Vraag

Opleverdatum uitgesteld

  • 7 April 2021
  • 13 reacties
  • 147 keer bekeken

Ik heb in januari internet en televisie bij jullie besteld. Dit zou 22 maart geleverd worden. Er is op 16 maart een monteur geweest van KPN Netwerk. Hij heeft het aangesloten, ik heb hier bevestiging van ontvangen. 

Dan krijg ik ineens een e-mail dat de datum waarop jullie de bestelling gereed maken gewijzigd is naar 2 juli!!!!!

Ik heb via Facebook Messenger contact gehad met een collega van jullie die aangeeft dat dit bij een speciale afdeling ligt. Echter ben ik al 3 weken verder en er is niks gebeurd.

Nu heb ik weer contact gehad en er werd mij verteld dat het niet in orde is, dat ik moet bellen met KPN Netwerk.  Terwijl ik gewoon bewijs heb dat het geïnstalleerd is.

Dus ik weer met KPN Netwerk gebeld. Ze zeggen dat alles in orde is en dat ze het aan jullie hebben doorgegeven. Ze kunnen verder niets voor mij betekenen.

Dus ik wéér gebeld met een medewerker van KPN. Hij vertelde mij dat er een monteur nodig is en dat hij deze ging regelen. Vervolgens word ik een half uur in de wacht gezet en hangt hij na een half uur op. ON-GE-KEND. 

Jullie registreren de gesprekken niet, dus als ik een nieuwe collega aan het woord krijg, dan kan je iedere keer opnieuw hetzelfde verhaal vertellen.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl ik volgende week ga verhuizen en zonder internet zit...Net weer een medewerker gesproken en hij zegt dat het bij KPN ook een moeras is met onduidelijkheden en dat hij niet weet wie hier iets aan kan doen. Als ik de status van mijn bestelling bekijk, krijg ik altijd een foutmelding. Misschien dat er iets in het systeem verkeerd staat?

Ik ga volgende week verhuizen en heb het internet nodig voor mijn werk. Gaan jullie de vakantiedagen betalen die ik moet opnemen, voordat alles in aangesloten? Gaan jullie de tijd die ik kwijt ben geweest aan jullie kansloze klantenservice vergoeden? "Ja meneer, ik kan alleen maar zien dat het 2 juli geleverd wordt." "Ja meneer, wij begrijpen uw frustratie", Ja, meneer ik kan helaas niks voor u doen." *******


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is Ziggo beschikbaar? Bel hun dan maar ff met de vraag hoe snel ze leveren kunnen…

Lijkt me overigens dat je ook altijd nog naar kantoor kunt om te werken. Als (bijna) alle andere medewerkers wel thuis werken, kunt u daar vast wel corona proof werken.

@Nick83 Is een nieuwbouw wijk.

Er is nog geen Ziggo beschikbaar.

Kantoor is aan huis.

@Nick83 En het is trouwens wel heel makkelijk om mij door te verwijzen naar Ziggo. Ik heb al jaren een KPN telefoon abonnement en mijn vriendin ook. Hier ben ik altijd tevreden over geweest. In mijn vorige woning heb ik ook altijd KPN Televisie en Internet gehad, waar ik ook tevreden over was. Het gaat er gewoon om dat KPN in dit geval niet netjes handelt naar de klant toe. 

Maar je zit kennelijk op dezelfde lijn als de KPN Klantenservice. Jij draagt geen oplossingen aan. “Heb je internet nodig voor werk?” “Zoek dan een baan waar je geen internet voor nodig hebt.”

Nieuwbouwwijk zeg je, is de lijn dan wel opgeleverd als je er gaat wonen/werken.

Kan zomaar zijn dat de infrastructuur nog niet gereed is, het is iets meer als dat doosje met kabel in je huis, en dat is iets wat alleen KPN netwerk je kan vertellen, en nu is de vraag of zij je goed hebben geinformeerd, ergens is er iets nog niet gereed (gemeld).

@Doornekamp33 Alles is opgeleverd door KPN Netwerk. Dit is ook in orde. Zie bewijs hieronder:

 

Kijk dat is duidelijk, kom er maar in KPN moderator.

Heb je het forum profiel aangevuld met de relevante gegevens, dan kunnen ze er gelijk induiken, de mods hier kunnen meer dan aan de telefoon.

@Doornekamp33 Ik heb het zojuist aangevuld.

Reputatie 7
Badge +17

Jeetje, drie maanden extra wachten is wel erg veel. Heel goed dat je dit bij ons aankaart, @Daan1987! Ik heb gelijk gekeken wat ik voor je kan betekenen. Het lukt mij niet zelf om de leverdatum naar voren te halen. Ik heb daarom mijn collega's van de Back Office verzocht om hier naar te kijken en de plandatum naar voren te halen. Ik heb hierbij de e-mail die jij hebt ontvangen van KPN NetwerkNL, meegestuurd. Mijn collega's hebben het helaas erg druk, dus ik verwacht uiterlijk volgende week vrijdag een reactie van mijn collega's te hebben. Zodra ik reactie heb, kom ik bij je terug.

@Denise_ Ik snap dat ik even moet wachten, maar ik heb ook contact gehad met een andere collega van KPN. Hij gaf het volgende aan:

Wij hebben de melding op 22 maart voor je doorgezet en het is op 26 maart in behandeling genomen en doorgezet naar de oplospartij. De doorlooptijd is doorgaans 14 dagen en daar zitten we nu nog niet op, vandaar dat we verder nog niets kunnen doen. Het kan zijn dat collega's die je telefonisch spreekt hier niet vanaf weten, want bij webcare hebben we soms iets meer mogelijkheden dan de reguliere klantenservice. Ik kan je verzekeren dat de melding uit staat en ik heb goede hoop dat je voor maandag iets hoort. Mocht je de bestelling definitief willen annuleren, dan snap ik dat. Je kunt dit telefonisch doorgeven via 0800-0402, dan kan mijn collega van opzeggingen het in orde maken. Het spijt me dat het zo moeizaam verloopt Daan.

 

Zoals je ziet is de doorlooptijd van 2 weken alweer voorbij en ik krijg het volgende bericht:

Goedemorgen Daan, aan deze kant zie ik helaas nog geen vooruitgang. 😔 Ik heb een verzoek gedaan bij de afdeling die dit in behandeling heeft, om een update en meer informatie te geven. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

 

Ik ga deze week verhuizen en heb gewoon internet nodig voor mijn werk. Het vertrouwen dat jullie voor vrijdag bericht krijgen is inmiddels naar een 0-punt gezakt en ik ben radeloos. Hoe weet ik nou of het deze week wordt opgelost. Want kennelijk houden jullie je ook niet aan de maximale doorlooptijd...

 

Hallo? Ik heb internet en TV nodig morgen! Ik heb dit in januari al aangevraagd. Meerdere keren tevergeefs gewacht op reactie van jullie speciale afdelingen…

@Bart_ 

@Erik_ 

@Bart_Z 

@Shyrin_ 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je graag zo snel mogelijk internet wilt hebben, @Daan1987. Als ik het direct voor je had kunnen regelen, had ik dat gedaan. Deze optie heb ik alleen niet. Ik heb de nodige stappen uitgezet, net als mijn collega's van webcare, lees ik. Meer dan dat kan ik op dit moment niet doen. :neutral_face: 

Voor het overzicht wil ik je overigens wel vragen om het contact via één kanaal te laten verlopen. Dit voorkomt een hoop dubbel werk. Nu zijn we op webcare en het forum met hetzelfde bezig, terwijl dit ook door één van ons gedaan kan worden, zonde. Bovendien kunnen we elkaar hier ook nog eens mee in de weg zitten. Ik snap dat je het via meerdere wegen probeert omdat je graag een oplossing wilt, maar het kan voor extra verwarring zorgen. Vandaar mijn advies om het bij één kanaal te houden.

Reputatie 7
Badge +17

Goed nieuws, @Daan1987! De leverdatum is verschoven naar 19 april. Op die dag kan je jouw apparatuur aansluiten en gebruik maken van jouw diensten.

@Denise_ Bedankt super blij mee!