Beantwoord

NT niet geplaatst bij aanleg glasvezel

  • 10 November 2020
  • 17 reacties
  • 2120 keer bekeken

Hier ook het zelfde geval, wel aansluiting binnen, echter geen NT kastje geleverd, waardoor we geen gebruik kunnen maken van de Glasvezel. Diverse malen aangegeven echter doet de Kpn er niks mee.

*admin topic afgesplitst

icon

Beste antwoord door Jose_ 15 November 2020, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Hoe lang ligt het er al en je weet zeker dat het kpn glasvezel is?

Hoe lang ligt het er al en je weet zeker dat het kpn glasvezel is?

Sinds vorige week vrijdag, echter is de NT er niet bijgeleverd, ik had hier speciaal een vrije dag voor genomen, nu krijg ik vervolgens geen respons op diverse kanalen. Ik wil per direct mij huidige contract overzetten naar glasvezel aangezien ik veel thuiswerk.

 

Badge +19

Dus als ik het goed begrijp is de glasvezelkabel vorige week naar binnen gebracht. Over het algemeen duurt het dan nog een tijd voor het allemaal operationeel is. Heb je al bij kpnnetwerk geïnformeerd?

Dus als ik het goed begrijp is de glasvezelkabel vorige week naar binnen gebracht. Over het algemeen duurt het dan nog een tijd voor het allemaal operationeel is. Heb je al bij kpnnetwerk geïnformeerd?

Ik heb schrijven inderdaad gehad dat ze me zouden overzetten, volgens de mensen die de aansluiting naar binnen hebben gebracht gaven aan dat de NT altijd vooraf geleverd wordt, kan je me aangeven hoe lang het e.a. gaat duren?

Hallo @Rik1974 , op het moment dat je overgaat naar glas komt er een monteur om e.e.a. aan te sluiten en die heeft dan de NT bij zich, want alleen een gecertificeerde monteur kan en mag de glas-kast aansluiten.

 

Hallo @Rik1974 , op het moment dat je overgaat naar glas komt er een monteur om e.e.a. aan te sluiten en die heeft dan de NT bij zich, want alleen een gecertificeerde monteur kan en mag de glas-kast aansluiten.

 

Kunnen jullie een monteur inplannen? of wat is te bewandelen route?

Hier hetzelfde verhaal. Het is bizar. ik zit nu al 11 dagen zonder netwerk

Hallo @Rik1974 , op het moment dat je overgaat naar glas komt er een monteur om e.e.a. aan te sluiten en die heeft dan de NT bij zich, want alleen een gecertificeerde monteur kan en mag de glas-kast aansluiten.

 

Kunnen jullie een monteur inplannen? of wat is te bewandelen route?

Hallo @Rik1974 , in MijnKPN kun je je abo aanpassen naar glasvezel en dat wordt er automatisch een monteur gepland.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Rik1974 , op het moment dat je overgaat naar glas komt er een monteur om e.e.a. aan te sluiten en die heeft dan de NT bij zich, want alleen een gecertificeerde monteur kan en mag de glas-kast aansluiten.

 

Kunnen jullie een monteur inplannen? of wat is te bewandelen route?

Hallo @Rik1974 , in MijnKPN kun je je abo aanpassen naar glasvezel en dat wordt er automatisch een monteur gepland.

Hier heb ik bij KPN nog nooit van gehoord hoor. Was dat niet bij Telfort? Bij KPN word dat volgens mij allemaal vanzelf geregeld. Maar je moet gewoon geduld hebben. Vooral mensen die een werkende DSL verbinding hebben denk ik. Ik kan me zomaar voorstellen dat die wat lager op het prioriteitenlijstje staan dan mensen zonder verbinding. 

Hier ook het zelfde geval, wel aansluiting binnen, echter geen NT kastje geleverd, waardoor we geen gebruik kunnen maken van de Glasvezel. Diverse malen aangegeven echter doet de Kpn er niks mee.

*admin topic afgesplitst

KPN (de provider) doet er inderdaad ook niks mee, want het is niet van hun. Het is de netbeheerder KPNnetwerkNL die  eerst de lijn en gehele infractstrucuur nog moet opleveren voordat een internetprovider zoals KPN er gebruik van kan maken, en daarmee jij dus.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Rik1974, welkom op het forum! :blush:

Ik begrijp van je dat KPN NetwerkNL glasvezel naar jouw woning heeft aangelegd en dat er inmiddels een glasvezelaansluiting (FTU) in jouw huis is gerealiseerd. Als je op dit moment een koperaansluiting bij ons hebt, dan wordt dit niet automatisch omgezet naar glasvezel. Daarvoor is het belangrijk dat je contact met ons opneemt, zodat jouw abonnement kan worden omgezet naar een glasvezel-abonnement. Vervolgens zal er een afspraak met onze monteur ingepland worden om de NT te installeren en daarop jouw modem aan te sluiten.  Kom je zo verder?

Reputatie 7
Badge +10

@Rik1974 Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Ik sluit me hier maar even aan, om geen nieuw topic te starten (maar als een beheerder dat nodig vindt, maak er gerust een nieuwe chat van). Ook hier: KPN Netwerk legde glasvezel aan tot een vierkant kastje in huis. Dat wilde ik natuurlijk aansluiten. Maar daar past geen ethernetkabeltje in naar mijn Experia. In de aansluituitleg ontbreekt hier iets tussen KPN Netwerk (is niet KPN...) en KPN Provider. De uitleg bij KPN Netwerk is simpel: u hebt glasvezel, kies een provider. KPN dus, want daar ben ik al. De betreffende uitlegpagina's bij KPN hebben het over een rechthoekig glasvezelkastje met een rode kabel. Ik heb geen rode kabel (witgeel kan ook, die heb ik wel :-)) en eerst heb ik niet in de gaten dat dat een ander kastje is dan het vierkante eindpunt van KPN Netwerk.

Klantenservice KPN per telefoon: Het vierkante kastje moet nog door een monteur verbonden worden aan het rechthoekige kastje, en die neemt ook de rode kabel mee. Ja ik kan een afspraak maken. De wachttijd voor de afsprakenafdeling blijkt heel lang, dus of ik later wil proberen. Ik probeer het via de chat. Krijg ik de Digitale Assistent (DA). Te leuk om niet te delen.

DA: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Wat leuk dat je een kijkje neemt in ons aanbod! Waar kan ik je bij helpen? Opties: Ik wil hulp bij bestellen | Ik wil hulp bij een lopende bestelling | Ik heb een andere vraag | Ik wil advies

Ik: Ik heb een andere vraag

DA: Een andere vraag. Helemaal goed. Wat wil je weten?

Ik: ik wil een monteur bestellen om mijn glasvezelkabel aan te sluiten

Digitale Assistent: Een vraag over een afspraak met een monteur, daar ga ik je bij helpen. Even voor de zekerheid, waar komt de monteur voor langs? Opties: Installeren | Storing oplossen | Terugkomen voor installatie

Ik: Installeren

Digitale Assistent: Installeren, duidelijk! Een monteur kan om twee redenen bij je langskomen voor een installatie. Voor het aanleggen van glasvezel of voor het aansluiten van je internet en TV. Gaat het om het aansluiten van glasvezel? Opties: Ja, glasvezel aansluiten | Nee, voor iets anders

Ik: Ja, glasvezel aansluiten

Digitale Assistent: Glashelder! Dan ben ik nog benieuwd, hangt het glasvezelkastje al bij je in huis? Het kastje is vierkant of rechthoekig. Het kan er bijvoorbeeld zo uitzien: [plaatje vierkant kastje] Opties: Ja, die heb ik al | Nee, nog niet

Ik: Ja, die heb ik al

Digitale Assistent: Oké, wat is de aanleiding voor de installatie? Opties: Ik ben nieuwe klant | Ik heb mijn pakket gewijzigd | Ik ben verhuisd

Ik: [geen van deze 3] volgens uw klantenservice moet er nog een kastje worden aangesloten. Daarvoor moet een monteur komen.

Digitale Assistent: Ik heb de volgende informatie gevonden die nuttig voor je zou kunnen zijn: Ik wil een afspraak met een monteur maken, wijzigen of inzien.

Ik: Ik wil een afspraak met een monteur maken, wijzigen of inzien.

Digitale Assistent: Een vraag over een afspraak met een monteur, daar ga ik je bij helpen. Even voor de zekerheid, waar komt de monteur voor langs? Opties: Installeren | Storing oplossen | Terugkomen voor installatie

Ik: Installeren

Digitale Assistent: Installeren, duidelijk! Een monteur kan om twee redenen bij je langskomen voor een installatie. Voor het aanleggen van glasvezel of voor het aansluiten van je internet en TV. Gaat het om het aansluiten van glasvezel? Opties: Ja, glasvezel aansluiten | Nee, voor iets anders

Ik: Ja, glasvezel aansluiten

Digitale Assistent: Glashelder! Dan ben ik nog benieuwd, hangt het glasvezelkastje al bij je in huis? Het kastje is vierkant of rechthoekig. Het kan er bijvoorbeeld zo uitzien: [plaatje vierkant kastje] Opties: Ja, die heb ik al | Nee, nog niet

Ik: Ja, die heb ik al

Digitale Assistent: Oké, wat is de aanleiding voor de installatie? Opties: Ik ben nieuwe klant | Ik heb mijn pakket gewijzigd | Ik ben verhuisd

Ik: [nieuwe strategie] Ik heb mijn pakket gewijzigd

Digitale Assistent: Voor een afspraak met een monteur bij een pakketwijziging, verbind ik je graag door met een medewerker. Om een medewerker te spreken klik je hier.

Ik: klik hier

Digitale Assistent: Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam? Ik: vul een hele riedel gegevens in (hoewel ik ben ingelogd in KPN-ID)

Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.

Rene: Welkom! Je chat met Rene. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?

Ik: ha Rene, ik wacht

[6 minuten later] Rene: Goedemiddag Herman. Ik kijk graag met u mee of we dit samen in orde kunnen maken. Heeft u voor mij een moment? 👍

[13 minuten later] Ik: ik krijg intussen meldingen van de chat dat mijn internetverbinding is verbroken "Oeps, je internetverbinding is verbroken. Als je weer verbinding hebt, kan je verder chatten." Maar mijn verbinding is de hele tijd prima, dus hoe kan dat?

[7 minuten later] Ik: hallo, is daar nog iemand?

[na 5 minuten nog geen antwoord] Ik: kopieer en beeindig chat.

Mijn vraag: Is iemand wel eens succesvol geholpen door een Digitale Assistent? In mijn ervaring kost het heel veel tijd en biedt het geen oplossing. Ik chat namelijk pas als ik geen antwoord op de site kan vinden. Maar dan weet DA het ook niet. 

Afloop: Intussen toch telefonisch een afspraak voor een monteur kunnen maken. 

Reputatie 7
Badge +21

 

Mijn vraag: Is iemand wel eens succesvol geholpen door een Digitale Assistent? In mijn ervaring kost het heel veel tijd en biedt het geen oplossing. Ik chat namelijk pas als ik geen antwoord op de site kan vinden. Maar dan weet DA het ook niet. 

Afloop: Intussen toch telefonisch een afspraak voor een monteur kunnen maken. 

Hoi @Herm56 

Nee die digitale assistent kun je beter direct afbreken bij welke provider ook of wie het maar gebruikt. Daar kun je inderdaad niks mee, het kost alleen maar enorm veel tijd en veel ergernis.

Fijn dat het je toch uiteindelijk gelukt is om iemand te spreken. :thumbsup_tone2:

Reputatie 2

Hier precies hetzelfde  kpn netwerk heeft de kabel al in huis aangesloten nu wachten op NT kastje maar heb 29 januari 1gbit glasvezel aangevragen  word pas 1 maart aangesloten terwijl ze eerst 11 februari zeiden ze weten volgens mij bij de klantenservice ook niet hoe ze een monteur  moeten sturen kpn netwerk heeft 3 februari doorgegeven dat de werkzaamheden bij mijn huis klaar waren maar bij kpn in de computers konden ze dat niet zien stelletje prutsers op 1 persoon na die kon het wel

Reputatie 7
Badge +24

Hier precies hetzelfde  kpn netwerk heeft de kabel al in huis aangesloten nu wachten op NT kastje maar heb 29 januari 1gbit glasvezel aangevragen  word pas 1 maart aangesloten terwijl ze eerst 11 februari zeiden ze weten volgens mij bij de klantenservice ook niet hoe ze een monteur  moeten sturen kpn netwerk heeft 3 februari doorgegeven dat de werkzaamheden bij mijn huis klaar waren maar bij kpn in de computers konden ze dat niet zien stelletje prutsers op 1 persoon na die kon het wel

Die kabel moet aan de andere kant ook nog ergens aan vast gekoppeld zijn hé. Grote kans dat da nog niet klaar is.

Reputatie 2

Hier precies hetzelfde  kpn netwerk heeft de kabel al in huis aangesloten nu wachten op NT kastje maar heb 29 januari 1gbit glasvezel aangevragen  word pas 1 maart aangesloten terwijl ze eerst 11 februari zeiden ze weten volgens mij bij de klantenservice ook niet hoe ze een monteur  moeten sturen kpn netwerk heeft 3 februari doorgegeven dat de werkzaamheden bij mijn huis klaar waren maar bij kpn in de computers konden ze dat niet zien stelletje prutsers op 1 persoon na die kon het wel

Die kabel moet aan de andere kant ook nog ergens aan vast gekoppeld zijn hé. Grote kans dat da nog niet klaar 

Kpn netwerk heeft alles al gereed gemaakt alleen kpn moet het nt kastje nog installeren en omzetten naar glasvezel maar duurt veel te lang