Beantwoord

Opnieuw opstartende modem

  • 16 June 2021
  • 11 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik heb sinds 3/4 weken last van een wegvallende modem. Spontane herstart. Isra is vervangen, modem box 12 omgeruild voor V10. Echter vanavond weer een herstart van de modem ervaren. Wat zou het nog kunnen zijn?

 

icon

Beste antwoord door NHendriks 18 June 2021, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom terug op ons forum, @Rluijken! Wat een raar probleem dat jouw Experia Box regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart. Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd: het modem is vervangen en zelfs het ISRA is vervangen. Toch ervaar je nog steeds problemen. Ik denk graag met je mee. Kan je mij vertellen welke apparaten je in jouw netwerk aangesloten hebt? En zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Ik wacht je reactie af.

Welkom terug op ons forum, @Rluijken! Wat een raar probleem dat jouw Experia Box regelmatig uit zichzelf opnieuw opstart. Ik lees dat je al een en ander hebt geprobeerd: het modem is vervangen en zelfs het ISRA is vervangen. Toch ervaar je nog steeds problemen. Ik denk graag met je mee. Kan je mij vertellen welke apparaten je in jouw netwerk aangesloten hebt? En zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Ik wacht je reactie af.

Hoi Denise,

 

Inmiddels aangesloten op een andere koperlijn. Blijkbaar was de andere koperlijn al helemaal gaar.

 

Even afwachten, maar hopelijk is het nu verleden tijd.

CRC errors nog nul. Fec errors overigens nog wel hoog. We gaan het zien.

 

Reputatie 7
Badge +11

Is het echt dat het modem volledig uitvalt of verliest ie enkel de verbinding? Dat is namelijk al wel een flink verschil. Als het modem zelf echt uitvalt dan had het vervangen dit al moeten verhelpen, als het dan nog steeds niet is verholpen dan zou dat in de elektra in huis moeten liggen.

 

Als het modem de verbinding verliest dan is het een ander verhaal en dan kan het zijn dat er bijvoorbeeld ruis is op de lijn waardoor deze zijn verbinding verliest. De FEC's zijn inderdaad hoog maar nog wel acceptabel. FEC's zijn namelijk gecorrigeerde fouten. CRC's wil je niet hebben, dat zijn namelijk fouten die niet hersteld konden worden.

 

Je gaf aan dat het ISRA vervangen is. Is dit door een monteur van KPN gedaan en heeft deze toen ook de verbinding doorgemeten?

Is het echt dat het modem volledig uitvalt of verliest ie enkel de verbinding? Dat is namelijk al wel een flink verschil. Als het modem zelf echt uitvalt dan had het vervangen dit al moeten verhelpen, als het dan nog steeds niet is verholpen dan zou dat in de elektra in huis moeten liggen.

 

Als het modem de verbinding verliest dan is het een ander verhaal en dan kan het zijn dat er bijvoorbeeld ruis is op de lijn waardoor deze zijn verbinding verliest. De FEC's zijn inderdaad hoog maar nog wel acceptabel. FEC's zijn namelijk gecorrigeerde fouten. CRC's wil je niet hebben, dat zijn namelijk fouten die niet hersteld konden worden.

 

Je gaf aan dat het ISRA vervangen is. Is dit door een monteur van KPN gedaan en heeft deze toen ook de verbinding doorgemeten?

Modem start compleet opnieuw op. Helaas lag de modem er net weer uit. Isra is door kpn monteur vervangen. Deze avond de koper lijn aangepast, maar modem herstart weer zie onder

 

 

En dit is dus na 6 minuten. Na het opstarten!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Rluijken Jammer dat ook het aansluiten op een andere koperverbinding geen verbetering oplevert. Heb je misschien de mogelijkheid om een ander stopcontact te proberen?

@Rluijken Jammer dat ook het aansluiten op een andere koperverbinding geen verbetering oplevert. Heb je misschien de mogelijkheid om een ander stopcontact te proberen?

Het lijkt erop dat het nu stabiel is. Geen verdere aanpassingen meer aan de setup gedaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is in ieder geval positief. Hopelijk blijft het zo. Mocht je in de toekomst toch weer tegen problemen aanlopen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen, @Rluijken:slight_smile: