Wij hebben 2 glasvezel aansluitingen op ons adres geregeld (een bekend onder onze huisnummer, de andere bekend onder ons huisnummer plus toevoeging).
Op onze hoofdaansluiting komt een KPN monteur over een paar dagen langs om de glasvezel aan te sluiten.
Met de 2e aansluiting, lopen wij tegen problemen aan en worden wij van det kastje naar de muur gestuurd.
Wij hebben contact gehad met KPN Netwerk en Digitale Stad:
KPN Netwerk zegt dat omdat wij in een ‘buitengebied’ wonen, wij eerst een abonnement moeten afsluiten via Delta Fiber (telefoon nummer gekregen is eigenlijk van Digitale Stad, omdat Delta Fiber besloten heeft in april 2020 om zich terug te trekken uit ons gebied). KPN Netwerk zegt dat na een jaar wordt de lijn vrijgegeven en kunnen wij dan naar een andere provider overstappen.
Digitale Stad zegt dat ze geen mogelijkheid hebben om provider abonnementen af te sluiten, dat het een ‘open netwerk’ is en het de bedoeling is om direct een abonnement af te sluiten bij een willekeurige provider die actief is op ons adres.
Geen idee hoe wij dit moeten oplossen.
Beste antwoord door Ward_
Bekijk origineel