Vraag

Opdringerige verkoper of oplichter?

  • 13 September 2023
  • 1 reactie
  • 783 keer bekeken

Op Woensdag 13 september rond half 3 ‘s middags is er een verkoper aan mijn deur gekomen, die een KPN jasje droeg, een kpn lintje om had en met een tablet in zijn hand van deur naar deur ging. 

 

Ik ben zelf lid van T-mobile/Odido en ik ben woonende in Houten. Ik heb een glasvezel aansluiting via hen. Deze verkoper begon met het verhaal dat mijn glasvezel connectie opgeheven zou worden omdat T-mobile veranderd is naar Odido, en dat daarom het contract tussen kpn en T-mobile niet meer geldig was (want hij vertelde me dat T-mobile deze kabels huurde van KPN). Ik heb hem nog een keer expliciet gevraagd of mijn glasvezel verbinding verdwijnt als ik niet over zou stappen, en hij bevestigde dit.

 

 Vervolgens gaf ik aan dat ik het wel wil overwegen, en of hij een mail met de gegevens kon sturen. Dit was geen probleem. Echter na het invullen van mijn gegevens gaf hij aan dat ik alleen nog mijn IBAN moest invullen. Dit vertrouwde ik voor geen meter, aangezien ik alleen een mail met informatie vroeg. Daar is geen IBAN voor nodig.

 

Tot slot liet hij me zien hoe hij al mijn gegevens op het tablet wistte, (zelfs al weet ik dat als het een oplichter was, dat hij alsnog mijn gegevens kan behouden). En toen hij eenmaal wegging had ik er een naar gevoel over.

 

Ik belde daarom eerst met Odido, die bevestigde dat zijn verhaal niet klopte, en dat er geen veranderingen komen zonder dat het aangekondigt is.

 

En daarna belde ik met KPN, en de vriendelijke man vertrouwde het ook niet, en wilde er meteen een melding van maken. Daarnaast gaf hij mij aan om het op dit forum te posten.

 

Mijn doel met dit bericht is vooral om er voor te zorgen dat kwetsbare mensen niet voor óf oplichters óf predatory verkooppraatjes vallen. Dus ik hoop dat jullie of kunnen bevestigen dat hij niet bij kpn hoorde, of dat jullie jullie verkoper op het matje roepen.

 

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

 

(P.s. Ik heb geen naam opgevraagd, ben ik helaas vergeten)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @WillekeurigeNaam en welkom hier op ons forum :)

Dat is inderdaad een wat vreemd verhaal dus ik begrijp je scepsis. Als dit iemand namens KPN is geweest, dan is het zeer pijnlijk dat er foute informatie wordt verstrekt. Ik heb meteen navraag gedaan binnen de organisatie of er op 13 september namens KPN verkopers actief zijn geweest in Houten. Zodra ik meer weet, laat ik je dit via deze weg meteen weten!