Beantwoord

Onterechte factuur ontvangen

  • 17 August 2021
  • 11 reacties
  • 196 keer bekeken

 

Kpn gebeld i.v.m. onterechte opgelegde betaling voor abbonement Augustus 2021 voor internet en tv.

Sinds 2 Augustus heb ik per e-mail opgezegd bij Kpn en ben ik dus klant sinds 2 Augustus 2021 bij Ziggo. En gevraagd om dus geen afboekingen meer te doen.

Het Kpn abbonnement voor Augustus loopt van 5 Augustus tot 5 September 2021.

Het zij duidelijk dat ik de maand Augustus niet betalen ga om dat ik er geen klant meer ben.

Wat schets mijn verbazing dat ze toch nu Augustus automatisch van mijn rekening hebben afgeboekt terwijl ik op tijd heb aangegeven dit niet meer te doen.

Dit bedrag heb ik direct terug geboekt op mijn rekening en 2 dagen later kreeg ik een brief van hun dat ik dat toch betalen moest, dus niet.

Ik heb gebeld met een medewerker bij kpn en hem alles precies uitgelegd, hij moest het direct overleggen met zijn meerdere en hier van kreeg ik te horen dat ik het MOEST OVERMAKEN, want het zat in hun Systeem en kon niet veranderd worden, wat een bulchit verhaal, ik heb zelf 15 jaar ict gedaan en alles en elk programma is te bewerken, volgens mij hebben ze de vingers gebroken en is dit totale onwil om dit aan te passen.

Bij deze ben ik zeer ontevrede over hun medewerking en we zien ons wel voor het gerecht  wat een chit bedrijf.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 August 2021, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Mo2 , wanneer heb je opgezegd, op 2 augustus 2021 of óp of vóór 2 juli 2021 per 2 augustus 2021?

Hoe heb je opgezegd? Je schrijft per email, maar dat kan nooit goed gegaan zijn, want met KPN kun je niet mailen, maar KPN kan wèl met jou mailen. Heb je, op welke wijze dan ook, een bevestiging van de opzegging gehad, zo nee, dan zit je dus nog steeds vast aan je abo en kun je alsnog opzeggen per telefoon, 0800 0402.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +10

Somige dingen moeten automatisch doorlopen om vervolgens goed afgehandeld te worden.

Facturen kunnen soms doorlopen om vervolgens bij de eindafrekening verrekend te worden.

Moet je in de tussentijd niet gaan storneren natuurlijk.

 

Datum van opzeggen is zoals JanD zegt inderdaad wel belangrijk, want op 2 aug of net ervoor, ja dan kun je nog wel facturen verwachten. Het is niet vandaag mailen, oid, en vanaf vandaag geen klant meer zijn. En heb je überhaupt bevestiging van opzeggen? Heeft diegene aan de telefoon dat niet verteld?

Ja op 2 Augustus gemaild dat ik vanaf die datum klant ben bij Ziggo en 3 Augustus een mail van Kpn gekregen dat ik geen klant meer bij hun was ?? en op 4 Augustus de rekening voor 5 Augustus t/m 5 September ontvangen en dus op 4 Augustus gebeld met een medewerker van KPN en deze bleef er bij dat ik moest betalen om dat het niet direct uit hun systeem gehaald kon worden ?? Ik heb zelf ook in de ICT gewerkt en hem gezegd er is nergens  een systeem wat je niet kan aan passen, om deze vordering b.v. in te trekken, dit is een bulchit redenering, maar goed ik betaal dus niet voor NIET GELEVERDE DIENSTEN no way never. Indien het moet dan trek ik ze voor het gerecht en krijgen ze een dure rekening van mijn Advokaat gepresenteerd.

Reputatie 7
Badge +10

Je weet dat er een opzegtermijn van een maand is? Wat stond er in die bevestiging, direct geregeld en u hoeft niks meer te betalen? 

 

Moet het nou meteen zo drastisch? Jij bent zelf veel te laat met opzeggen. Is niet KPN z'n schuld,

Had je bij de aanvraag ziggo al moeten doen.

 

Reputatie 6
Badge +6

Ja op 2 Augustus gemaild dat ik vanaf die datum klant ben bij Ziggo en 3 Augustus een mail van Kpn gekregen dat ik geen klant meer bij hun was ?? en op 4 Augustus de rekening voor 5 Augustus t/m 5 September ontvangen en dus op 4 Augustus gebeld met een medewerker van KPN en deze bleef er bij dat ik moest betalen om dat het niet direct uit hun systeem gehaald kon worden ?? Ik heb zelf ook in de ICT gewerkt en hem gezegd er is nergens  een systeem wat je niet kan aan passen, om deze vordering b.v. in te trekken, dit is een bulchit redenering, maar goed ik betaal dus niet voor NIET GELEVERDE DIENSTEN no way never. Indien het moet dan trek ik ze voor het gerecht en krijgen ze een dure rekening van mijn Advokaat gepresenteerd.

Succes met je 'advokaat'…….

Reputatie 7
Badge +10

Als die advocaat oud genoeg is, kan het met een "k”   :sunglasses:
De producten die ze verkopen echter wel weer met een "c”.

https://www.denoudenadvokaat.be

(Voor een internet abonnement geldt een 30 dagen opzegtermijn.
Alles hangt dus af van de datum wanneer is opgezegd hoe lang een abonnement nog doorloopt).

Reputatie 7
Badge +7

Dat direct dreigen in een eerste post lijkt wel mode te worden. Kort lontje zullen we maar zeggen. Gewoon een vraag stellen en dan komt er wel een antwoord.

Je betaalt bij KPN vooruit. Dus na opzeggen kan er nog een factuur komen die verrekend wordt bij de afrekening, vaak enkele weken later. En er is dus een opzegtermijn, staat in uw contract. En helaas voor u, die is rechtsgeldig. 
Even dus uw dreigement pareren:

  • een rechtsbijstandsverzekering zal dit niet honoreren want kansloos
  • een goede advocaat zal u adviseren dit niet te doen want kansloos
  • dit komt niet voor de rechter want het bedrag is te laag 
  • een minder goede advocaat zal dit oppakken tegen zo’n EUR 300 per uur
  • u verliest de zaak en draait dan ook op voor de kosten van de tegenpartij

Kortom, u hebt een bevestiging van de opzegging, die gaat een maand later in, dus begin september. En dan ontvangt u een eindafrekening voor eventueel teveel betaalde kosten. Mocht u denken te gaan storneren, niet doen, dan ontstaan er alleen maar meerkosten, incassokosten etc.

 

  • een rechtsbijstandsverzekering zal dit niet honoreren want kansloos
  • een goede advocaat zal u adviseren dit niet te doen want kansloos
  • dit komt niet voor de rechter want het bedrag is te laag 
  • een minder goede advocaat zal dit oppakken tegen zo’n EUR 300 per uur
  • u verliest de zaak en draait dan ook op voor de kosten van de tegenpartij

 

Behalve als hier stelselmatig misbruik van wordt gemaakt. Dan is hiervoor  

https://www.acm.nl/nl/klacht-indienen

Let er op, Kpn gebruikt nog een regeling uit de PTT tijd toen het nog overheid was, waarmee ze abonnementsgeld innen waar ze geen recht op hebben  (en dit gaat niet over bedragen binnen de opzegtermijn maar erna). 

Maar normaliter is het niet de moeite waard om hier achteraf veel tijd aan te besteden. Ze lijken het altijd heel correct te verrekenen achteraf. 

In deze draad lijkt het echter wel dat er veel mensen actief zijn in dit forum die een belang bij KPN hebben. Misschien allemaal mensen met een aandeeltje KPN

Reputatie 7
Badge +7

 

  • een rechtsbijstandsverzekering zal dit niet honoreren want kansloos
  • een goede advocaat zal u adviseren dit niet te doen want kansloos
  • dit komt niet voor de rechter want het bedrag is te laag 
  • een minder goede advocaat zal dit oppakken tegen zo’n EUR 300 per uur
  • u verliest de zaak en draait dan ook op voor de kosten van de tegenpartij

 

Behalve als hier stelselmatig misbruik van wordt gemaakt. Dan is hiervoor  

https://www.acm.nl/nl/klacht-indienen

Let er op, Kpn gebruikt nog een regeling uit de PTT tijd toen het nog overheid was, waarmee ze abonnementsgeld innen waar ze geen recht op hebben  (en dit gaat niet over bedragen binnen de opzegtermijn maar erna). 

Maar normaliter is het niet de moeite waard om hier achteraf veel tijd aan te besteden. Ze lijken het altijd heel correct te verrekenen achteraf. 

In deze draad lijkt het echter wel dat er veel mensen actief zijn in dit forum die een belang bij KPN hebben. Misschien allemaal mensen met een aandeeltje KPN

Ik kan me nog herinneren dat KPN op een gegeven moment vooraf ging incasseren. Dat is echt nog niet zo lang geleden, zeker niet in de PTT tijd. Toen betaalde je per twee maanden achteraf. 
Je laatste zin begrijp ik niet. Denk je dat echt? Dat klanten van KPN die de moeite nemen om hier mensen te helpen dat doen om er via “een aandeeltje KPN” beter van te worden? Lijkt me onzin, zelfs een beetje dom om Máxima te citeren :-)

Zelf heb ik geen aandelen KPN en werk er ook niet. Stelt je dat gerust?

Reputatie 6
Badge +6

 

  • een rechtsbijstandsverzekering zal dit niet honoreren want kansloos
  • een goede advocaat zal u adviseren dit niet te doen want kansloos
  • dit komt niet voor de rechter want het bedrag is te laag 
  • een minder goede advocaat zal dit oppakken tegen zo’n EUR 300 per uur
  • u verliest de zaak en draait dan ook op voor de kosten van de tegenpartij

 

Behalve als hier stelselmatig misbruik van wordt gemaakt. Dan is hiervoor  

https://www.acm.nl/nl/klacht-indienen

Let er op, Kpn gebruikt nog een regeling uit de PTT tijd toen het nog overheid was, waarmee ze abonnementsgeld innen waar ze geen recht op hebben  (en dit gaat niet over bedragen binnen de opzegtermijn maar erna). 

Maar normaliter is het niet de moeite waard om hier achteraf veel tijd aan te besteden. Ze lijken het altijd heel correct te verrekenen achteraf. 

In deze draad lijkt het echter wel dat er veel mensen actief zijn in dit forum die een belang bij KPN hebben. Misschien allemaal mensen met een aandeeltje KPN

Klopt, ik ben grootaandeelhouder van KPN. Val ik even mooi door de mand @CorL  

Reputatie 7

Welkom op het forum @Stoekie, zoals je het beschrijft klinkt het niet als een onterechte factuur. Je geeft aan dat je op 2 augustus hebt aangegeven dat je naar een andere provider bent overgestapt en het zal een maand na die datum gestopt worden. Dat kan kloppen, zoals Dennis al zegt geldt er een maand opzegtermijn. Die is van toepassing bij al onze abonnementen, en andere providers hanteren dit ook. Zie ook onze algemene voorwaarden, onder kopje 13, op pagina 12.

Of de vork ook echt zo in de steel zit kan ik nog niet met zekerheid zeggen, op je profiel staan geen gegevens dus we kunnen niet met je meekijken.