Vraag

Onrechtmatige omruil V12 modem naar V10?

  • 14 March 2023
  • 16 reacties
  • 189 keer bekeken

Dit is mijn verhaal, ik heb een monteur op bezoek gehad toen ik erachter kwam dat er geen signaal zat op de aansluiting binnen de woonkamer. (Tijdje leeggestaan, net verhuisd)

Zelf heb ik al meer dan 20 jaar ervaring in netwerkomgevingen als beginnende als firewall engineer tot CTO.

Modem V12 werkte gewoon, nieuw uit de doos niks mis mee. Kwam de monteur even kijken, ik had geen tijd en moest weg en mijn vader had getekend (niet wonende op het adres)

Kom ik terug, hangt het modem niet in de woonkamer, (waar de aansluiting zou zijn) maar in de kelder(?) omdat hier de lijn binnen kwam (klopte idd)

Maar goed, daar hangt dus een ZTE v10 met reden:

Kapotte V12 

De monteur zei nog deze is eigenlijk beter, heb ik ook thuis en is eigenlijk voor bedrijven,  krijg je normaal niet zomaar, zo van hij heeft ons gemats.

Dus gloednieuwe V12 ging terug de doos in, en meegenomen. Werkte gewoon hoor, zelf getest. 

Wat vind u hier van, kan dit zomaar? 

Kan ik hier een klacht over indienen? Ik heb extra wifi versterkers moeten aanschaffen,  (wie hangt een wifi modem nou in een kelder) en de ZTE heeft geen functie om een tijdslot op het apparatuur van mijn kinderen in te stellen alleen een simple wifi on en off schema, maar ik heb het ook bekabeld.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rimatus
Wees blij je hebt nu een prima modem, de beste uit de serie van KPN, is niets mis mee.

Hoezo is dit de beste? 

Reputatie 7
Badge +7

tijdslotfunctionaliteit is geen onderdeel (dacht ik) van de overeenkomst. wil je dergelijke functionaliteit dan kun je dat zelf regelen met een eigen mesh netwerk, wist je vast al. 

welke boodschap heb je bij de monteur achtergelaten? ik zou gevraagd hebben waar ie het modem neer ging zetten en zorgen dat dat de plek is waar jij ‘m zou willen hebben. 

Hoi @Rimatus ,

De V10 is een zeer stabiel modem met vrijwel geen bugs.De box 12 heeft momenteel wel meerdere problemen(herstarten, problemen met inloggen, trage webinterface).Er word gezegd dat dit opgelost word in de nieuwe firmware.

Stel als je door de V10 één extra superwifi moest aanschaffen door het ontbreken van mesh op dit modem, is volgens mij het beleid dat deze dan kosteloos geleverd moet worden.Maar misschien kan @Ik_Combineer daar meer over zeggen.

@emielstroeve Je laat het overkomen dat ik fout zit omdat ik geen goede aanwijzingen heb geven. Is het normaal dat hij zomaar een nieuw modem twv +100 euro ten opzichte van de ZTE meeterug neemt? 

De achtergelaten boodschap was duidelijk, hier is de aansluiting er zit geen signaal op de kabel. Het gaat hier om het onnodig wisselen van het modem, de locatie, daar komen we nog wel overheen (vooral met bekabeling).

Zoals ik al zei heb ik ook bekabelde apparaten die een tijdlock moeten krijgen (direct aan het modem) niets met Mesh AP's te maken.

Overeenkomst? In de advertentie staat gewoon heel duidelijk exact dit:

Dit krijg je thuis

Dit zit er allemaal in je pakket

******

KPN Box 12

De KPN Box 12 is ons nieuwe modem van gerecycled plastic. Het modem ondersteunt Wifi 6 en is.. blablabla.....

*******

Reputatie 7
Badge +7

ik weet niet beter dan dat je een modem in bruikleen krijgt, en dat kan een 10 of een 12 zijn. dat ze 12 aangeven op de site zal iets met marketing zijn

Reputatie 7

Zoals ik al zei heb ik ook bekabelde apparaten die een tijdlock moeten krijgen (direct aan het modem) niets met Mesh AP's te maken.

Naar mijn weten heeft geen enkele Experia/KPN Box de mogelijkheid om een tijdslot op bekabeld aangesloten apparaten te plaatsen.

Wat voor een aansluiting betreft het, koper (VDSL) of glasvezel?

Als het een VDSL aansluiting betreft is er dan wellicht sprake van pairbonding?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een koper of glasvezel aansluiting? 

Hoi @Rimatus ,

De V10 is een zeer stabiel modem met vrijwel geen bugs.De box 12 heeft momenteel wel meerdere problemen(herstarten, problemen met inloggen, trage webinterface).Er word gezegd dat dit opgelost word in de nieuwe firmware.

Stel als je door de V10 één extra superwifi moest aanschaffen door het ontbreken van mesh op dit modem, is volgens mij het beleid dat deze dan kosteloos geleverd moet worden.Maar misschien kan @Ik_Combineer daar meer over zeggen.

Hoi @martijn197108 bedankt voor deze informatie, ik heb er drie bijgekocht en heb daarbij van die goede man toen aan de telefoon wel degelihj korting op gekregen (ik denk wel terwaarde van minimaal 1 superwifi) dus daar klaag ik niet over. Ik weet dat er andere oplossingen zijn voor het reguleren van internet (tijden verbonden aan Mac adressen maar waarom moeilijk doen als die functie gewoon op dat modem zat, toch? 

Heeft u een koper of glasvezel aansluiting? 

Momenteel koper 200down pakket waar ik max 150 uithaal (op een zonnige dag 😉), maar de glasvezelbekabeling ligt er (al maanden) en er werd mij beloofd dat die deze maand de 15de zou worden aangesloten. Deze datum is verplaatst naar 14 maart en toen naar 20 april.

Hier achteraan gegaan heb ik zelf kpn netwerk moeten bellen, doorverwezen naar een aannemer die (2 minuten) kwam kijken hoe de kabel naar binnen zou gaan. Dus ik ga straks nog maar eens bellen of de datum weer wat vooruit mag.😆 Ben al een tijdje aan het wachten op de glasvezel snelheden. 

Reputatie 7

Momenteel koper 200down pakket waar ik max 150 uithaal (op een zonnige dag 😉), maar de glasvezelbekabeling ligt er (al maanden) en er werd mij beloofd dat die deze maand de 15de zou worden aangesloten. Deze datum is verplaatst naar 14 maart en toen naar 20 april.

Dan nu de hamvraag, is er sprake van pairbonding?

Is jouw V10 met een Y-kabel aangesloten op het ISRA punt?

Hoi @wjb dank voor je reacties, er is geen sprake van pairbonding. Maar dat heb ik over een paar dagen 🥳 (hoop ik), misschien weken, niet meer nodig als ik weer gebruik mag gaan maken van glasvezel, hier was ik aan gewend, de laatse jaren in het buitenland. En dat is dan echt even wennen weer terug te vallen op deze snelheden.🫠

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Rimatus ,

De V10 is een zeer stabiel modem met vrijwel geen bugs.De box 12 heeft momenteel wel meerdere problemen(herstarten, problemen met inloggen, trage webinterface).Er word gezegd dat dit opgelost word in de nieuwe firmware.

Stel als je door de V10 één extra superwifi moest aanschaffen door het ontbreken van mesh op dit modem, is volgens mij het beleid dat deze dan kosteloos geleverd moet worden.Maar misschien kan @Ik_Combineer daar meer over zeggen.

Dit klopt, bij een verlies van een KPN acces point door KPN (v12 of v10a naar een V10) mag een monteur kosteloos een superwifi plaatsen. Verder is heel het verhaal apart, snap niet dat een box12 wordt gewisseld voor een V10. 

Allen bedankt voor de reacties. 

Een nieuw modem komt heb ik zojuist te horen gekregen en 10 april Fibre! We gaan het zien 🥳

 

"Whoever knocks persistently, ends by entering."

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Rimatus en welkom hier op het forum :)

Leuk om te zien dat je zoveel respons krijgt vanuit de community! Op dit moment kan ik hier niet zoveel meer aan toevoegen al vind ik het goed om te lezen dat je op 10 april overgaat op glasvezel. Mocht je tegen die tijd vragen hebben of tegen bepaalde zaken aanlopen, dan weet je ons natuurlijk te vinden en horen we dat graag!

Goedemorgen @Rimatus en welkom hier op het forum :)

Leuk om te zien dat je zoveel respons krijgt vanuit de community! Op dit moment kan ik hier niet zoveel meer aan toevoegen al vind ik het goed om te lezen dat je op 10 april overgaat op glasvezel. Mocht je tegen die tijd vragen hebben of tegen bepaalde zaken aanlopen, dan weet je ons natuurlijk te vinden en horen we dat graag!

Dankjewel Jan, inderdaad een goede community met ook veel positieve response, goed om te zien. 

Fijne dag.