Vraag

onmogelijkheid mbt oplossen aansluitprobleem internet

  • 18 June 2021
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds 1 juni wilen wij aansluitingmsmogelijkheid van de emperiabox op een aansluitpunt vezelkabel in meterkast. Na verhuizing blijkt dat op ons nw adres nog geen aansluitmogelijkheid om de rode kabel aan te sluiten op het glasvezelkastje. Telefonisch zeer moeilijk contact te krijgen met KPN. Uren aan de telefoon om naar muziek te luisteren. Krijgen we iemand aan de lijn dan worden we doorverbonden naar een andere medewker. Dan begint de iritatie opniew in de wacht dus weer. Nu is het deels doorgedrongen dat deze klant een probleem heeft. Inmiddels 1x een monteur aan de deur om vast te stellen wat wij al div. malen hebben uitgelegd. ER MOET ALLEEN NOG EEN AANSLUITPUNT KOMEN!!!!  Krijgen bijna dagelijks bericht met felicitaties met de nw woning en dat internet wordt overgezet?  Voor de rest vernemen we geen enkele actie om ons probleem adequaat op te lossen.  Diep triest dat een bedrijf als KPN niet in staat is zijn klanten fatsoenlijk te helpen. We zijn teneinde raad want we zijn geen enkele mogelijk om normaal contact met KPN te krijgen . Wellicht is er een weldenkene medewerker die dit bericht leest en efficiënt dit probleem gaat op lossen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Ligt er überhaupt wel glasvezel (met kpn) in de wijk????

Check je postcode + huisnummer eens via Fourstack. Staat daar FttH bij?

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier @E.Pfeyffer! Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik ben zeker welwillend om met je mee te kijken en je te vertellen waar we op zitten te wachten, want zo klinkt het een beetje. Ik ben, net als PeterG, benieuwd wat de huidige situatie is. Klopt het dat KPNNetwerk al is langs geweest en de glasvezelkabel naar binnen heeft getrokken? Dan ziet jouw aansluiting er in je nieuwe woning waarschijnlijk als volgt uit: 

Van Google geplukt :D 

Als je je abonnementsgegevens invult in je profiel en hier een seintje geeft als je dat gedaan hebt, kijk ik met je mee. Postcode, huisnummer oude en nieuwe adres en het bijbehorende klantnummer is voldoende. Je kunt je nieuwe adresgegevens invullen bij ‘Persoonlijke Opmerkingen’. 

Nog een laatste vraag: Wanneer gaan jullie verhuizen?

Beste Lisa,  Bedankt voor je reactie. De situatie puntsgewijs;

Per 1 juni zijn wij verhuisd naar het nw adres.

Tijdig gemeld. Vooruitlopend hebben wij van KPN de rode aansluitkabel voor onze Emperiabox ontvangen, omdat KPN ons meldde dat op ons nw adres reeds op glasvezel was aangesloten.

Zoals jouw foto laat zien is er in de meterkast een glasvezelaansluiting aanwezig. Zie bijgaand mijn foto

situatie op ons huidige (nieuwe adres)

Het enige probleem wat nu na 3 weken en div. malen contact niet mogelijk blijkt om op te lossen is dat ik de kabel vanuit de Emperiabox nergens in het KPN doosje kan inpluggen. Er zijn reeds 3 “tickets”aangemaakt voor een monteur die e.e.a. zou uitvoeren en wij zouden gebeld worden door de monteur om hiervoor een afspraak te maken. Tot op dit moment is het stil gebleven.!!! Ik hoop van ganser harte dat jij dit wel voor elkaar krijgt. Wij zijn moedeloos en hopeloos om maar weer te moeten bellen naar KPN. Het heeft na 3 weken nog niets van een oplossing opgeleverd. Alsnog mij dank voor je reactie. Je bent onze laatste strohalm!  Met vriendelijk groet E. Pfeyffer. (klantnaam bij KPN staat op D.C. van der Elst)

@E.Pfeyffer U mist deze nog 

Dit is het glasvezelmodem wat aangesloten wordt op het glasvezelaansluitpunt in uw woning ( zie eigen foto). Dit wordt door een monteur van KPN aangesloten, want dat mag u niet zelf i.v.m. de kwetsbaarheid van de vezelkabel.

De rode kabel die u heeft komt dan onder in dit modem en gaat naar uw router ( de Experiabox).

Dan ziet het er na installatie zo uit : 

Uw rode kabel is in dit geval een witte kabel die tot onder in het beeld weg loopt. Dit is omdat mijn router niet in de meterkast is geplaatst maar 10 meter verder in de woonkamer .

Je hebt nog geen actieve glasvezelaansluiting @E.Pfeyffer . Zie ook de foto's van @HansaanZet . Je hebt nog geen glasvezelmodem. De experiabox is dan, via WAN, uitsluitend router.

Dus als je nu de Experiabox nog aansluit op de DSL aansluiting zal je gewoon internet en tv hebben. Via de DSL aansluiting wordt ook het kopermodem in de Experiabox gebruikt: modem/router dan dus.

Je dient (en zal) nog overgezet gaan worden. Daar krijg je bericht van en ik vermoed zo maar dat je dat bericht nog niet gehad hebt.

Reputatie 7
Badge +17

Dag @E.Pfeyffer! Ik ben niet alle dagen aan het werk, dus las je reactie zojuist pas. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een van mijn collega's en dat de monteur vanmiddag is langs geweest. Ben je geholpen? 

Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan nakijken.  :nerd:

Hallo Lisa,

Bedankt voor jou aandacht voor ons probleem.  Gisteren stond er plots (zonder bericht, dat dan weer wel) een monteur van het vezelkabelbedrijf voor de deur. Deze heeft hedenochtend ‘dat’ in orde gebracht zodat wij op de glasvezel konden worden aangesloten.  Hierna heb ik contact gezocht met de KPN provider servicemedewerker. Deze collega heeft geregeld dat er vanmiddag een monteur langs is gekomen om e.e.a. actief te maken. Dat is allemaal keurig gegaan en jawel.  Het is gelukt, alles werkt naar behoren!  Groet

Reputatie 7
Badge +17

Aah, niet gegaan zoals het hoort, maar het is opgelost en dat is uiteraard fijn! Bedankt voor je reactie. Mocht je nou in de toekomst weer ergens tegenaan lopen, dan weet je (ook) ons nu te vinden:sunglasses: