Vraag

Nu op glasvezel en ineens slechte wifi

  • 15 September 2021
  • 18 reacties
  • 140 keer bekeken

Wij hadden de router modem in de kamer op plm. 3 meter afstand en wifi was goed, maar wij kregen een brief dat wij op de glasvezel een modem  kregen.

De glasvezel zit bij ons in de meterkast en daar is de nieuwe modem geplaatst op plm. 13 meter afstand.

Nadien is ons internet slechter geworden af en aan, wrs. door de grote afstand. Kontakt gehad met de kpn en nu moeten wij om stabieler/beter wifi te krijgen maar even 2 versterkers kopen.

Dit kan toch niet waar zijn, wifi was goed, maar is nu een verslechtering voor ons. Helaas


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een kabel naar de woonkamer liggen? Bijvoorbeeld voor tv?

Nee hebben wij niet

Die kabels liggen in de vloer in ons appartement.

Reputatie 7

Is er een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer te leggen?

Wat voor een kabels liggen er in de vloer van jullie appartement?

Nee dat wordt een slechte optie. We kunnen daar moeilijk in de vloergaan frezen dwars door de gang en kamer en in het zicht wordt dat zowiezo al 6 meter door de gang en dan de hoek om naar de kamer, moet je niet willen.

Er liggen 3 x 2 buizen voor de cv's aan en afvoer, wrs. electra buizen.

Reputatie 7

En een niet meer in gebruik zijnde telefoonkabel of coaxkabel die, door één van die buizen, van de meterkast naar de woonkamer loopt?

Als het goed is ligt de telefoonkabel er nog, wij hebben daar de telefoon aansluiting op.

Reputatie 7

Als je die telefoonkabel nu eens vervangt door een Cat6 UTP netwerkkabel aan beide zijden afgemonteerd in een Cat6 wandcontactdoos. Een inbouw in de woonkamer ter vervanging van de telefoonaansluiting en opbouw in de meterkast.

Dan kan je via die kabel de Experia/KPN Box in de woonkamer plaatsen en aansluiten op het glasvezelkastje (NTU/ONT) in de meterkast. De telefoon sluit je vervolgens weer op de Experia/KPN Box aan.

 

Problem solved. :wink:

Sorry daar snappen wij niets van, tja 75 plus zonder kinderen.

Sorry daar snappen wij niets van, tja 75 plus zonder kinderen.

Hallo @Wjvr , dat kun je een netwerkinstallateur laten doen, dan kan het modem weer in de kamer en is alles weer bij het oude.

 

Volgens een kpn medewerkster die wij vanmiddag hebben gebeld kon dat niet!

De enige optie was volgens haar 2 versterkers kopen?

 

Reputatie 7

Volgens een kpn medewerkster die wij vanmiddag hebben gebeld kon dat niet!

De enige optie was volgens haar 2 versterkers kopen?

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Ik neem aan dat jouw telefoon op jouw Experia Box aangesloten is en niet dat het nog een los telefoonabonnement betreft waar jij de hoofdprijs voor betaalt.

Kijk eens of de telefoonkabel in de meterkast op een telefoonpoortje van jouw Experia Box aangesloten is.

Volgens een kpn medewerkster die wij vanmiddag hebben gebeld kon dat niet!

De enige optie was volgens haar 2 versterkers kopen?

 

Hallo @Wjvr , dat hoeft ook niet iemand van KPN te zijn, kan ook een lokale installateur zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Wjvr, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. U kunt kiezen voor versterkers, maar u kunt ook kabels trekken. Ik kan me echter voorstellen dat dit wellicht niet lukt. Dan zou u er voor kunnen kiezen om een installateur in de hand te nemen. Misschien is er zelfs een handige buurman of buurvrouw die in ruil voor een kopje koffie even wil kijken?

Marcia, handige buurman in een ouderen gebouw, ja hoor.

Het was beter en gemakkelijker voor ons geweest om alles bij het oude te laten , het wordt voorgespiegeld dat je internet/wifi er beter van wordt, terwijl wij geen problemen hadden en nu een installateur in de hand nemen?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Het is op termijn zeker beter. Koper wordt, daar waar de stabielere glasvezel uitgerold is, t.z.t. uitgezet. En dat betekent dat iedereen op een gegeven moment wel over moet. Ik kan me zeker voorstellen dat het vervelend is dat er nu een extra stap gezet moet worden, maar uiteindelijk heeft u daar wel baat bij. En oud betekent toch niet ‘niet-handig'? Er zijn absoluut mensen die ook op wat oudere leeftijd nog twee rechterhanden hebben. 

Wij gaan kijken wat wij kunnen doen.