Beantwoord

no internet in some parts of the house

  • 17 July 2020
  • 11 reacties
  • 131 keer bekeken

Hello, my problem is that i have No connection in one part of the house. Signal is very weak or totally disappears. What Can be done to fix it? I need an internet in every room. Thank You for answer.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 July 2020, 11:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hi @Justyna93 . Welcome.

What kind of equipment do you have? Only an experiabox ? 

My advice would be to use our online wifi manager: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

You can do some measurements and if the tools finds your wifi not adequate it wil send you free wifi improvement. These accespoints need to be connected by wires. So its important you have the abillity to do so.

I haven't heard back and assume you fixed your issue. If not, let me know

Goedemiddag

ik ben de vriend van Justyna en ben nederlands dus zal het in het nederlands typen

duurde even wat langer zodat Ik de test kon doen en alles kon leżę 

heb zojuist de test gedaan.. vervolgens via de site is de modem gerebooted en werd de connectie alleen maar minder

de site gaf vervolgens aan dat er een wifi versterker moet komen, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ze daar 150 euro voor gaat betalen. Waar Ik wel terecht kwam

ik zie graag uit naar de oplossing,

want boven heb je gewoon GEEN internet

 

mvg Justyna en Maikel

Hoi Maikel,

Dat is merkwaardig. Als de snelheid op sommige plekken in de woning onder een bepaalde norm blijft biedt de wifimanager vaak een gratis optie om wifi versterkers te sturen.

Dat was bij jullie niet het geval? Kun je de stappen nog eens doorlopen en een screenshot plaatsen van de conclusie?

Hoi Erwin

 

ja Ik kreeg idd melding dat we een wifi versterker zouden moeten hebben die we dan gratis zouden krijgen,

die test word vast ergens opgeslagen toch?.. dan kan je het inzien en eventueel opsturen

anders doe Ik het wel overnieuw, maar ben bijna een uur bezig geweest omdat er boven amper connectie is en dan dus niet kan meten omdat de verbinding wegvalt

groetjes Maikel

@Justyna93 Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Goedemiddag

 

ik heb hem denk Ik ver genoeg ingevuld Nu

 

groetjes Justyna en Maikel

Dank voor de gegeven. Ik heb een verzoek voor je uitstaan om 2 (gratis) wifi versterkers te sturen. Dat moet mijn collega doen.

Ik kom er zo spoedig mogelijk op terug!

Hello. Thanks a lot for help! We received versterkers. I have a little problem with installing it. I did it by KPN app, everything is connected, I changed the password for them and it should work, but when I unplug the versterker which I need to take upstairs the WiFi led is not on and it doesn’t work. I don’t know what to do now.

 

have a nice day!

justyna

And also the WiFi led on main versterker blinks

Ik doe het even in het Nederlands hoor. Laat maar weten als ik een Engelse poging moet doen.

De versterkers moeten bedraad aangesloten worden en blijven. Als ik het goed lees koppel jij ze los? Dat is niet de bedoeling. 

Mocht ik het verkeerd begrijpen, laat maar weten.

De standaard procedure is als volgt:  

Koppel de eerste versterker aan je experiabox (kabel)  en reset de versterker (10 seconden het reset gaatje indrukken) Op dat moment neemt hij de gegevens van de experiabox over.

Herhaal dit bij de tweede versterker.

Ik hoop dat het lukt.Â