Oplossing voor wegvallend bekabeld internet Experiabox V10 icm Sonos

  • 22 July 2021
  • 1 reactie
  • 33 keer bekeken

Geacht Forum,

In afgelopen weken viel mijn vaste internet spontaan en op willekeurige momenten uit, waarbij de oorzaak niet duidelijk was. Zeer irritant, wanneer je door Corona fulltime thuiswerkt. KPN monteur kon ook oorzaak niet achterhalen. Zo bleek kwam er wel voldoende signaal binnen. Vanuit mijn Experiabox V10  gaan 3 aansluitingen bedraad naar woonkamer en 2 slaap/werkkamers en 1 naar een Netgear switch GS108T (aangeraden door KPN). Vanuit de switch bedrade aansluitingen naar  Hue-bridge, Zonnepanelen-Inverter, Alarm-installatie. In woonkamer had ik het signaal verder verdeeld via een Netgear GS105Ev2 -switch met bedrade aansluiting naar KPN-TV ontvanger, Smart-TV en Sonos Port (enige bedraad aangesloten Sonos-apparaat). Wat uiteindelijk bij mij heeft gewerkt is Sonos volledig draadloos aansluiten. Ook heb ik behalve in de meterkast verder geen switch meer aangesloten. Smart-TV kan ook prima draadloos! Less is more. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Jan-Otto, welkom! Leuk dat je de tijd neemt om dit te delen. Niet alleen wij hebben hier iets aan, maar andere klanten die tegen ditzelfde probleem aanlopen ook. Goed om te lezen dat het bij jou nu allemaal goed werkt!