Beantwoord

Oude planet website krijg ik niet verwijderd

  • 24 March 2020
  • 15 reacties
  • 380 keer bekeken

Goedendag, Uit de tijd dat KPN en Planet samen gingen hadden wij nog een oude website van de nagelstudio van mijn vrouw. Al jaren hebben wij een separate provider voor onze website hosting. Echter de oude niet goede website van Planet krijg ik niet verwijderd. Daardoor krijgen mensen de verkeerde informatie. Nu met de sluiting van de nagelstudio's ivm het Corona virus is het van belang dat de gegevens helemaal juist zijn. Het adres van onze Planet wegsite betreft: 

*************************

Graag hulp zodat ik die kan verwijderen.

Vast bedankt en graag een reply.

Met vr gr

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 March 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U weet het wachtwoord niet meer wat bij **** hoort?

Anders inloggen met fillezilla op home.planet.nl als volgt:

En dan kunt u zelf alles handmatig verwijderen.

Hoi Nick ik weet idd het password niet meer. Ik zal KPN moeten benaderen denk ik?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi J.Gi, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je de site weg wilt hebben. Je bent daarvoor ook bij het goede adres aangekomen, ik ga je helpen. Vul daarvoor alsjeblieft je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.

Reputatie 7
Badge +24

Dat wachtwoord is gewoon hetzelfde wachtwoord als voor het emailadres. U haalt de mail nooit op van dat email account?

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, @J.Gi Is het met de tip van Nick gelukt om het wachtwoord te vinden? Je kunt daarmee dan inloggen op je FTP programma en zelf de websitebestanden verwijderen. Gebruik daarvoor de volgende gegevens:

Server: home.kpn.nl

Poort: 21

Gebruikersnaam: volledige e-mailadres

Wachtwoord: die van het mailadres

 

Mocht het niet lukken om zo de site zelf te verwijderen, vul dan alsnog je forumprofiel in en laat dat hier weten. Dan kan ik hem hier in z'n geheel voor je verwijderen.

zit hier met hetzelfde probleem.

al jaren gestopt met fokken en wordt nog steeds gebeld door mensen die via mijn oude website contact op nemen voor kittens.

zou idd ook graag weten hoe de website uit de lucht te krijgen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Stefren, welkom! Je kunt, zoals in het gemarkeerde antwoord aangegeven, met een FTP programma inloggen op je homepageruimte. Vervolgens kun je daar de websitebestanden weghalen. De site zal daarna niet langer zichtbaar zijn. 

Mocht dit niet lukken, laat dan even weten waar het op misloopt. En vul in dat geval ook je forumprofiel in met de gegevens van het abonnement waar je de homepage bij hebt. 

Beste mensen, 

 

Helaas kan ik ondanks jullie adviezen mijn home.planet pagina niet verwijderen. Het lukt me niet om contact met die pagina te krijgen via een ftp programma. Is het mogelijk dat jullie me helpen de home planet pagina te verwijderen?

 

Vriendelijke groet 

Reputatie 7
Badge +24

Beste mensen, 

 

Helaas kan ik ondanks jullie adviezen mijn home.planet pagina niet verwijderen. Het lukt me niet om contact met die pagina te krijgen via een ftp programma. Is het mogelijk dat jullie me helpen de home planet pagina te verwijderen?

 

Vriendelijke groet 

U gebruikt een gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord om in te loggen. Kunt u hiermee wel inloggen op de webmail?

Beste mensen, 

 

Helaas kan ik ondanks jullie adviezen mijn home.planet pagina niet verwijderen. Het lukt me niet om contact met die pagina te krijgen via een ftp programma. Is het mogelijk dat jullie me helpen de home planet pagina te verwijderen?

 

Vriendelijke groet 

Als je windows 10 hebt kun je gewoon File Explorer gebruiken.

Type in de adresbalk in Ftp:\\home.kpn.nl 

Er verschijnt deze pagina. 

Nu wordt het even moeilijk want nu krijgen we met iets te doen, waarin KPN nooit is geslaagd om het op een professioneel niveau te krijgen. KPN gebruikt meerdere soorten ID en Passwords en dan nog variabel. 

De User naam is voor jou als oude Planet klant jouw orginele User Id (dus geen synoniem) gevolgd met @Planet.nl
Het password is het password zoals dat ooit is gekoppeld aan deze ID (of zoals door jou is gewijzigd in de loop der tijd), Dus niet het wachtwoord van jouw KPN ID (Maar wel hetzelfde als bij webmail van KPN). 

(Ik heb het nog even getest en het werkt nog steeds zo). 

Top, dat werkt. Gebruik van nieuw gewijzigd wachtwoord werkt, dank voor de tip. Alleen zijn foto's via Google nog vindbaar met een verwijzing naar de home.planet site die niet meer bestaat. Dat verdwijnt niet vanzelf?!?

Top, dat werkt. Gebruik van nieuw gewijzigd wachtwoord werkt, dank voor de tip. Alleen zijn foto's via Google nog vindbaar met een verwijzing naar de home.planet site die niet meer bestaat. Dat verdwijnt niet vanzelf?!?

Heb je ze stuk voor stuk verwijdert, anders even een weekje afwachten. Wel ook een tip voor mij, dat ik er goed op moet letten echt alle files te verwijderen en niet alleen de links, als ik dat ooit ga doen. 

Top, dat werkt. Gebruik van nieuw gewijzigd wachtwoord werkt, dank voor de tip. Alleen zijn foto's via Google nog vindbaar met een verwijzing naar de home.planet site die niet meer bestaat. Dat verdwijnt niet vanzelf?!?

Heb je ze stuk voor stuk verwijdert, anders even een weekje afwachten, staan waarschijnlijk gewoon in de Google cache.

 

 

Top, dat werkt. Gebruik van nieuw gewijzigd wachtwoord werkt, dank voor de tip. Alleen zijn foto's via Google nog vindbaar met een verwijzing naar de home.planet site die niet meer bestaat. Dat verdwijnt niet vanzelf?!?

Heb je ze stuk voor stuk verwijdert, anders even een weekje afwachten, staan waarschijnlijk gewoon in de Google cache. (Misschien zelfs bij jouw zelf :rolling_eyes:

 

 

 

Oké, hartelijk dank! :relaxed:

Â