Beantwoord

oude netwerk blijft bestaan

  • 25 October 2020
  • 3 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb nieuwe modem ontvangen (KPN box 12) maar ik krijg de 3 zwarte wifo versterkers niet geïnstalleerd omdat de KPN thuis app mijn oude netwerk detecteert ipv de nieuwe en dus kan ik niets instellen. Ik heb de oude verwijderd maar blijft terugkomen. Ik heb alles meerdere malen gereset. Ik weet niet hoe nu verder. Alles is ook al meerdere minuten van de stroom geweest. Ik heb v10a weg en toch kunnen we verbinding maken met oude netwerk ondanks dat modem niet meer in huis is.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 November 2020, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @R. Roozeboom! Dit is ook de bedoeling. We slaan de wifigegevens op in ons beheersysteem. De nieuwe Box neemt dan daaruit je oude wifi gegevens over juist zodat je niet alles overnieuw hoeft in te stellen.

 

Als je dit wel wilt doen:

  • ontkoppel de Experia Wifi's
  • reset de Box 12 via de interface (login via 192.168.2.254 en dan My Sagemcom > Maintenance > Factory Settings)
  • na de reset laat de Box 12 een uurtje alleen aangesloten zodat je zeker bent dat de standaardgegevens van de Box 12 in ons beheersysteem zijn opgenomen
  • reset de Experia Wifi's
  • herinstalleer de Experia Wifi's volgens de handleiding, of met behulp van de KPN Thuis App
Reputatie 2

Bedankt voor de reactie. Inmiddels is me allemaal gelukt en heb ik een thuisnetwerk met 1 ip adres. Servicemonteurafspraak wel door laten gaan en die heeft alle gecontroleerd en alles werkt nu al 4 dagen zonder problemen. Eindelijk na 4 maanden goed werkend internet en wifi en tv. Blije klant. Laat het zo blijven svp

Reputatie 7

Goed om te horen dat het allemaal toch gelukt is :)