Beantwoord

Opeens een blauwe kabel in de tuin en geen internet meer

  • 20 August 2020
  • 14 reacties
  • 353 keer bekeken

Tijdens mijn vakantie ontdekte ik 4 augustus op afstand dat het wifi eruit lag. Ik dacht de stroom is uitgevallen, dus de buren gevraagd om even te kijken. Niks aan de hand.

 

De mannen aan het werk toen we niet thuis waren, geen bericht gehad/na afloop

 

Op 15 augustus komen we thuis en blijkt er een dikke blauwe kabel dwars door de tuis te liggen en is die in de grond verdwenen. Deze komt vanaf de overkant van de sloot, onder 2 bruggen door en door de tuin van de overburen en daar de stoep in. En geen internet/tv/telefoon. Maar ook geen bericht/briefje/email dat ze werkzaamheden hebben verricht.

 

 

KPN gebeld en die hebben een 50 GB bundel gegeven op 1 mobiel, waar we met z'n allen op de hotspot konden, fijn voor even maar de monteur komt pas na 4 dagen.

 

Kabel doorgemeten en blijkt die niet aangesloten te zijn, het bedrijf Volkerwessel blijkt dit allemaal te hebben veroorzaakt en niemand kan mij vertellen wie de opdracht heeft gegeven om in mijn tuin te graven. Ik heb ze dus een vraag gestuurd wat er aan de hand is, maar krijg geen antwoord. De KPN monteur heeft een klacht ingediend over de gang van zaken en vond het ook ongelooflijk.

 

Vandaag, inmiddels dag 6, zou Volkerwessel komen om het probleem te verhelpen, maar na gebeld te hebben bleek er geen monteur op de opdracht te staan. We hebben inmiddels al 16 dagen geen internet!

 

Dus weer met KPN gebeld en die begint weer over: staat de router aan, heeft u de stekker eruit gehaald, heeft u hem geprobeerd te resetten. Toen hij begreep dat dat allang gepasserd is, werd er doordleuk verteld dat volgende week dinsdag een monteur langskomt.

 

Ik ben er klaar mee!

 

Oh ja, lees ik bij compensatie dat je 1/30 per dag van je abonnementsgeld terug kan vragen. Tuin kapot, compleet gefrustreerd en nog steeds geen internet. Thuiswerken zit er dus ook niet in.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 20 August 2020, 15:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nova ves. Welkom op het KPN Forum. Wat een onaangename verrassing bij thuiskomst. Ik kan mij voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer gebruik wilt kunnen maken van onze diensten, Wij zullen uitzoeken wat hierover terug te vinden is in onze systemen en uitzoeken of we het mogelijk is om het te versnellen. Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Gedaan

De monteur had het over een hotspot kastje, wat geleverd kan worden ipv verplicht op 5 meter rondom 1 mobiel te hoeven zitten.

 

Omdat de grondwerkmelding is gedaan en ze vandaag zouden komen vonden we dat toen niet nodig. Nu is dat een ander verhaal.

 

Kan dit kastje worden opgestuurd?

 

Zo komt hij uit de grond

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd om een MiFi Router toe te sturen. Zodra we hier een reactie op terug krijgen, laat ik het weten. 

Volgens ons systeem heeft de planning geprobeerd om vanochtend telefonisch contact met je op te nemen. Helaas is dat niet gelukt en is jouw voicemail ingesproken. Ik zie inderdaad dat de afspraak met de monteur is verplaatst. Deze afspraak zullen we moeten afwachten. Ik hoop dat het ons lukt om een MiFi Router toe te laten sturen. Heb je nog voldoende MB's over voor de komende tijd?

De MB’s zijn er wel aardig doorheen, kun je deze al upgraden met 50 GB of onbeperkt zetten?

 

De MiFi router zou top zij als die snel komt.

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd om een MiFi Router toe te sturen. Zodra we hier een reactie op terug krijgen, laat ik het weten. 

Volgens ons systeem heeft de planning geprobeerd om vanochtend telefonisch contact met je op te nemen. Helaas is dat niet gelukt en is jouw voicemail ingesproken. Ik zie inderdaad dat de afspraak met de monteur is verplaatst. Deze afspraak zullen we moeten afwachten. Ik hoop dat het ons lukt om een MiFi Router toe te laten sturen. Heb je nog voldoende MB's over voor de komende tijd?

Naar wanneer is deze verplaatst? we hebben daarover nog geen bericht ontvangen.

 

Morgen kunnen we de MiFi ophalen, top!

Reputatie 7
Badge +21

 

De MB’s zijn er wel aardig doorheen, kun je deze al upgraden met 50 GB of onbeperkt zetten?

 

Onbeperkt internet is helaas niet mogelijk, 50 GB wel. Ik heb het voor je aangevraagd.  Deze bundel wordt op de eerstvolgende werkdag toegekend.

De MiFi router zou top zij als die snel komt.

Ik heb goed nieuws! Ik krijg zojuist een bevestiging dat er een MiFi router naar een servicepunt bij jou in de buurt wordt toegestuurd. Morgen na 14.30 uur kan je het pakketje ophalen. Je ontvangt zo een privébericht met daarin het adres van het servicepunt. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb aan onze logistieke afdeling gevraagd om een MiFi Router toe te sturen. Zodra we hier een reactie op terug krijgen, laat ik het weten. 

Volgens ons systeem heeft de planning geprobeerd om vanochtend telefonisch contact met je op te nemen. Helaas is dat niet gelukt en is jouw voicemail ingesproken. Ik zie inderdaad dat de afspraak met de monteur is verplaatst. Deze afspraak zullen we moeten afwachten. Ik hoop dat het ons lukt om een MiFi Router toe te laten sturen. Heb je nog voldoende MB's over voor de komende tijd?

Naar wanneer is deze verplaatst? we hebben daarover nog geen bericht ontvangen.

 

Morgen kunnen we de MiFi ophalen, top!

Hallo @Nova ves Ik zie dat men je meerdere malen heeft geprobeerd te bellen en er zou ook een voicemail zijn ingesproken. Je had geen gemiste oproepen? De monteursafspraak is nu ingepland op dinsdag de 25ste. De monteur kan zich melden vanaf 08.00!

Dag Bart,

Is dat gedaan op ons kpn mobiele nummer, want daarop is niks binnen gekomen. Dus dat klopt niet. 

 

Als het op het vaste nummer is, kunnen we dat niet zien, want er is geen verbinding meer. Daarbij waren we op vakantie. De buren hebben de mannen ook aangesproken of wij het wel goed vonden. 

 

Dan blijft nog steeds de vraag waarom de kabel er ligt. Deze ligt bovengronds, dus ga ervan uit dat dat tijdelijk is. Wij gaan niet akkoord met de oplevering zoals het er nu ligt.

 

Helemaal raar dat het een storing-oplossing is, wij hebben geen storing gemeld!

en ze vervolgens vergeten de kabel aan te sluiten.

Is er 25-8 wel iemand thuis op dat tijdstip, @Nova ves ?

Ja er is iemand thuis.

Vandaag werden we gebeld dat de monteur om twaalf uur er is. Hij heeft hem nu tijdelijk verbonden, zodat er weer internet is.

We begrepen van Volkerwessel dat er een geknakte kabel vervangen moest worden, maar dat het schieten van de nieuwe kabel niet is gelukt. Daarom ligt er nu een bypass.

 

KPN moet dus komen kijken hoe het opgelost moet worden. Dinsdag kan de monteur dus kijken voor de vervolg stappen.

Ah, een bypass dus. Ik ben blij dat je verbinding nu improvisatorisch is hersteld. Ik ga er van uit dat er dinsdag een nette oplossing gevonden wordt.