Vraag

nieuwe klant KPN

  • 27 October 2020
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

wij worden eerdaags een nieuwe klant bij KPN.

nu worden we gewaarschuwd dat we misschien een nieuwe kabel moeten aanleggen [ volgens Ziggo}

hier op ons adres ligt nog geen glasvezel aan huis maar koper/coax.  Bolnes/ Ridderkerk is overwegend Ziggo gebied.

Wat is waar?

met groet.

Piet Sijbrands

 


3 reacties

Hallo @Piet Sijbrands , als via onderstaande link blijkt dat er internet via KPN leverbaar is hoeft er geen nieuwe kabel gelegd te worden, die bestaat dan al.

Alleen even zoeken waar het IS/RA-punt zit, meestal in de meterkast, soms in de huiskamer.

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Piet Sijbrands 
Er zal toch een UTP kabel naar de woonkamer moeten gaan.
Ziggo gebruikt coax, die kun je bij de KPN niet gebruiken.
Je kunt altijd een monteur mee aanvragen en die legt standaard de kabels aan, maximum 15 meter, alleen voor meerwerk is een tarief.

Bedankt, dat wordt lastig.

Bij ons komt de kabel in een hoek van de kamer binnen, tegenover de tv.

Bij het leggen van een nieuwe vloer is er een nieuwe coax kabel gelegd naar de tv en wij kunnen niet zo maar onder de vloer voor een UTP kabel.

bedankt voor de info.

 

Reageer