Beantwoord

Onterechte factuur

  • 19 July 2020
  • 8 reacties
  • 130 keer bekeken

Op 1 juli ben ik afgesloten. KPN zegt overgenomen door een andere provider. Men weet niet wie. Niet meer te achterhalen, nog steeds geen telefoon en internet.

Inmiddels wel naar een andere provider overgestapt.

mijn laatste factuur gaat over het abonnement van 18 juli t/m 2 aug. Die ga ik uiteraard niet betalen, en de voorlaatste factuur heb ik ook een gedeelte van 1 juli t/m 17 juli betaald. Ook dat wil ik teruggestort hebben. En na al die uren die ik aan de lijn hebben gehangen zou t prettig zijn om daar extra compensatie voor terug te krijgen.

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 July 2020, 09:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Boskabouter4334, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt.

Zoals je het omschrijft lijkt het op een aantal problemen en waarschijnlijk wat miscommunicatie. Ik begrijp dat je inmiddels wel diensten hebt van een andere provider, dat is in ieder geval fijn om te horen. Nu gaat het om de facturen die je nog van KPN hebt gekregen. In principe betaal je vooruit bij KPN, qua abonnementskosten. Dat is ook zo met vaste diensten. Bij een opzegging hanteren we 1 maand opzegtermijn, en indien dat in de maand juli is geweest krijg je over juli nog een factuur. In augustus komt dan de slotfactuur waarop je de teveel betaalde kosten teruggestort krijgt. Ik ga er vanuit dat dit bij jou ook het geval is. Ik wil daarom vragen om niet te gaan storneren, je krijgt uiteindelijk de teveel betaalde kosten van ons terug maar hier moet je even op wachten. Storneren brengt alleen nog maar meer moeilijkheden met zich mee, zoals herinneringskosten. Dit is iets wat we in de systemen niet kunnen tegenhouden.

Maar voordat ik hier veel dieper op in ga wil ik graag kijken hoe het bij jouw situatie eruit ziet. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Dan ga ik tot de boven uitzoeken hoe het precies zit en welke kosten je nog terugkrijgt.

Ik hoor graag wanneer je profiel is aangevuld!

Heb mijn profiel aangepast met postcode en huisnummer en Klantnummer = *

*Admin: klantnummer in profiel gezet i.v.m. privacy.

Een maand opzegtermijn? Ik heb niet opgezegd, KPN heeft mij op 1 juli gewoon afgesloten.

Reputatie 7
Badge +21

@Boskabouter4334 ik heb de gegevens erbij gepakt en er is heel wat misgegaan. Ik zie een mail van 1 juli waarop je dus direct bent afgesloten, dat is niet de manier van werken normaliter! Ik zie dat er nu een opzegging in staat voor 3 augustus. Dan zal het KPN abonnement stoppen. Nu ben ik wel bereid om een vergoeding aan te vragen voor je, in ieder geval die laatste factuur. De rest, daar moet ik nog even naar kijken. Kan je aangeven en een foto sturen in dit topic wanneer je aangesloten bent bij de nieuwe provider? Dit wordt hierin meegenomen namelijk. Dus een foto van een bewijs dat je per een bepaalde datum van juli een contract hebt gekregen bij een andere provider.

Dank voor het uitzoeken Susan. Ja idd, er was op 1 juli een dode telefoon maar het ergste, 91 jaar en dan is ook het alarm, wat via de vaste lijn loopt, afgesloten. En dat vind ik nog erger dan de Corona, dat ik echt was afgesloten van de hele buitenwereld.  Heb dagen gebeld naar jullie, maar er kwam geen antwoord. Niemand kon me zeggen wat er aan de hand was. De aansluiting  heb ik op 24 juli eindelijk voor elkaar.

nu ben ik weer met buitenwereld aangesloten, helaas nog wel met een ander nummer, en hoop dat ik snel m’n eigen telefoonnummer weer krijg.

*Admin: screenshot aangepast i.v.m. privacy.

Zoals je ziet is op 9 juli daadwerkelijk actie ondernomen naar provider Delta nadat ik al 9 dagen zonder telefoon zat.

*Admin: screenshot aangepast i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +21

@Boskabouter4334 ik heb je een privébericht gestuurd met mijn voorstel wat betreft de vergoeding! Wil je daar even op reageren? :blush:

Reputatie 7
Badge +21

Via een privébericht zijn we tot een overeenkomst gekomen gelukkig! Dus bij deze sluit ik het topic.

Reageer