Opeens slechte WiFi

  • 6 December 2020
  • 8 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik heb een rare situatie, ik hoop dat er geholpen word.

3 maanden geleden had ik opeens op mijn telefoon hele slechte verbinding normaal kon ik in mijn slaapkamer whatsapp etc. Maar nu moet ik de telefoon naast de WiFi modus doen om überhaupt internet te hebben. Alle apparaten hebben normale WiFi. Het rare is dat    Ik ook met Telfort WiFi hele slechte verbinding heb, maar met de schoolwifi die huwawai gebruikt heb ik van lange afstand hele goeie WiFi. Normaal zeurde ik altijd over de wifi van de school, maar nu omdat opeens met mijn WiFi heel slecht is is opeens de schoolwifi veel beter. Ik hoop dat iemand helpt omdat ik al 3 maanden slechte WiFi heb. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Hoi @Mota, welkom op het forum. 3 maanden slechte WiFi hebben is geen pretje natuurlijk! Als ik je goed begrijp, is het vooral dat het bereik dat niet tot jouw slaapkamer reikt? Welk modem heb je van ons?

Je kunt de WiFi Manager op onze site doen, die helpt je met het instellen van het WiFi netwerk en geeft aan het einde andere suggesties. 

Bedankt voor het reageren @Jasper Ik heb een experia box V8 en het is dat ik echt net binnen 1 meter bereik heb. Na die 1 meter heb ik downloadsnelheid van 1 mb/s. Het rare is dat ik thuis en bij iemand anders hele slechte internet heb maar op school juist hele goeie bereik. Bij KPN en Telfort WiFi werkt het heel slecht en bij huwawai WiFi apparaat juist heel goed. Ik heb resetten en alles al geprobeerd maar niks helpt.

Reputatie 7

Als je niet meer bereik hebt dan 1 meter is WiFi niet heel functioneel inderdaad! Resetten had je gedaan dus, maar zonder effect. Had je de WiFi Manager die ik in mijn vorige bericht noemde ook al gedaan? Wat kwam daar uit?

Zou je jouw forumprofiel daarnaast volledig kunnen invullen?

Reputatie 7

Ik heb geen bericht meer van je gezien @Mota, en op je profiel zie ik ook nog geen gegevens staan. Als we nog met je mee kunnen denken horen we het graag van je.

@Jasper de WiFi manager helpt ook niet echt. En nu is het ook zo dat andere apparaten heel slecht WiFi  hebben.

Reputatie 7

Wat komt er aan het einde uit de WiFi Manager @Mota? Er kunnen verschillende suggesties gegeven worden op het einde. Ook zie ik dat je nog geen gegevens op je profiel hebt ingevuld, waardoor ik nog niet met je mee kan kijken. Zou je dat kunnen doen en de uitkomst van de Manager laten weten?

@Jasper ik probeer de WiFi manager te doen en heb alle tests gedaan en dan staat er dat de WiFi instellingen niet goed zijn en dan probeer hij dat te corrigeren maar dan op de app terwijl hij het doet staat er dat je weer de 4 cijferige code moet doen en dan is alles weer weg.

Reputatie 7

Dan gaan we iets anders proberen @Mota. Laten we eens kijken hoe het met een nieuwer modem dan de V8 gaat. Ik stuur je daarvoor een privébericht met de details van de verzending.