Beantwoord

Open zetten poort 3478 Xperia V10A

  • 12 March 2020
  • 12 reacties
  • 194 keer bekeken

Hoi, 

Voor het installeren van de Unifi AP AC PRO moet ik de Poort 3478 open zetten. Door de KPN klantenservice werd ik geadviseerd om mijn vraag hier te stellen. 

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag. 

Gr Chantal 

icon

Beste antwoord door wjb 16 March 2020, 11:40

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Chantal.B1 Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Het Forum is inderdaad o.a. bedoeld voor vragen als deze. Er zijn hier een boel klanten (superusers) actief met veel technische kennis die graag andere klanten helpen. Er zijn natuurlijk ook medewerkers van KPN actief op het Forum, waaronder ikzelf. 

Genoeg over het Forum.

Om je stapsgewijs uit te leggen wat je moet doen ben ik benieuwd welke apparatuur je van ons in huis hebt. 
1) Welke Experiabox heb je?
2) Heb je versterkers van ons aangesloten in het netwerk? 
Zou je je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier hier even willen laten weten? Ik kijk graag even mee in het netwerk. 

Reputatie 7
Badge +24

Waar leest u dat u die poort zou moeten open zetten? Want ik zou niet weten waar dat voor nodig is...

Reputatie 7

Poort 3478 is de standaard poort voor een STUN server.

Er is geen enkele noodzaak om die poort open te zetten voor het installeren van een Unifi AP AC PRO, sterker nog, daar hoeft geen enkele poort voor open gezet te worden.

Hoi Lisa, 

Wij hebben een Xperia V10A, geen versterkers aangesloten (op deze poging van installeren na) 

gr Chantal

@Chantal.B1 Welkom op ons KPN Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Het Forum is inderdaad o.a. bedoeld voor vragen als deze. Er zijn hier een boel klanten (superusers) actief met veel technische kennis die graag andere klanten helpen. Er zijn natuurlijk ook medewerkers van KPN actief op het Forum, waaronder ikzelf. 

Genoeg over het Forum.

Om je stapsgewijs uit te leggen wat je moet doen ben ik benieuwd welke apparatuur je van ons in huis hebt. 
1) Welke Experiabox heb je?
2) Heb je versterkers van ons aangesloten in het netwerk? 
Zou je je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier hier even willen laten weten? Ik kijk graag even mee in het netwerk. 

 

Waar leest u dat u die poort zou moeten open zetten? Want ik zou niet weten waar dat voor nodig is...

Hi Nick, 

Ik was in contact met de helpdesk van UniFi, waar ze refereerden aan dit artikel met oplossingsmogelijkheden: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors

 

Poort 3478 is de standaard poort voor een STUN server.

Er is geen enkele noodzaak om die poort open te zetten voor het installeren van een Unifi AP AC PRO, sterker nog, daar hoeft geen enkele poort voor open gezet te worden.

Hi WJB, dank je voor je reactie. Ik krijg een error bij de installatie waar dit als oplossingsmogelijkheid werd aangedragen. Zie ook: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors

Reputatie 7

Ik krijg een error bij de installatie waar dit als oplossingsmogelijkheid werd aangedragen. Zie ook: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors

Wat ben je dan aan het installeren want voor het gebruik maken van een STUN server (die normaliter buiten de deur staat) hoef je geen port-forwarding in te stellen. Een port-forwarding is alleen nodig als je vanaf een apparaat op Internet een apparaat op het thuisnetwerk wilt benaderen. In geen enkele andere situatie zijn port-forwardings nodig.

Ook ik gebruik de STUN server stun.gigaset.net om mijn Gigaset N300A IP met de SIP/VoIP server van KPN te kunnen verbinden.

Plaats eens een screenshot van de foutmelding die je krijgt.

Op wat voor een machine draai jij de Unifi Controller?

Ik krijg een error bij de installatie waar dit als oplossingsmogelijkheid werd aangedragen. Zie ook: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115015457668-UniFi-Troubleshooting-STUN-Communication-Errors

Wat ben je dan aan het installeren want voor het gebruik maken van een STUN server (die normaliter buiten de deur staat) hoef je geen port-forwarding in te stellen. Een port-forwarding is alleen nodig als je vanaf een apparaat op Internet een apparaat op het thuisnetwerk wilt benaderen. In geen enkele andere situatie zijn port-forwardings nodig.

Ook ik gebruik de STUN server stun.gigaset.net om mijn Gigaset N300A IP met de SIP/VoIP server van KPN te kunnen verbinden.

Plaats eens een screenshot van de foutmelding die je krijgt.

Op wat voor een machine draai jij de Unifi Controller?

Oh dat is inderdaad wel bijzonder dan. Ik word met klem geadviseerd te controleren of die poort open staat.
 

Ik probeer hem te draaien op een laptop trouwens. 

Reputatie 7

Dan moet je op die laptop waar de controller op draait die poort inkomend open zetten in de firewall.

Dan moet je op die laptop waar de controller op draait die poort inkomend open zetten in de firewall.

Bedoel je in de UniFi software? Daar verwijzen ze naar de UniFi security gateway: Please connect and adopt a UniFi Security Gateway to enable the static routes configuration. 
 

Voor zover ik begrepen heb een vervanger van de modem. En aangezien we een modem hebben van KPN, kwam ik hier. 
 

Of begrijp ik het verkeerd? 

Reputatie 7

Op welk apparaat draait de UniFi Controller?

Op dat apparaat moet de firewall inkomend open gezet worden voor UDP poort 3478.

Dat was hem inderdaad, super bedankt!!!

Reageer