Vraag

Nog geen glasvezelinternet op de startdatum van contract

  • 8 October 2020
  • 11 reacties
  • 160 keer bekeken

Badge

Hallo,

Wij hebben een internet + TV abonnement afgesloten bij KPN dat ingaat op 8-10-2020, vandaag dus. Voor die tijd zouden ze glasvezel bij ons installeren, maar dat is nog steeds niet gebeurd (na meerdere keren contact te hebben gehad met telecom). Is er een andere manier om zo snel mogelijk internetverbinding te krijgen? De medewerker van telecom gaf een noodpakket als oplossing om bij jullie aan te vragen, maar wellicht hebben jullie alternatieven.

We hopen ook dat er een oplossing komt voor de kosten van ons abonnement.

Ons klantnummer is ****

Wij horen het graag!

Vriendelijke groet, Tim


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Tisubu. Wat vervelend dat je nog geen gebruik kan maken van onze diensten. Jouw bestelling wordt in de gaten gehouden/opgepakt door een achterliggende afdeling, zodra hier meer over bekend is wordt er contact met jou opgenomen. Ik zie dat je op dit moment een mobiel abonnement afneemt bij KPN. Ik heb zojuist 100GB toegevoegd aan jouw mobiele nummer. Op deze manier kan je toch gebruik maken van internet. Onze excuses voor het ongemak!:sweat:

Hallo @Tisubu je kunt je modem op de xDSL-aansluiting (het IS/RA-punt in de meterkast) aansluiten, als dan de glasvezelaansluiting actief wordt kun je het daar weer op aansluiten.

Als dat zo werkt tenminste, gewoon proberen.

Heb je al wel een mail gehad dat de aansluiting vandaag werkend opgeleverd wordt en je hebt alle spullen, zoals modem, reeds in huis?

 

 

Badge

Hallo @Tisubu je kunt je modem op de xDSL-aansluiting (het IS/RA-punt in de meterkast) aansluiten, als dan de glasvezelaansluiting actief wordt kun je het daar weer op aansluiten.

Als dat zo werkt tenminste, gewoon proberen.

Heb je al wel een mail gehad dat de aansluiting vandaag werkend opgeleverd wordt en je hebt alle spullen, zoals modem, reeds in huis?

 

 

Hoi Jan,

Dank je wel voor je bericht. Ik heb nog wat onderdelen na moeten bestellen omdat ons pakket eerst niet compleet was. Hier zit ook een telefoonstekker bij voor het modem, dus dat ga ik proberen vanavond.

Hallo @Tisubu , houd ons s.v.p. op de hoogte van e.e.a. dan kan een moderator meteen meekijken en waar nodig ingrijpen. Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je postcode/huisnummer en je klantnummer in.

Succes.

 

Badge

Hoi @JanD en @Vikash , het is helaas niet gelukt via het ISRA. We wonen hier net en de vorige bewoner heeft dit punt verder ook niet gebruikt, dus ik weet niet waar het aan ligt. 

Zo te zien krijg je ook een sms dat je abonnement vanaf vandaag start. Die heb ik ook niet gehad. We hopen in ieder geval dat er snel een werkende glasvezelverbinding geïnstalleerd wordt.

Mijn gegevens zijn te vinden in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +15

@Tisubu Het klopt helaas dat het niet lukt via het ISRA punt, de aanvraag is voor glasvezel gedaan dus vind er geen levering plaats over de koperlijn. Op dit moment loopt de aanvraag en achter de schermen en is onze backoffice hier mee bezig. 

Er moet in de woning nog een FTU geplaatst worden, dit is je glasvezelkastje. Het lijkt er op dat mijn collega's wachten op een bericht vanuit KPN NetwerkNL. Op dit moment lijkt het er op dat zij dit rond 20-10-2020 verwachten, mocht het bericht eerder binnen komen dan zullen zij dit eerder oppakken. Het abonnement zal overigens niet eerder ingaan dan dat het actief wordt, dus over de abonnementskosten hoef je je vooralsnog geen zorgen te maken. 

In de tussentijd heb ik wel een mogelijkheid om je een tijdelijke oplossing te bieden, dit heet inderdaad het noodpakket. Dit zou dan gaan om een 4G router en een Digitenne ontvanger waardoor je dus wel kunt internetten en tv kunt kijken. Zou je hier tot je werkende diensten hebt mee geholpen zijn? Zo ja, zou je dit dan kunnen laten weten? Dan ga ik er voor zorgen dat dit geregeld wordt! 

Badge

Hoi @Rutger_ Dank je wel voor je bericht! Dat noodpakket lijkt me een heel goed idee en daar zullen we zeker mee geholpen zijn :)

Dit betekent dus dat (naar verwachting) vóór 20-10 onze kabel die buiten ligt naar binnen is getrokken? De glasvezelkabel steekt namelijk nog uit de grond op de erfgrens van ons huis (niet ver van de voordeur). Wij horen in ieder geval graag wanneer de monteurs langskomen.

Nogmaals dank en we zien het noodpakket graag tegemoet.

Vriendelijke groet, Tim

@Tisubu Dan gaan we dat zo snel mogelijk regelen!

Reputatie 7
Badge +15

@Tisubu Het noodpakket is onderweg! Ik heb je een privé bericht gestuurd met meer informatie. Ik heb helaas geen zicht op de planning van KPN Netwerk voor het plaatsen van de FTU en het verloop bij de Backoffice. Dus ik zou echt willen adviseren het contact met mijn collega's even af te wachten. 

Badge

Hi @Rutger_ 

Ondanks dat je niet echt zicht hebt op de planning van KPN Netwerk, wilde ik je toch vragen of je al iets weet over de verdere installatie van de FTU en alles wat daarbij hoort. Het is nu een week geleden dat de kabel naar onze voordeur is getrokken, maar we hebben verder nog niets gehoord. Het blijft nu nogal stil en ik weet niet wat er nu verder wordt geregeld en gepland.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@Tisubu Ik heb voor je gekeken wat ik kon vinden. En het enige dat ik krijg is een indicatie, ik zie dat KPN Netwerk contact gaat opnemen om de kabel naar binnen te leggen en te zorgen dat in de wijkcentrale alles juist aangesloten is. 

De indicatie die ik zie hiervoor is helaas 25 werkdagen. Ik hoop en het zou kunnen dat het sneller gaat, hier heb ik alleen geen inzicht in of invloed op. 

Mocht er meer data nodig zijn dan hoor ik het net als de vorige keer graag. Mocht ik in de tussentijd meer informatie ontvangen hoor ik het graag.Â