Beantwoord

Onstabiele internetverbinding en beeld tv bevriest 's avonds

  • 8 April 2021
  • 6 reacties
  • 114 keer bekeken

Er zitten grote verschillen in downloadsnelheid internet. Bij testen komen waarden voor tussen de 15 en 60 mb. Vooral bij gebruik van Teams of Zoom is dat irritant omdat camera en geluid vertraagd is en soms stil staan.  Het is zowel bij kabel als wifi. En het is ook afhankelijk van bepaalde tijdenop de dag. Ook als al onze eigen devices en tv niet gebruikt worden. Ik heb het idee dat het met een onvoldoende  capaciteit in het netwerk te maken heeft.  

Daarnaast heb ik ook een probleem met verbinding TV na 23.00 uur. Dan bevriest het beeld en kan ik dat oplossen om even van de zender en weer terug te wisselen. Maar als dat een aantal keer gebeurt is dat uitermate irritant. De volgende ochtend/begin avond is het probleem er niet. Hoe kan dit? Ik heb overigens een draadloze verbinding.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie hoe dit op te lossen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door ArPr 10 April 2021, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @ArPr Welkom hier op het kpn forum. Lastig probleem; zoiets kan veel oorzaken hebben. Kun je vertellen hoe je je thuisnetwerk hebt ingericht? Wat voor apparatuur hangt er aan je Experia Box en hoe heb je dit aangesloten? Je maakt dus gebruik van Draadloze Verbindingsets? En zou je ook een bekabelde speedtest kunnen doen en de resultaten hier kunnen plaatsen met een screenshot? 

Hoe meer je vertelt, des te makkelijker wordt het voor de kpn community om je probleem in kaart te brengen en je te helpen met goede tips en adviezen! 

Dank voor je reactie Bart. Ik heb inmiddels contact gehad met de Servicedesk KPN en die hebben een nieuwe experiabox gestuurd. Vanmorgen geïnstalleerd en het werkt tot nu goed. TV moet ik vanavond nog even checken na 23.00 uur. 

Groet, ArPr

Badge +19

U gebruikt toch niet dit soort dingen hoop ik?

 

Ja die gebruik ik. Zijn er alternatieven?

Badge +19

Alleen een kabel is het alternatief.  Het forum staat vol met problemen met die apparaten.  Ik ben er vrij zeker van dat als je ze verwijder en ga testen dat je een keurig stabiele verbinding hebt. Een nieuw modem zal misschien even helpen maar stabiel wordt het nooit. 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. Ik, hoop van harte dat het nu beter werkt. Een nieuwe Experia Box kan helpen, als je vorige echt verouderd was. Een probleem kan echter ook elders liggen, vandaar de vraag om het goed in kaart te brengen. Als je nog ergens tegenaan loopt, laat het hier dan gerust weten.