Oplaan van WiFi netwerk wachtwoord/naam

  • 13 February 2019
  • 2 reacties
  • 144 keer bekeken

Als je ooit de Wifi servicetool van KPN gebruikt hebt, dan zijn jou wifi instellingen toen centraal opgeslagen en worden die bij een factoryreset weer teruggeplaatst.
Een heel vervelend neveneffect is dat die instellingen dus verouderde instellingen zijn als je daarna de wifi instellingen een keer rechtstreeks op de Experia Box hebt aangepast.
Bij de V10 worden de wifi instellingen altijd centraal opgeslagen, ook als je ze rechtstreeks op de Experia Box zelf ingesteld hebt.


Hoi @wjb@Erik_ Dat opslaan van wachtwoorden door KPN is me vandaag ook opgevallen. Ken jij of iemand anders een manier om die opgeslagen informatie te (laten) wissen en/of dit ONgevraagde opslaan tegen te gaan?

Het gaat tenslotte om de toegang van en tot het eigen netwerk van de ‘klant’. Ik heb nog geen informatie gevonden over veilige opslag of toestemming.

Ik zou @Kpn willen zeggen dat dat niet ok is. Je mag het best aanbieden maar geef dan een optie om het wel en vooral niet toe te staan!

mvg K

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi K, welkom hier. Het opslaan van die informatie zal denk ik altijd gebeuren. Dat het vast wordt opgeslagen in de tool is puur voor het gemak, wanneer klanten daarna een andere modem krijgen wordt die informatie overgenomen en hoeft een klant dit niet zelf aan te passen of alle apparaten opnieuw te configureren. Mocht je willen dat ik dit weer reset naar de fabrieksinstellingen (de gegevens op de Experiabox), dan kan ik dit zeker voor je doen.

Ik hoor graag van je.
Hoi @Alex_P dat dat voor het gemak dient is duidelijk. Toch vind ik het niet ok dat KPN ‘het klant thuisnetwerk’ uitleest en het wachtwoord daarvan opslaat. Op mij komt dat over als een mogelijke inbraak op onze privacy, digitale huisvredebreuk, want dat is precies wat je kan met dat wachtwoord.

het terugzetten naar fabrieksinstellingen of het veranderen van het wachtwoord is natuurlijk een wassen neus: jullie kunnen het elke keer opnieuw uitlezen. En volgens de lezing van @wjb gebeurd dat bij enkele modems zelfs standaard.

ik zou het netjes vinden als KPN wel de tips en trucks geven mbt het netwerk achter de modem maar je van de inhoud daarachter weghoud.

Je collega’s zijn welkom, maar dan wel aangekondigd, via de voordeur en met n bakkie koffie er bij.

Mvg Kurt