Vraag

Omgezet van XS4ALL DSL naar KPN, halve bandbreedte, traag internet en geen ipv6 meer?

  • 30 April 2022
  • 29 reacties
  • 733 keer bekeken

Reputatie 1

Ben gisteren (29 april 2022) omgezet  van XS4all DSL (over analoge lijn) naar KPN.

  1. Bericht gekregen dat KPN ipv6 heeft uitgezet omdat mijn modem niet geschikt zou zijn, maar ik draai al jarenlang met ipv6 zonder problemen ( FRITZbox 7360 van XS4all). Is de techniek bij KPN dan zoveel slechter ?
  2. Na de omzetting is mijn bandbreedte gehalveerd, is de techniek van KPN dan zoveel slechter dan die van XS4all?
  3. Na de omzetting is mijn internet snelheid nog maar maximaal 1/3 van de XS4all snelheid eenvoudige YouTube filmpjes en spellen gaan met schokjes vooruit, en een nieuwe van webpage openen duur soms tientallen seconden, als het al lukt.. Is de techniek van KPN dan zoveel slechter dan die van XS4all?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De door jou in gebruik zijnde Fritzbox 7360 is al een oud beestje, dat kan dus de reden zijn van het IPv6 verhaal, omdat de nieuwste update, inmiddels 7.29, niet meer kan worden ingeladen.

Het is aan te raden om even met de helpdesk van XS te bellen op het bekende 020 nummer en een nieuwe FB te vragen. 

Reputatie 7
Badge +9

@CvhK,

 

Heb je in je Fritz!Box de provider al gewijzigd van XS4ALL naar KPN DSL? Ik verwacht ook dat KPN geen IPv6 levert op jouw type Fritz!Box. Had je die van XS4ALL?

Reputatie 7

Ik verwacht ook dat KPN geen IPv6 levert op jouw type Fritz!Box.

Waarom verwacht je dat?

Reputatie 1

De door jou in gebruik zijnde Fritzbox 7360 is al een oud beestje, dat kan dus de reden zijn van het IPv6 verhaal, omdat de nieuwste update, inmiddels 7.29, niet meer kan worden ingeladen.

Het is aan te raden om even met de helpdesk van XS te bellen op het bekende 020 nummer en een nieuwe FB te vragen. 

Tot de dag voor de omzetting had ik gewoon ipv6, zonder problemen, vanaf de omzetting niet meer ( door KPN op afstand uitgezet ...dus met de XS4all “techniek” probleemloos, en ja ik heb die 7360 van XS4ALL gekregen als vervanging van de eerdere alcatel ( ik was bij de eerste ADSL “clud” bij XS4all vandaar die eerdere alcatel) . 

 

Daarnaast is dit geen verklaring voor de minimale bandbreedte en lage internet snelheid, wat mij betreft heeft KPN de zaken gewoon niet voor elkaar.

KPN levert hier ook geen glasvezel, dus dat is ook geen optie. ..

 

Als ik een nieuwe FB aanvraag moet ik zeker ook ineens 7,95 extra gaan betelen, terwijl KPN in de afgelopen jaren al 10 euro duurder is geworden, met daarbij nu minder service, minder snelheid, en een onbereikbare helpdesk..

Reputatie 5
Badge +2

Volgens Miquel van Smoorenburg op usenet:

Klopt. Dit geldt voor de 7340, en de 7360v1. Daar zit een onvolkomenheid
in de firmware die in combinatie met KPN BRASsen (of BNGs, in ieder geval
"de router waar je PPP sessie op uitkomt") een probleem oplevert met
de maximale MTU size. Met de XS4ALL BRASsen ging dat wel goed.

In nieuwere firmwares van de fritzboxen is dat allang opgelost, maar die
7340 en 7360v1 zijn al zo lang end-of-support dat die firmware daarvoor
niet beschikaar is.

Vandaar dat KPN IPv6 uitzet, dat is beter dan dat je internet half of niet
werkt. Je krijgt vanzelf een nieuw modem. Ik denk dat als je erover belt
dat je die wel een stuk sneller kan krijgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

 een onbereikbare helpdesk..

Dat is gek, de bestaande XS4ALL helpdesk blijft namelijk bestaan voor gemigreerde XS4ALL-klanten. Mogelijk stopt dat ooit maar daar is vooralsnog niets over bekend gemaakt. Je kan dus gewoon het gebruikelijke klantenservicenummer (020 398 76 66) bellen en hen het verzoek doen voor een modemwissel aangezien de huidige Fritzbox inderdaad erg verouderd is. Ik heb het lijstje zo niet bij de hand maar ik acht de kans zeker aanwezig dat deze kosteloos vervangen wordt.

Reputatie 1

Zelfs dan, maar dit is geen verklaring voor nog geen derde van de snelheid en minimale bandbreedte, KPN had aangegeven dat er niks zou veranderen, maar alles is ineens minimalisties geworden, 

Deze verbinding is nu voor thuiswerken onbruikbaar geworden, Zoom vlt weg door de trage verbinding, en CITRIX kan er al helemaal niet meer mee overweg, om de paar minuten moet ik opnieuw inloggen

Reputatie 7

Wat geeft de FRITZ!Box als downstream en upstream transmissiesnelheid aan?

Kan je hier een screenshot van posten?

Reputatie 1

Nu ( 's avonds de helft maximaal)

 

Hoi @CvhK . Zit er in die fritzbox ook een wizard om de settings van een specifieke service provider over te nemen? Zo ja, zou die eens met instellingen voor 'KPN’ willen doorlopen?

Reputatie 7

Ik ben niet geïnteresseerd in de uitkomst van een speedtest maar de download en upload transmissiesnelheid die op de overzicht pagina van de FRITZ!Box getoond worden.

Reputatie 1

Bij die wizzards settings zit wel XS4all, maar niet KPN

Reputatie 1

Daarbij had ik een XS4all “smart” pakket, dat zou dus : 100 Mbit/s (download) en 10 Mbit/s (upload) zijn, dat is na de omzetting “voor dezelfde prijs” een stuk minder bij KPN (nu geeft de “box aan dat er maximaal 70Mbs beschikbaar kan zijn, dit was altijd boven de 90Mbs) 

Reputatie 1

Ik ben niet geïnteresseerd in de uitkomst van een speedtest maar de download en upload transmissiesnelheid die op de overzicht pagina van de FRITZ!Box getoond worden.

IK ben geinterreseerd in wat KPN na de omzetting daarwerkelijk levert, en dat is 's avonds minder dan de helft van de bandbreedte, soms nog geen derde, daarbij is de theoretische snelheid ( officiele bandbreedte niet van belang), KPN beloofde dat er geen merkbare verschillen zouden zijn, het resultaat is minder dan halve bandbreedte en instabiele snelheid!

Reputatie 7

En om te kijken waar het probleem zit zou het mooi zijn om inzage te krijgen in de download en upload transmissiesnelheid die door jouw FRITZ!Box getoond wordt.

Vandaar dat ik vraag naar een screenshot van de snelheden die door de FRITZ!Box getoond worden.

Je noemt een snelheid van 70Mbps. Plaats eens een screenshot van het scherm waar je die waarde ziet staan.

Reputatie 1

 

Reputatie 7

En wat zegt de Hussel bestelpagina over de snelheid die op jouw adres haalbaar is.

Bron

Reputatie 1

Volgens KPN dan ….

Reputatie 1

IK denk dat mijn beste optie op dit moment is om over te gaan op glas bij een andere provider en bij KPN over te gaan op E*mail only (als ik dan mijn belangrijkste mailboxen met inhoud  kan houden iig...) 

 

Is sneller, goedkoper en er zit voor die lagere prijs ook nog interactieve tv bij.. Dat heb ik eerder niet gedaan omdat XS4ALL hier niet op glasvezel kan ( CAIWAY is monopolist hier..) 

Reputatie 7

Ik vraag me af hoe XS4ALL een hogere snelheid kon realiseren dan die 75Mbps.

Ik hoop dat @Erwin_ daar een antwoord op kan geven.

@CvhK : kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Reputatie 1

wat heb je nodig in dat profiel, ik kan daar alleen privé gegevens invullen en dara heb ik op dit moment nou niet echt behoefte aan..

Reputatie 7

Als je wilt dat een moderator jouw aansluiting kan inzien dan zal je jouw profiel in moeten vullen.

De velden die met privé gekenmerkt zijn kunnen alleen door jou en de moderators van kpn ingezien worden.

Naam, adres en klantnummer zou voldoende moeten zijn.

Als je wilt dat een moderator jouw aansluiting kan inzien dan zal je jouw profiel in moeten vullen.

De velden die met privé gekenmerkt zijn kunnen alleen door jou en de moderators van kpn ingezien worden.

Naam, adres en klantnummer zou voldoende moeten zijn.

Dit.  En als ik wijzigingen zou moeten doorvoeren komt daar nog een IBAN bij.  Maar als je bovenstaande gegevens wilt invoeren kan ik in ieder geval verder met analyseren.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens KPN dan ….

Dit klopt niet altijd hoor. Bij mij staat er dat er maar 19 mbit haalbaar is ofzo. In werkelijkheid haal ik ruim 70 mbit met een 50 mbit abonnement. 

Youtube filmpjes zouden het bij 70 mbit nog prima moeten doen.

Lijkt me verstandig dat KPN gewoon eens een nieuw modem opstuurt.