Beantwoord

nieuwe glasvezel abonnement actief of nog niet?

  • 4 March 2022
  • 8 reacties
  • 210 keer bekeken

Badge

Hoe weet ik of mijn KPN Internet abonnement actief is?
De glasvezelverbinding werd op 2 maart in het huis geïnstalleerd.
Op 3 maart ontving ik de KPN Box 12 en TV ontvanger etc. per post.
Ik heb de modem aangesloten op de nieuwe glasvezelverbinding.

Alle lampjes op de modem zijn groen.

Op onze smartphones wordt het netwerk ook weergegeven. 
Wanneer we ons aanmelden met de toegangsgegevens, verschijnt de boodschap GEEN INTERNET VERBINDING.

Op de PC (Windows 10) met USB Wifi Adapter wordt het netwerk maar niet weergegeven. 


Is dit omdat het abonnement nog niet geactiveerd is?
Maar waarom toont het lampje van de router dan een verbinding?

Moet het lampje op de modem niet rood zijn, als het internet niet werkt. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 March 2022, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge

Foto van glasvezel aparat & Modem

 

Hallo @Frank Mucha heb je al wel een SMS of mail gehad dat de lijn geactiveerd is?

Haal anders de glaskunst eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem eens een fabrieks-reset.

Sluit de pc eens bekabeld aan.

Werkt het nu goed?

Badge

@JanD 
Ne geen SMS of mail dat de lijn geactiveerd is?

De glasvezel installateur zei alleen dat ik het nu kan gebruiken.
 

dan is het nog niet activeerd denk ik. 

Hoi @Frank Mucha . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil graag even meekijken.

 

Badge

Hoi @Erwin_ ik heb de informatie in het profiel ingevuld

Ik  kan de volgende mail terugvinden, @Frank Mucha  ( die is op 8-2 verstuurd )

 

KPN Netwerk sluit uw woning aan op het glasvezelnetwerk
KPN Netwerk neemt contact met u op voor het maken van een afspraak. Op de afgesproken datum installeert de glasvezelmonteur van KPN Netwerk het glasvezelaansluitpunt in uw woning. Na het testen van het aansluitpunt informeert hij ons dat deze werkt.

Voorlopige startdatum van uw abonnement
U kunt uw apparatuur aansluiten als het glasvezelaansluitpunt werkt. Dit hebben we nu gepland op 9 maart 2022. Deze datum kan verschuiven als KPN Netwerk het glasvezelaansluitpunt later installeert. Wilt u een andere datum afspreken? Bel ons dan gratis op 0800-0402. Uw abonnement start als het glasvezelaansluitpunt werkt.

Als uw verbinding klaar is om aan te sluiten, dan krijgt u een sms op telefoonnummer 06-xxxxxxxx

 

Zo te lezen (en te zien) is KPN netwerk dus al langs geweest.  Je abonnement gaat dus 9 maart in. Op dat moment kun je het modem aansluiten. 

Badge

@Erwin_ Ja, ik heb de e-mail.
Het abonnement zal dan op 9 maart worden geactiveerd.

Daar ga ik wel van uit. Mocht je op die dag toch tegen problemen aanlopen, laat het mij even weten.