Beantwoord

Opzegging niet verwerkt door KPN

  • 19 April 2021
  • 13 reacties
  • 122 keer bekeken

In november 2016 heb ik mijn abonnement op KPN Internet Thuis opgezegd. Ik heb daar keurig een bevestiging van gekregen dat ik mijn opzegging is aangekomen. Enkele weken geleden was ik in de gelegenheid om enkele van mijn lopende Mobile contracten van KPN te verlengen. Daar stuitte ik op een abonnement dat niets te maken had met mobiele telefonie. Het bleek het abonnement te zijn van Internet Thuis (dat ik dus in 2016 al had opgezegd!!). Elke maand is er tot op hedenca 40 euro van rekening afgeschreven. Na een hele serie telefonisch contact is er een klacht aangemaakt en is er mij gevraagd om bewijs te leveren van de bevestiging van de opzegging. Laat ik dat nou net nog hebben. Dat gaat goedkomen denk je dan.

Vanmorgen ben ik gebeld dat KPN de helft van het bedrag (ruim 1900,-- euro) wil crediteren om de reden dat ik zelf ook in de gaten had moeten houden dat KPN haar werk doet!? Wat een onzin. Ik ben al jaren abonnee en het grote KPN doet nu zo moeilijk? Geef gewoon terug wat je onterecht hebt afgeschreven!

 

Casper

icon

Beste antwoord door Bart_ 20 April 2021, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

In november 2016 heb ik mijn abonnement op KPN Internet Thuis opgezegd. Ik heb daar keurig een bevestiging van gekregen dat ik mijn opzegging is aangekomen. Enkele weken geleden was ik in de gelegenheid om enkele van mijn lopende Mobile contracten van KPN te verlengen. Daar stuitte ik op een abonnement dat niets te maken had met mobiele telefonie. Het bleek het abonnement te zijn van Internet Thuis (dat ik dus in 2016 al had opgezegd!!). Elke maand is er tot op hedenca 40 euro van rekening afgeschreven. Na een hele serie telefonisch contact is er een klacht aangemaakt en is er mij gevraagd om bewijs te leveren van de bevestiging van de opzegging. Laat ik dat nou net nog hebben. Dat gaat goedkomen denk je dan.

Vanmorgen ben ik gebeld dat KPN de helft van het bedrag (ruim 1900,-- euro) wil crediteren om de reden dat ik zelf ook in de gaten had moeten houden dat KPN haar werk doet!? Wat een onzin. Ik ben al jaren abonnee en het grote KPN doet nu zo moeilijk? Geef gewoon terug wat je onterecht hebt afgeschreven!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge +19

De stelling dat u in de gaten moet houden of kpn het werk goed doet gaat natuurlijk niet op. U bent zelf verantwoordelijk voor wat er van uw rekening wordt afgeschreven.  Dat u bijna vijf jaar niet in de gaten heeft dat er geld van uw rekening wordt afgeschreven is toch wel merkwaardig.

 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Men zou juridisch advies kunnen inwinnen bij een rechtswinkel wat de verjaringstermijn is van het terugeisen van onterecht geïncasseerde bedragen. Mogelijk kun je ook gewoon bij een bank advies inwinnen.

Het mandaat van automatische incasso is namelijk verlopen bij beëindigen van een overeenkomst.
Ik vermoed dat onterechte incasso's waar geen rechtsgrond voor is om die te incasseren, daar langere verjaartermijnen voor gelden dan bijv. “een niet betaalde rekening” voor een dienst.

https://financieel.infonu.nl/geld/18416-de-verjaringstermijnen-voor-uw-vorderingen-en-schulden.html

 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Je checkt toch wekelijks je bankafschrijving via je bank-app of website? Er is natúúrlijk dus ook een eigen verantwoordelijkheid! Dan had je al veel eerder, na 3 of 4 maanden of nog eerder, gewoon aan de bel getrokken of kunnen trekken. Als je je bank (afschrijvingen) niet checkt, tja….

Maar na ruim jaar….

Ach Peter, zalig zijn de simpelen van geest. Waarom denk je dat er zoiets is als een verjaringstermijn? In dit geval dus vijf jaar. Het kan dus gebeuren dat je er pas vier jaar achterkomt dat KPN onterecht iets van mijn rekening incasseert. Dit omdat ik een trouwe klant ben van KPN en dus meerdere abonnementen heb van KPN en het mij dus niet eerder is opgevallen. Nog meer zinvolle aanvullingen als KPN medewerker? 
 

 

PeterG is geen medewerker van KPN, maar net als ik een medeklant.

Maar ik verbaas me er wel over, 4.5 jaar en niet opgevallen dat het gebeurd, ik weet elke afschrijving uit mijn hoofd inclusief het bedrag wat er bij hoort, elke afschrijving weer, of ik nu pin of de incasso’s, en dat zijn er nogal wat, zo weet ik ook dat aankomende factuur van KPN een hogere word, nu niet precies hoeveel omdat het een gebroken maand word met minder korting.

 

Het kan dus gebeuren dat je er pas vier jaar achterkomt dat KPN onterecht iets van mijn rekening incasseert

Dat lijkt me echt onmogelijk, tenzij je zelden je bankrekening checkt.

Maar goed, ik wens jouw ook zaligheid toe. En onwetendheid. Heerlijk!

 

Nog meer zinvolle aanvullingen als KPN medewerker? 

Waar staat dat ik dat ben? :rolling_eyes:

Beste Doornekamp33,

 

Kennelijk bent u goed op de hoogte van de positie en het werkverleden van “‘peterG” en u weet dan ook dat hij niet in dienst is van KPN? Vreemd toch? U bent beiden in dienst van KPN en u beïnvloed deze fora. Ik zal mijn gelijk krijgen, al duurt het heel lang. 

Via LinkedIn heb ik al melding gemaakt van deze schande. Ik zal gezien het principe en het bedrag alle middelen en media inzetten om mijn gelijk te krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @CasperversusKPN Als eerste is het natuurlijk enorm naar om te ontdekken dat je al zo'n lange tijd betaald voor iets dat je niet afneemt. Ik kan niet beoordelen waar dat is misgegaan, laat staan dat ik zonder alle informatie gezien te hebben iets kan zeggen over waar de verantwoordelijkheid ligt. Maar als ik het zo lees ben je dus in gesprek met onze klachtenafdeling? Dat is de juiste plek om dit soort zaken aan te kaarten: op basis van je klacht en dossier ga je in gesprek met een klachtafhandelaar, die een oplossing voorstelt. In veruit de meeste gevallen wordt een klacht op zo'n manier opgelost. In sommige gevallen lukt dat niet: dan staat het je als klant uiteraard vrij om via een andere weg een oplossing te zoeken. De geschillencommissie is zo'n geval de beste plek om je verhaal neer te leggen: op basis van je klacht volgt er een onderzoek en komt er een uitspraak. 

Verder: het kpn forum is een plek waar onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies over onze producten. PeterG en Doornekamp zijn allebei klanten van kpn, net zoals jij, die het leuk vinden om hier actief te zijn en met mensen mee te denken. Deze gesprekken tussen onze klanten worden begeleid door moderators, zoals ik: medewerkers van kpn die er voor zorgen dat alle informatie goed vindbaar is. Als je er samen niet uitkomt, kunnen we ook inhoudelijk meedenken en zorgen dat een verhaal op de juiste plek terechtkomt. 

 

Beste @Bart_ 

Ik was dus in gesprek met de afdeling Klachtenafhandeling. Deze afdeling kwam met het onzalige voorstel om mijn tegoed te halveren. Ik heb overigens verder niets meer mogen vernemen na dit voorstel; geen bericht via e-mail en geen storting. Vrees dat de enige weg is verder Social Media activeren en wellicht de landelijke pers te zoeken.

 

Met betrekking tot wellicht goedbedoelde meningen van medeklanten; natuurlijk weet ik dat ik mijn incasso's in de gaten moet houden. Ik heb meerdere incasso's lopen ten gunste van KPN en ik heb het gewoon niet gezien. Daarom is ook de periode van verjaring vijf jaar. Voor mensen zoals ik, die er erg laat achter komen dat ze iets onterecht hebben betaald. Dat ontslaat KPN niet van de verplichting om gewoon het volledige onterecht geincasseerde bedrag te storneren. 

Dus @Bart_ wat kun jij doen om dit in goede banen te leiden?

 

Reputatie 7
Badge +20

@CasperversusKPN Het staat je uiteraard geheel vrij om je verhaal op welk platform dan ook te doen, maar als je ons benadert via onze social media-kanalen of dit forum komt je verhaal uiteindelijk weer bij de klachtenafdeling terecht: zij behandelen dit soort kwesties. Natuurlijk snap ik je behoefte om de zaak via meerdere kanalen aanhangig te maken, maar ik kan niet iets anders doen dan dat al gedaan is. Uiteindelijk leiden alle kanalen voor dit soort klachten naar een klachtbehandelaar die met een voorstel komt. Daar ben je al mee in gesprek, maar je bent niet akkoord met de voorgestelde oplossing. 

Het beste wat je kunt is toch in contact blijven met de klachtenafdeling, om naar een oplossing te zoeken. Ik vermoed dat je ook beschikt over de contactgegevens van de collega die jouw klacht behandelt? Als jullie er echt niet uitkomen, dan raad ik je aan de zaak bij de Geschillencommissie neer te leggen. Dan volgt er een bindende uitspraak. 

  

https://www.degeschillencommissie.nl/

Dan zul je daar moeten zijn, alle andere kanalen lossen weinig op.