Beantwoord

Opzegging niet verwerkt

  • 19 April 2022
  • 7 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik heb 15 Februari 2022 contact gehad met een medewerker van kpn voor het opzeggen van mijn abonnement helaas heeft de medewerker dit niet in werking gebracht, hier kom ik dus later achter omdat ik facturen heb ontvangen na mijn laatste dag van het contract, mijn contract zou op 1 maart 2022 afgelopen moeten zijn. 
 

Ik wil dat kpn met een oplossing komt omdat ik duidelijk bewijs heb in jullie systeem dat ik 15 Februari contact heb gehad met kpn over het beëindigen van mijn contract. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 April 2022, 14:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @Klacht KPN- , welkom op het forum. Vervelend dat de opzegging niet goed verwerkt lijkt te zijn. Heb je, na het contact van 15 februari ook een bevestiging gekregen van de aanstaande opzegging? Gaat het trouwens om de opzegging van je vaste abonnement of een mobiel abonnement? Als je verder je forumprofiel zou willen invullen, dan kijk ik even mee. 

Inmiddels heb ik wel een bevestiging gekregen dat mijn contract is opgezegd. Het gaat om een kleinzakelijk thuis internet abonnement. Maar ik wil dat dit probleem wordt opgelost, ik heb 2 maanden voor niks door betaald omdat er een fout werd gemaakt vanuit KPN, dit wil ik gecompenseerd hebben. 

Reputatie 7

Dank voor het invullen van je gegevens, @Klacht KPN-. Daarmee heb ik kunnen kijken. En ik zie geen contact met ons in februari. Het eerste, en enige, wat ik zie omtrent opzegging is de bevestiging hiervan op 7 april. Op dat moment is het bij ons in het systeem gezet en ook de bevestiging verstuurd. Het abonnement stopt da, na de gebruikelijke maand opzegtermijn, op 7 mei 2022.

Omdat ik hier geen eerder contact/opzegging zie kan ik aan deze opzegdatum van 7 mei dan ook niets veranderen.

Als je dit verder wilt aankaarten raad ik je aan om dit contactformulier te gebruiken. Ik kan ook een klacht voor je indienen. Maar het formulier heeft het voordeel dat je bijlagen kunt toevoegen. Je kunt op die manier  gelijk bewijs meesturen van je eerdere contact/opzegging als je dat hebt. Na het versturen van het formulier wordt er binnen 10 werkdagen contact opgenomen voor afhandeling.

Oh dus het is mijn schuld dat een medewerker van KPN mijn opzegging niet doorvoert? Ik ben ook wel op de hoogte wanneer een abonnement afloopt, dit zijn gewoon de streken van kpn wat ik niet accepteer. Ik heb nog 2 weken terug een kpn medewerker aan de telefoon gehad en die kon gewoon in het systeem terug zien dat ik in februari contact heb gehad met KPN, ik word gewoon telkens met een omweg overal naartoe doorgestuurd om het moeilijker te maken. Dus met andere woorden zegt u ook, je moet het accepteren dat je bent opgelicht. Nou bedankt, nooit meer kpn !

Reputatie 7
Badge +30

Mijn collega zegt zeker niet dat het jouw schuld is, @Klacht KPN-. Hij zegt alleen dat wij geen contact zien. Vandaar het advies om het contactformulier in te vullen. Mijn collega's nemen dan contact met je op om dit verder te bespreken. 

Ik heb een aantal keren contact gehad met verschillende medewerkers van kpn, maar ik heb het gevoel dat mijn klacht niet serieus wordt genomen, momenteel wordt ik nog steeds achtervolgd voor facturen waarvoor ik niet hoef te betalen en buiten mijn contract vallen. Het probleem zou opgelost moeten zijn maar dat is nog steeds niet het geval. Deze situatie heeft mij veel stress opgeleverd en een deel van mijn tijd afgenomen, ik wil hiervoor een compensatie ontvangen of anders zal ik een aangifte doen tegen kpn, want ik wordt overduidelijk opgelicht. Ik verzoek kpn telefonisch contact op te nemen met mij.

Reputatie 7

Jammer je terug te zien hier, @Klacht KPN-, want dat impliceert dat het nog niet opgelost is. En dat schrijf je ook. Ik heb daarom een kijkje genomen en ik zie dat het volgende gebeurd is:

  • de facturen van maart en april zijn niet betaald of gestorneerd.
  • op 4 mei heb je een reguliere factuur gekregen.
  • op 9 mei is de opzegging verwerkt én heb je contact gehad met een collega van de klachtafdeling. Deze heeft een creditering van €100 toegekend én ingevoerd.
  • op 10 mei is een tussentijdse factuur aangemaakt met die creditering, dit bedrag is weggestreept tegen wat er nog openstond van de facturen van maart en april.
  • op 4 juni is een slotfactuur aangemaakt met de automatische creditering voor de abonnementskosten van 4 juni terug naar 9 mei. Dit bedrag is deels weggestreept tegen het restantje van april dat nog openstond. Het restbedrag is aan jou uitbetaald.
  • op 10 juli is er nog een laatste factuur aangemaakt met herinneringskosten naar aanleiding van een van de eerdere niet betaalde/gestorneerde facturen. Dit bedrag is ook betaald.

Dit betekent dat er nu niets meer openstaat, en alles afgehandeld is. Je geeft aan graag gebeld te willen worden. Dat is niet iets dat via het forum geregeld kan worden. Telefonisch contact kan door te bellen naar 0800-0402 (gratis). Als je nog wel verdere vragen hebt, of er zijn dingen die je wilt aankaarten reageer hier dan gerust. Of bel als je toch liever iemand wilt spreken.