Beantwoord

oranje statuslampje op Experia V10 modem

  • 16 July 2020
  • 13 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Begin Maart heb ik hetzelfde probleem gehad.
normaal is de verbinding tussen de 160 en 180 Mb.

maximale verbinding met oranje lampje is 80 Mb

monteur heeft toen in de centrale een kabeltje vervangen.

Probleem begint nu weer opnieuw.

vanmiddag KPN gebeld en telefonist zegt geen verbinding te krijgen met mijn modem.

Moest maar even met een paperclip het modem resetten.

Ook dit geen resultaat.

Hulp gewenst.

Gr Peter.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 July 2020, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Hoi Peter, welkom op het forum! Dit klinkt inderdaad niet helemaal ok. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier als je dit gedaan hebt. Dan kan ik de boel nakijken en gaan we samen op zoek naar een oplossing.

Reputatie 1
Badge

Beste Erik.

Bedankt voor je reactie.

ik heb het profiel ingevuld.

gr Peter Hus.

Reputatie 7

Dank je, @Peter Hus. Het is wat ik al dacht. Je hebt pairbonding, wat betekent dat jouw signaal over twee aderparen op je Experia Box binnenkomt. Een van die aderparen doet het niet. Dit zorgt voor die halvering in snelheid die je ervaart, en het oranje lampje. Hiervoor wil ik graag een monteur laten komen. Kun je een aantal momenten aangeven wanneer dit zou uitkomen? Met een beetje geluk kan het misschien vandaag nog, dus als je daar ruimte voor hebt, geeft dat vooral aan.

Reputatie 1
Badge

Vandaag kan Erik.

ik ben in de buurt van huis.

Als de monteur mij even van te voren belt *** dan ben ik er binnen 5 minuten.

gr Peter.

 

Admin: telefoonnummer verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 7

Dank je, Peter. Vandaag bleek uiteindelijk toch geen ruimte meer te zijn. Ik heb hem dan ook ingepland op het eerst mogelijke andere moment. Dat is geworden morgen, 18 juli, tussen 8:00 en 10:00. Dat betekent dat de monteur komt in dat blok. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per email en sms. Mocht het moment nou niet uitkomen staat daarin ook hoe je de afspraak kunt herplannen.

Reputatie 1
Badge

Bevestiging gehad.

super bedankt.

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen Erik.

monteur is geweest.

Hij heeft een printplaatje met aansluitingen vervangen en bewezen dat het werkt.

nog geen 10 minuten dat hij de deur uit was springt het statuslampje weer op oranje.

weer de helft van de snelheid.

gr Peter.

Reputatie 7

Nee, wat stom! Is de snelheid nu ook weer de helft van wat het eigenlijk moet zijn?

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag Erik.

Na de laatste reset gisteren blijft het goed.

Zou je een nieuw Y kabeltje kunnen opsturen?

Dus van die 2 aansluitingen naar het modem.

Ik wilde het kabeltje netjes hangen en achteraf door het minimale bewegen  ging het lampje op oranje en dus halvering van de snelheid.

Gr Peter.

Reputatie 7

Dan lijkt het inderdaad daaraan te liggen. Ik weet niet zeker of we die los kunnen opsturen. Ik heb een verzoek gedaan bij de logistieke afdeling. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.

Reputatie 1
Badge

O.K ik hoor het wel.

voorlopig werkt het.

gr Peter.

Reputatie 7

Goedemiddag Erik.

Na de laatste reset gisteren blijft het goed.

Zou je een nieuw Y kabeltje kunnen opsturen?

Dus van die 2 aansluitingen naar het modem.

Ik wilde het kabeltje netjes hangen en achteraf door het minimale bewegen  ging het lampje op oranje en dus halvering van de snelheid.

Gr Peter.

 

Ik heb net bericht van de logistieke afdeling dat ze een los kabeltje voor je hebben opgestuurd, @Peter Hus. Het is een postlevering dus dit krijg je gewoon in de brievenbus.

Reputatie 1
Badge

Geweldig Erik.

bedankt.