Beantwoord

Nog een factuur na opzeggen

  • 22 April 2020
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Beste Timo, ik heb een gelijke uitdaging met KPN. Op 2 maart om 0:07 heeft KPN mij volgens de afspraken afgesloten. Vervolgens krijg ik alsnog een factuur voor de periode 2 maart - 1 april.

 

Heel veel met het contactcenter gebeld, iedere keer is mij toegezegd dat dit niet gaat gebeuren en dat het vastgelegd is in hun systemen. Helaas heeft niemand mij per email daar een bevestiging van kunnen sturen. Ondanks dat dit ook toegezegd is.

 

Ik heb KPN aangegeven dat ik de laatste factuur niet betaal. Dit is niet mogelijk en mij wordt beloofd dat dit op de eindafrekening komt. Helaas is mijn vertrouwen na alle telefoontjes zonder oplossing niet zo groot en besluit niet te betalen.

 

Ik krijg nu aanmaningen en dreigingen met incassobureaus voor een factuur van 55 euro. Ik voel mij onder druk gezet door KPN dus heb betaald. KPN heeft een onuitwisbare indruk op mij achtergelaten. Ik hoop dat er een webcare medewerker meeleest die dit gaat oplossen. Graag deel ik ook mijn ervaring met Jörg Kramer om hem te helpen zijn processen beter onder controle te krijgen want uiteindelijk wil toch iedereen een tevreden klant?

 

Hartelijke groet,

Martijn Mol

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 24 April 2020, 11:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen Martijn, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Allereerst wil ik even iets rechtzetten. Bij KPN betaal je altijd je abonnementskosten vooruit en je gebruikskosten (bijvoorbeeld belkosten of een gehuurde film) achteraf. Dit is ook zo in de systemen verwerkt. Wat ook systematisch geregeld is, zijn de facturen. Dit systeem 'leest' de opzegging helaas niet, waardoor het vaak voorkomt dat je nog een factuur ontvangt net voor of net nadat je abonnement stop gezet is. Dat is bij jou ook het geval helaas. Jouw factuur was al gemaakt en de opzegging is hierin niet meegenomen, waardoor je de factuur alsnog ontvangen hebt.

Maar, indien de einddatum van je contract 2 maart is krijg je al deze kosten terug middels een eindafrekening (verrekening). Deze wordt, indien je het terugkrijgt, op je rekening gestort de eerstvolgende maand rond de datum waarop wij altijd incasseerden. Hier moet je dus even op wachten, maar dit gaat geregeld worden automatisch! Een stornering helpt hierin niet mee, en raden we dan inderdaad wel af. 

Heel jammer dat je niet op de juiste manier geïnformeerd bent en hierdoor niet fijn weg gaat bij KPN. Mocht ik dat over kunnen doen, had ik je graag geholpen en eerder van informatie voorzien!

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag en zal ik ze beantwoorden!

Reputatie 7
Badge +21

@Problemen met laatste factuur, ik heb geen reactie meer gezien. Kan ik er vanuit gaan dat het voor jou duidelijk geworden is?

Reageer