Beantwoord

openDNS server gebruiken op experia 12

  • 30 November 2020
  • 4 reacties
  • 761 keer bekeken

Als ik nu een abonnement afsluit bij KPN zou ik de nieuwe experiabox 12 krijgen.

 

kan ik die wel koppelen aan de DNS servers van OpenDNS.com? Ik heb begrepen dat met oudere versies het niet mogelijk is de DNS server aan te passen?

 

dank,

niels

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 3 December 2020, 15:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Niels1449! Leuk dat je een bericht op ons forum plaatst! :smiley: Ik lees in een ander topic, het KPN BOX 12 instellingen webinterface topic, dat het mogelijk is om een eigen DNS server in te stellen. Is dit een antwoord op jouw vraag? Anders wil de community vast wel met jou meedenken! 

Reputatie 1

Omtrent dit onderwerp,  ik wil ook OpenDNS instellen op mijn Experiabox 12.

Ik heb account aangemaakt op OpenDNS. 

Ik heb toen onder de setting 'My modem’  → setting ‘DNS’ de volgende adressen ingevuld:

Primary DNS Sever 208.67.222.222   en Secondary DNS Server 208.67.220.220

 

Vervolgens kon ik op de website van OpenDns netjes zien welke IP adressen werden aangeroepen.  Echter,  ik kon niet meer aanloggen op mijn router 192.168.254

Enige optie om er weer in te komen was een reset (via paperclib in 'klein gaatje’ en modem opnieuw opstarten) uit te voeren en modem opnieuw  te configureren (port forwding, MAC op vast IP, etc.)

 

Op zich werkt OpenDNS dus wel,  maar ik moet natuurlijk wel mijn router kunnen configureren.  Wat heb ik verkeerd gedaan?  of krijg router 'gewoon’ een nieuw intern IP Adres?

 

Uitgebreid verhaal, maar op hoop dat helder is…. :-)

 

Reputatie 7
Badge +24

Probeer https://192.168.2.254/. Dat werkt als het goed is nog wel.

Reputatie 1

Hi Nick83,  een beetje eenvoudige oplossing voor een probleem wat mij maandagavond 3 uur gekost heeft om modem opnieuw te installeren …. :joy:   :grin:

 

Ik heb adressen opnieuw ingevoerd en inderdaad het werkt met HTTPS

Top advies, hartelijk dank :thumbsup: