Ontevreden over Sneller Internet Buitengebied

  • 8 January 2021
  • 6 reacties
  • 336 keer bekeken

Ik herken het probleem. Eind vorig jaar moest ik over op de nieuwe “buitengebied” oplossing van KPN. Kreeg een ander modem en zo’n lelijke zwarte kast met 2 antennes die ook nog eens zichtbaar in je huis staan.

Waardeloze verbinding steeds. Dit is het maximaal haalbare qua “snelheid”.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

O dat schiet niet op. Ik ben er juist zeer tevreden over. Wat is je snelheid zonder het 4g modem? Hoe is jouw positie tov de zendmasten? Kan je hier zien.

Dank voor je bericht. Interessante link die je hebt meegestuurd. Ik heb gekeken en zie dat mijn antenne (toevallig) al in deze richting van groene pijl stond. Zie foto. Toch haal ik met deze opstelling maar bovenstaande snelheid. Ik heb dit al eens vorig jaar aan KPN gemeld maar nooit een opvolging op gehad. De vorige oplossing met ander modem was beter qua ontvangst, maar deze moest ik omruilen voor huidige oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +17

hi @EdwinHvT! Zou je kunnen aangeven hoe de lampjes van het Sneller Internet Buitengebied (SIB) kastje branden? En als het mogelijk is wat je voor snelheid krijgt als je een speedtest doet op je mobiel via 4G? Daarnaast ben ik nieuwsgierig waarin je het gebrek aan snelheid voornamelijk merkt. Zijn dit bepaalde applicaties? Is het via de wifi of bekabeld? Ik hoor graag van je! :relaxed:

Hi Bram,

Voor mijn dagelijkse werk werk ik via een kabel, wifi is helemaal niet te doen. Werk in MS TEAMS, veel vertraging in video en powerpoint presentaties. Ik moet video uitzetten als ik presenteer.

Hierbij een foto van mobile en modem samen.

Het buitengebied modem haalt nooit “2 streepjes” verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +7

1 streepje 4G signaal is erg weinig. Betere plek zoeken of buitenantenne. De iPhone lijkt betere ontvangst te hebben, ik vermoed dat dat geen 4G is maar 3G of minder...

Reputatie 3
Badge +1

zal vast opgelost zijn, bij mij ook de niuwste modem bleek niet de beste