Beantwoord

Onjuist wachtwoord Experia Wifi

  • 28 January 2020
  • 5 reacties
  • 483 keer bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem als nvvn. Echter met een Experiabox V.9

Gister al de help desk gebeld van KPN, alles gereset, opnieuw opgestart etc. Helaas heeft niets geholpen.

Is hier nu inmiddels een oplossing voor? 

Het gekke is dat e.e.a. een jaar of 4 super stabiel gedraaid heeft in dezelfde configuratie en nu ineens storing in de wifi connectie.

Ik hoor graag enige ervaring hierin, Grt Stef


Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

icon

Beste antwoord door StefBr 6 February 2020, 18:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @StefBr Dat is niet prettig natuurlijk. Zou je de suggestie van Erik in het ander topic eens willen proberen? Hij gaf het volgende aan over dit probleem: 

“Helaas is er nog geen echte oplossing. Het probleem wordt hier niet herkend als een bekend iets. Wat betekent dat we ook niet direct suggesties of een oplossing hebben. Normaliter zou loskoppelen van de Experia Wifi's, dan Experia Box resetten, dan Experia Wifi's resetten en vervolgens weer aansluiten, discrepanties tussen beide apparaten moeten oplossen. Wil je nog eens het volgende doen:

  • Log in op de Experia Box via 192.168.2.254
  • Ga in de bovenbalk naar Wifi
  • Scroll helemaal naar beneden en klik op de knop 'Wifi standaard instellingen'. Dit herstelt de instellingen terug naar zoals ze op de sticker staan én slaat die gegevens ook weer op in ons netwerk
  • Doe daarna de sequentie zoals ik eerder beschreef van loskoppelen, resetten en heraansluiten.”
Badge

Hallo Bart,

 

Dank voor je reactie. Inloggen in de E-box (v.9) lukt wel.

Echter in de bovenbalk staat nergens “ Wifi”  en ook geen knop 'Wifi standaard instellingen'.

Wellicht is dit bedoeld voor een V.10?

In principe heb ik de E-box gereset, heraangesloten etc. Echter het probleem blijft terugkomen…….

 

grt Stef

Reputatie 7
Badge +20

Sorry, dan heb ik iets te makkelijk geredeneerd @StefBr Even voor de duidelijkheid: jij maakt ook gebruik van Experia Wifi's toch? Heb je deze opnieuw gekoppeld en goed aangesloten? 

Badge

Ik had geen Experia Wifi’s . Nu inmiddels wel. Dit werkt overigens uitstekend.

Mijn oude wifi access point werkt na 6 jaar ineens niet meer samen met de experia box. Raar hoor wat firmware kan doen.

Enfin. We hebben weer wifi.

grt Stef

Reputatie 7
Badge +20

Ah, uitstekend. Dan ben ik heel blij dat het zo in orde is gekomen. :) 

Reageer