KPN, op dit adres. Sinds 4 januari is mijn vorige abonnement verhuisd naar mijn nieuwe adres, succesvol.

Sinds 5 januari is er een nieuw abonnement ingegaan, van KPN, op dit adres, waarna het niet meer werkt. Ik heb niets aangepast.

Badge +19

Je hebt het over april???

Je hebt het over april???


aangepast, geen idee waar ik met mijn gedachte zat. ik bedoel januari.

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt dus een Telfort router. Op een KPN verbinding. Dat werkt niet.

Net weer contact gehad met de helpdesk. Er komt 11 januari een installatiemonteur. Een storingsmonteur zo veel eerder kunnen maar die kunnen ze niet sturen omdat de verbinding nog niet actief zou zijn. Ik stond met mijn oren te klapperen. Ik heb al jarenlang (sinds 2014) een werkende verbinding op dit adres, ben nu een maand lang dubbel klant, en dit is hoe het opgelost wordt… Benieuwd wat de mensen van KPN hier op het forum daar van vinden?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Sebastiaan Franken, wat rot om te horen dat het na verhuizing niet wil lukken met de verbinding. Ik lees dat je contact hebt gehad met onze collega's van de klantenservice en dat er een installatiemonteur ingepland is. Ik snap wel dat je het graag anders (vooral sneller) zou zien, maar dit zijn de juiste stappen om te doorlopen. Via het forum waren we daar ook op uit gekomen. 

We horen graag hoe het bezoek van de monteur is afgelopen, en laat het gerust weten als je vragen hebt.

@Alexandra Het is toch wel een beetje gek dat er niet een 'storings'monteur lang kan komen? Die zou vandaag of morgen al kunnen en is in de praktijk natuurlijk gewoon precies dezelfde persoon, met dezelfde oplossing.

@Alexandra Wat ik bedoel is dat ik op dit moment een dubbel betalende klant ben (oude en nieuwe adres), maar geen voorrang krijg omdat ik word gerekend als een nog geen betalende klant ben die op verbinding wacht.

Misschien moet ik het nog anders formuleren:

Is het normaal dat ik deze maand bijna 100 euro naar jullie overmaak, voor een dienst die jullie maar voor de helft leveren, waarover ik in de afgelopen dagen al >2 uur telefonisch contact met jullie heb gehad en waarvan dan na 3 dagen de oplossing is dat er over 4 dagen iemand langs komt. Die ook binnen 2 dagen zou kunnen komen als jullie er goedkeuring voor geven dat er een storingsmonteur komt ipv een installatiemonteur, wat letterlijk dezelfde service, door dezelfde persoon is, maar alleen anders heet?

Reputatie 7
Badge +15

@Sebastiaan Franken Het maakt in dit geval niet uit of je een al betalende klant bent of een nog niet betalende klant 

Het gaat op dit adres om een nieuwe aansluiting, het vorige abonnement is immers verhuist. Op het moment dat een nieuw abonnement aangesloten moet worden dan komt hiervoor een installatiemonteur. 

Op het moment dat je een werkende verbinding hebt en is iets defect (een kabelbreuk, of bijvoorbeeld een ander defect) dan komt hiervoor een storingsmonteur. Omdat het hier gaat om een initiële installatie, is het dus een installatiemonteur.

Op het moment dat ik een storingsmonteur aan zou sturen is de kans aanwezig dat deze weer zal vertrekken, omdat hij niet de juiste materialen bij zich heeft. Ook zou het kunnen dat deze kosten in rekening brengt. Er is dus wel degelijk een verschil tussen een storingsmonteur en een installatiemonteur.   

Voor de periode dat je geen diensten hebt gehad op het huidige aansluitadres hoef je uiteraard ook niet te betalen, mocht je hier nu al voor betalen dan kunnen we deze kosten verrekenen zodra je diensten werken.

Voor nu kan ik je enkel vragen de afspraak met de monteur af te wachten.