Vraag

Omruilen 'stervende' V8 modem voor modernere modem

  • 16 October 2020
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb sinds 2013 glasvezel icm een V8 van KPN modem. Het modem lijkt echter zijn ‘stervensfase’ te zijn ingegaan. Zodra de aftand tot het modem groter is dan 3 meter is de WIFI belabberd (tussen de 6 en 8 Mbps).  

 

Zodra ook de kinderen (via Wifi)  gebruik maken van de modem valt vaak zelfs de verbinding weg. En dat is erg vervelend als je thuis moet werken en net in een Teams vergadering zit. 

Ik heb in een poging de wifisnelheid te verbeteren al enkele keren (telefonisch) contact gehad met de klantenservice van KPN. Ook heb ik zelf mbv de KPN app de Wifi snelheid proberen te verbeteren. Dit alles echter zonder resultaat.

Om te testen of het wellicht aan het huis ligt heb ik een modem van de buurman geleend en deze op de KPN modem aangesloten (en naast de KPN modem geplaatst). Dit geeft een aanzienlijke verbetering (gemeten vanaf dezelfde plek):

 

Een lang verhaal kort: is het mogelijk om mijn V8 modem om te ruilen tegen een modernere versie met betere Wifi? Ons huishouden kan namelijk met de Wifi snelheden van deze modem niet meer uit de voeten. En het plaatsten van een (eigen) tweede modem naast de huidige modem vind ik nogal onzinnig.  

 

Alvast bedankt voor uw reactie!

 

Groeten,

Bas

 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Een hele goeie vraag Bas! Wifi moet natuurlijk wel normaal werken en niet uitvallen als iemand anders thuis ook op het netwerkt komt. Het verschil is verder ook wel heel erg groot ten opzichte van wat je haalt met het modem van de buren. Over het algemeen worden "goed" werkende modems normaal gesproken niet omgeruild, ben ik bang. Gelukkig kan onze: Wifi Manager het signaal optimaliseren en als nodig een passende oplossing aanbieding.  Laat die dan vooral ook eens twee of drie keer draaien. Belangrijk is wel dat je hem tot het eind doorloopt daar waar je nog wel verbinding hebt maar het niet goed werkt. 

Dag Robin,

Bedankt voor je reactie.

De Wifi Manager heb ik voorafgaand aan het schrijven van mijn bericht meerdere malen doorlopen. Echter zonder bevredigend resultaat (zie de eerste printscreen van de meetresultaten in mijn bericht).

Op jouw aanraden vandaag nogmaals de WIFI Manager meerdere malen doorlopen. Zowel via de app op de telefoon als via de Laptop. Bij de laatste poging kon zelfs tijdelijk, na het doorlopen van de wifi-manager, het WIFI signaal van mijn router helemaal niet meer gevonden worden :-(.

Het resultaat na al mijn pogingen:

 

Heb je nog meer tips of suggesties?

 

Groeten,

Bas

Reputatie 5
Badge +8

Erg jammer dat het allemaal nog niet is verbeterd Bas! Over het algemeen zou de Wifi Manager een Experia Wifi Versterker aanbieden als de verbinding onder de 20 Mb/s blijft hangen. Spijtig genoeg hebben wij verder geen opties ze te sturen. Het is wel belangrijk om de Manager tot het eind te doorlopen wat nu vermoedelijk niet is gelukt omdat de verbinding is weggevallen. Laat de Manager dan vooral nog een keer draaien en wellicht op een andere plaats waar het signaal iets beter is.

Reageer