Beantwoord

Oud en beschadigde ISRA-kabel repareren/laten vervangen

  • 18 January 2021
  • 8 reacties
  • 425 keer bekeken

Dag KPN,

Wij zijn bezig met het verbouwen van een jaren 30 woning, Bij het open breken van de vloer en uitvlakken van de grond bij de voordeur zijn we de nog oude ISRA kabel tegengekomen. Een metalen spiraal waarin een lood kabel zit met daarin weer plakkerig papier waar 4 draden in zitten verpakt. Deze kabel komt uit de grond bij de meterkast en is beschadigd een het uiteinde en begint verder in de grond ook al aardig weg te rotten (in ieder geval zichtbaar de metalen spiraal die om de kabel zit).  Die 4 draden die uit de kabel steken zijn wat provisorisch aan elkaar getaped en zorgen er nu voor dat het internet en de TV vaak wegvallen, een zeer slechte verbinding dus. Nu is het zo dat ze maandag 25 febr. beton komen storten, het zou dus mooi zijn dat alvorens de kabel gerepareerd of vernieuwd zou kunnen zijn. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank en ik hoor graag snel van jullie!

Met vriendelijke groet,

Nico  

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 January 2021, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Daarvoor moet je niet bij de provider KPN zijn maar het netwerkbedrijf:

https://www.kpnnetwerk.nl
 

Succes.

Reputatie 7

Ho @Niccco, welkom! Waar je moet zijn hangt even af van of je een abonnement bij ons hebt.

Zo ja, dan kunnen we hiervoor een monteur laten komen. Wil je dit zo snel mogelijk geregeld hebben, neem dan contact op via 0800-0402, of start een chat via de servicepagina. Wil je het liever via het forum doen, vul dan je forumprofiel in en reageer hier als je dat gedaan hebt.

Zo niet, dan zul je inderdaad, zoals Ernst-Jan aangeeft, bij de netwerkbeheerder KPN Netwerk NL, moeten zijn. 

Nu is het zo dat ze maandag 25 febr. beton komen storten, het zou dus mooi zijn dat alvorens de kabel gerepareerd of vernieuwd zou kunnen zijn.

Mantelbuizen er onder (in) leggen zodat de kabels en lassen altijd bereikbaar zijn.

 

 

Hoi @Erik_ ik heb inderdaad een abonnement bij jullie en heb mijn profiel voor je ingevuld.

Vraag: Kun je op voorhand al weten of er eventuele bijkomende kosten aan een bezoek van een monteur zit? 

Nu is het zo dat ze maandag 25 febr. beton komen storten, het zou dus mooi zijn dat alvorens de kabel gerepareerd of vernieuwd zou kunnen zijn.

Mantelbuizen er onder (in) leggen zodat de kabels en lassen altijd bereikbaar zijn.

 

Hallo @Niccco , je bedoelt waarschijnlijk maandag 25 januari a.s.

 

@JanD Scherp! Dat klopt inderdaad, over een weekje dus al!

Heb inmiddels telefonisch contact gehad met jullie helpdesk en een afspraak met een monteur gepland voor vanmiddag. Hopelijk is daarmee het probleem verholpen!

Reputatie 7

Oh, dan heeft het inderdaad wat meer haast. Dan is het goed dat je gelijk even gebeld hebt, Nico. In de basis is herstel van het IS/RA punt gratis als dit niet door jezelf veroorzaakt is. Heeft de monteur de boel weer in orde kunnen maken?