Beantwoord

Opzeggen abonnement vanwege een verhuizing

  • 8 April 2024
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen ivm verhuizing? Heb tijdelijk geen woning (week), maar opzeggen krijg ik niet voor elkaar. Heb geen zin om het weer (al meerdere keren iemand gesproken) uit te moeten leggen. Blijkbaar doe ik iets wat nooit voorkomt, opzeggen, en een week later een nieuw abonnement afsluiten. Help!

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 10 April 2024, 09:16

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Karel KPN 

 

Indien je contract periode al voorbij is en je met 1 maand opzegtermijn op kan zeggen dan alleen bellen om op te zeggen en verder niets uitleggen over een verhuizing.

Daarna online of telefonisch gewoon een nieuw abonnement afsluiten voor je nieuwe adres.

Mijn contractperiode is al 10 jaar voorbij.. Dus dat is het probleem niet. Paar keer vandaag iemand na lang wachten aan de lijn gehad met vragen hoe en wat, maar ze hebben niet gezegd dat opzeggen alleen telefonisch kan. De chatbot kan ook niets en de wachttijd is nu 20 minuten. 

 

Reputatie 7
Badge +18

Het kan ook online, die optie is lastig te vinden maar staat wel op deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Ze gaan dan jou proberen te bellen om het te bevestigen, ook daar geldt dat je dan gewoon opzegt en niets uitleggen over die verhuizing, dat lijkt mij dan de beste methode.

 

Kan ik online of per brief opzeggen?

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal 4 weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulier in. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.

Per brief: Stuur een brief naar het onderstaande adres. We adviseren je de brief aangetekend te versturen. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

Heb ze nu toch aan de lijn gehad. Nu blijkt dat er een opzegtermijn is. Dan heb ik straks even twee abonnementen van KPN tegelijk. Dus ik ben klant, blijf klant, maar moet we extra betalen. Los hiervan bij wijziging van contracthouder (van mijn vrouw naar mij) ook al extra kosten gemaakt. Omdat mobiel en internet/tv niet gelijk verhuisd kan worden hebben we een tijd niet de kortingen die hierbij gelden gehad. Los van het geld is het gewoon veel gedoe. Niet makkelijk.

Reputatie 7
Badge +10

@Karel KPN

Kun je niet dat abonnement laten overzetten (i.p.v. opzeggen en opnieuw abonneren) naar dat nieuwe adres als je verhuisd bent ?

Reputatie 7
Badge +18

@Karel KPN Ik schreef toch al dat je een maand opzegtermijn hebt.

Als je dat al niet eens meer red ben je redelijk laat met het regelen van je internet abonnement, een verhuizing moet je ook op tijd doorgeven anders heb je kans dat je niet op tijd een werkende verbinding op je nieuwe adres hebt.

 

Voor de mobiele abonnementen kan je als verhuisdatum de datum van het betrekken van je nieuwe woning doorgeven, de korting zou dan gewoon door moeten lopen.

Reputatie 7
Badge +11

Je had gewoon een verhuizing per datum X kunnen doorgeven @Karel KPN , hoe simpel kan het zijn. Je hebt het voor jezelf alleen maar onnodig moeilijk gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +10

Je had gewoon een verhuizing per datum X kunnen doorgeven @Karel KPN , hoe simpel kan het zijn. Je hebt het voor jezelf alleen maar onnodig moeilijk gemaakt.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Reputatie 7
Badge +21

 

Reden van opzegging willen ze (begrijpelijk) graag weten maar dat is niet verplicht.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Karel KPN, ik begrijp dat er een week tussen de opzegging en ingangsdatum nieuwe adres zit? Dan is er gewoon de mogelijkheid om het abonnement te verhuizen. Er geldt nu eenmaal een opzegtermijn van een maand, waardoor je in de constructie die je zelf bedacht hebt overlap van 2 abonnementen hebt. 

Mijn advies is dan ook om een verhuizing alsnog door te geven via de klantenservice. 

Reageer