Beantwoord

nieuwe modem

  • 14 May 2020
  • 18 reacties
  • 259 keer bekeken

Goede morgen, 

Sinds enige tijd onze modem verbinding verliest. Het is een Experia Box v8 en ik vermoed dat hij ondertussen toe is aan vervanging. Hoe kan ik een nieuwe modem aanvragen?

Met vriendelijke gr. M.Lasota

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 26 May 2020, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @aaiissaaa 

Vervelend dat je storingen ervaart met de modem. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Verder heb je die modem eens helemaal uitgezet en daarna weer aan? Hieronder heb ik nog wat meer informatie:

  • 1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

    Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg. 

    - Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact. 

    - Wacht 10 seconden. 

    - Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact. 

    - Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is. 

    - Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt. 

    - Je modem is herstart. 

    Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen. 

     

    2. Reset je KPN Box (modem)

    Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten. 

    Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

    Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

    Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

    Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

    - Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem. 

    - Houd deze een aantal seconden ingedrukt. 

    - Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 
    Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

    Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat je het even weten of het gelukt is?

Wij hebben al paar keer gereset. Dit is onze tweede modem. Deeerste was hetzelfde en ook verbindingsproblemen.

Reputatie 7
Badge +22

Wij hebben al paar keer gereset. Dit is onze tweede modem. Deeerste was hetzelfde en ook verbindingsproblemen.

Oké, heb je inmiddels je Forumprofiel ingevuld? :wink: Dan is het wachten op een KPN moderator, het is wel erg druk bij de webcareteam. Maar ik hoop dat ze gauw reageren. 

Ja! Ik heb alles ingevuld. Ik zal wachten 🤷🏼‍♀️😁

Reputatie 7
Badge +25

Hi @aaiissaaa, welkom en excuses voor de late reactie. Je geeft aan dat de verbinding wegvalt. Welke verbinding bedoel je? Alleen WiFi, of ook tv en dergelijke?

Hi, wij hebben alleen WiFi.Het is al een paar weken erg slecht.

Reputatie 7
Badge +25

En valt de WiFi altijd op alle apparaten tegelijk weg? Of puur willekeurig? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Ik heb alles ingevuld 10dagen geleden!

soms helemaal, soms willekeurig. 
Ik moet dagelijks 4 g gebruiken, zodat mijn dochter wifi kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb alles ingevuld 10dagen geleden!

soms helemaal, soms willekeurig. 
Ik moet dagelijks 4 g gebruiken, zodat mijn dochter wifi kan gebruiken.

Sorry, je had niet gereageerd, dus zag ik het niet… En valt de verbinding dan op alle apparaten tegelijk weg? Of dat niet per se? Als een nieuw modem de oplossing is, dan regelen we dat natuurlijk.

Geen probleem:)

Ik moet vaak 4g gebruiken omdat de fout is geschreven en de pagina niet wordt geladen. Vaak op alle apparaten weg, soms alleen op 1, maar zeker elke dag. Vroeger  zei de man uit Telfort dat we een oud model hadden (omdat we ook problemen hadden)

Op 6 meter van de router hebben we helemaal geen internet

Reputatie 7
Badge +25

@aaiissaaa, ik kan geen gegevens vinden.. Weet je zeker dat je bij KPN zit met de vaste diensten? Of anders wellicht een foutje gemaakt bij het invullen van het profiel?

Ja, ik heb alles ingevuld, ik zie alles in mijn profiel

Mag ik foto maken

Reputatie 7
Badge +25

Aha, het is me al duidelijk. Je hebt volgens mij een pakket bij Telfort. Zou je je vraag daar willen stellen? Zij hebben ook een forum: https://forum.telfort.nl/

Ik kan geen gegevens van jou inzien namelijk, en Telfort is vooralsnog niet over naar KPN met de vaste diensten.

Klopt! Wij hadden bij Telfort

Reputatie 7
Badge +25

Klopt! Wij hadden bij Telfort

Vandaar. Als je daar je vraag zou willen stellen, dan word je ongetwijfeld geholpen. :slight_smile: