Beantwoord

ONT stuk? Geen lampjes op de WAN port van Experiabox.

  • 29 October 2023
  • 9 reacties
  • 226 keer bekeken

Reputatie 2

Namens een goede vriend die (helaas) bij Budget zit, stel ik de volgende vraag:

Op de Experiabox (V10) brandt er geen INTERNET lampje en staat SERVICES op oranje/rood.

Daarnaast knipperen er geen lampjes op de WAN port, maar branden wel de juiste lampjes groen op de ONT.

Zou het kunnen zijn dat de Ethernet poort van de ONT stuk is?

De klantenservice van Budget is zeer ondermaats dus hij zit er sterk aan te denken om begin volgende week over te stappen naar KPN, maar ze gebruiken natuurlijk wel dezelfde hardware, dus als iemand van KPN hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen dan is hij enorm geholpen.

icon

Beste antwoord door wjb 29 October 2023, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Zou het kunnen zijn dat de Ethernet poort van de ONT stuk is?

Als dat een XGS-PON aansluiting is met een ONT van Genexis, dan is die kans reëel aanwezig en al helemaal als die ONT (per ongeluk) even van de stroom af geweest is.

Reputatie 2

Als dat een XGS-PON aansluiting is met een ONT van Genexis, dan is die kans reëel aanwezig en al helemaal als die ONT (per ongeluk) even van de stroom af geweest is.

Ja, ik denk het ook. Ik zie het ook in dit topic: 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ze zijn zeker erg teer. Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Op de ONT twee groene lampjes, de onderlinge netwerkverbinding tussen ONT en modem lijken "dood".
Gelukkig had ik al een bericht ontvangen dat ze binnen een week of twee die ONT gaan vervangen, komt dat goed uit….

Reputatie 7
Badge +12

Ze zijn zeker erg teer. Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Op de ONT twee groene lampjes, de onderlinge netwerkverbinding tussen ONT en modem lijken "dood".
Gelukkig had ik al een bericht ontvangen dat ze binnen een week of twee die ONT gaan vervangen, komt dat goed uit….

Als het daadwerkelijk kapot is kan je beter bellen met ons via 0800-0402 (24/7) en dan krijgt u een nieuwe ONT opgestuurd.

Reputatie 3
Badge +1

Ze zijn zeker erg teer. Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Op de ONT twee groene lampjes, de onderlinge netwerkverbinding tussen ONT en modem lijken "dood".
Gelukkig had ik al een bericht ontvangen dat ze binnen een week of twee die ONT gaan vervangen, komt dat goed uit….

Als het daadwerkelijk kapot is kan je beter bellen met ons via 0800-0402 (24/7) en dan krijgt u een nieuwe ONT opgestuurd.

Ik heb een nieuwe aangevraagd, bedankt.
Ik zou al een nieuwe krijgen maar onbekend is wanneer.

Reputatie 3
Badge +1

Nieuwe ONT ontvangen en we zijn weer online!!!!

Reputatie 3
Badge +1

Opvallend is wel dat ik sindsdien geen IPv6 meer heb!

Reputatie 7
Badge +11

Opvallend is wel dat ik sindsdien geen IPv6 meer heb!

Misschien even activeren binnen de router @pieterboes of de router een fabrieks-reset geven.

 

Reputatie 3
Badge +1

Opvallend is wel dat ik sindsdien geen IPv6 meer heb!

Misschien even activeren binnen de router @pieterboes of de router een fabrieks-reset geven.

 

Dat is allemaal al een keer gebeurd.